היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שהות במעון יום על הראקטיביות של התינוק כממד מזגי

עבודה מס' 061995

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שמטרתו בדיקת הטמפרמנט לאורך תקופה בה מתערבת השפעה של שהייה במעון יום על חייו של התינוק.

4,343 מילים ,23 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

במחקר זה נבחנה השפעת שהיה במעון-יום על ריאקטיביות התינוקות, כמדד טמפרמנטלי. במחקר השתתפו 172 תינוקות אשר נמדדו באמצעות שאלון ICQ בגיל 6 חדשים ובאמצעות מדד הריאקטיביות של ה"סיטואציה הזרה" בגיל שנה. 24 מהתינוקות נכנסו למעון יום לאחר המדידה הראשונה, אך לפחות שלושה חדשים לפני המדידה השניה. יתר 148 התינוקות לא נכנסו למעון-יום עד אחרי המדידה השניה או בכלל.
לאור הטענה שממדים מזגיים עשויים להשתנות עקב השפעות סביבתיות, שוער כי לא ימצא הבדל מובהק בין שתי קבוצות הנבדקים על סולם ה- Fussyl Difficult. לעומת זאת, שוער הבדל מובהק בין ממוצעי ציוני שתי הקבוצות במדד הריאקטיביות, כתוצאה מהשהיה במעון-יום. ההשערה הראשונה אוששה אך השניה לא אוששה. הוצע, שיש להיזהר בפירוש התוצאות כיוון שיש צורך במערכי מחקר מורכבים יותר שיכללו גורמים נוספים שעשויים להתערב בהשפעת השהיה במעון יום על ממד הריאקטיביות בפרט ועל מדדים מזגיים בכלל.

מטרת מחקר זה הנה בדיקת הטמפרמנט לאורך תקופה בה מתערבת השפעה של שהיה במעון יום, בחייו של התינוק.

מקורות:

Ainsworth, M.D.S Blehar, M.C., Waters, E. Wall, S.N. (1978). Patterns of Attachment: A Psychological Study of the Strange Situation. Hillsdale, N.J.: Erlbaum.
Bates, J.E. (1987). Temperament in infancy. In J.D. Osofsky (Ed.), Handbook of infant development (2d ed., pp. 1101-1149). New York: Wiley.
Bates, J.E. (1989). Concepts and measures of temperament. In G.A. Kohnstamm, J.E. Bates M.K. Rothbart (Eds.), Temperament in childhood (pp. 3-26). New York: Wiley.
Bates, J.E., Bennett-Freeland, C.A. Lounsbury, M.L. (1979). Measurement of infant difficultness. Child Development, 50, 794-803.
Belsky, J. (1990) Parental and nonparental child care and children's socioemotional development: A decade in review. Journal of Marriage and the Family. 52, 885-903.
Belsky, J. Rovine, M. (1987). Temperament and attachment security in the Strange Situation: An empirical rapprachment. Child Development, 58, 787-795.
Belsky, J. Rovine, M.J. (1988). Nonmaternal care in the forst year of life and the security of infant-parent attachment, Child Development, 59, 157-167.
Belsky, J. Braungart, J.M. (1991). Are insecure-avoidant infants with extensive day-care experiencs less stressed by and more independent in the strange situation? Child Development, 62, 567-571.
Chalkins, S.O. Fox, N.A. (1992). The relations among infant temperament, security of attachment, and behavioral inhibition at twenty-four months. Child Development, 63, 1456-1472.
Fox, N.A. Stifter, C.A. (1989). Biological and Behavioral differences in infant reactivity. In G.A. Kohnstamm, J. Bates M.K. Rothbart (Eds.), Temperament in Childhood, (pp. 169-181). New York: Wiley.
Goldsmith, H.H., Buss, A.H., Plomin, R., Rothbart, M.K., Thomas, A., Chess, S., Hinde, R.A. McCall, R.B. (1987). What is temperament? Four approaches. Child Development, 58, 505-529.
Howes, C. Olenick, M. (1986). Family and child care influences on toddler's compliance. Child Development, 57, 202-216.
Howes, C. (1990). Can the age of entry into child care and the quality of child care preduct adjustment in kindergarten? Developmental Psychology, 26, 292-303.
Huffman, L.C., Bryan, Y.E., Pederson, F.A., Lester, B.M., Newman, J.D. Del Carmen, R. (1994). Infant cry acoustics and maternal ratings of temperament. Infant Bevavior and Development, 17, 45-53.
Kagan, J. (1982). Psychological Research on the Human Infant: An Evaluative Summary. New York: Grant Foundation.
Kagan, J., Reznic, J.S. Gibbons, J. (1989). Inhibited and uninhibited types of children. Child Development, 60, 838-845.
Melhuish, E.C. (1987). Socio-emotional behavior at 18 months as a function of daycare experience, temperament and gender. Infant Mental Health Journal, 8, 364-373.
Rothbart, M.K. Goldsmith, H.H. (1985). Three approaches to the study of infant temperament. Developmental Review, 5, 237-260.
Stifter, C.A. Fox, N.A. (1990). Infant rectivity: Physiological correlates of newborn and 5-month temperament. Developmental Psychology, 26, 4, 582-588.
Vaughn, B.E., Lefever, G.B., Seifer, R. Barglow, P. (1989). Attachment bevavior, attachment security, and temperament during infancy. Child Development, 60, 728-737.
Vaughn, B.E., Stevenson-Hinde, J., Waters, E., Kotsaftis, A., Lefever, G., Shauldice, A., Trudel, M. Belsky, J. (1992). Attachment security and temperament in infancy and early childhood: Some conceptual clarifications. Developmental Psychology, 28, 463-473.
Worobey, J. Blajda, V.M. (1989). Temperament ratings at 2 weeks, 2 months, and 1 year: Differential Stability of activity and emotionality. Developmental Psychology, 25, 2, 257-263.
Worobey, J. Lewis, M. (1989). Individual differences in the reactivity of young infants. Developmental Psychology, 25, 4, 663-667.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שהות במעון יום על הראקטיביות של התינוק כממד מזגי", סמינריון אודות "השפעת שהות במעון יום על הראקטיביות של התינוק כממד מזגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.