היישום אינו מחובר לאינטרנט

קביעת יום העצמאות ויום הזיכרון במדינת ישראל

עבודה מס' 068139

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קביעת המועדים והתגובות השונות של האוכלוסייה לשני מועדים אלה.

9,987 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ב- ה' באייר תש"ח הכריז בן גוריון לעתיד לבוא ראש ממשלת מדינת ישראל על הקמת מדינת ישראל. ההכרזה באה כ-8 שעות לפני תום המנדט הבריטי בארץ ישראל, בים שישי ולכן הוחלט להכריז על הקמת מדינה מספר שעות לפני תום המנדט על מנת למנוע חילול שבת. ההמונים יצאו לרחובות, רקדו הורה במעגלים, שרו שירי ארץ ישראל ושמחו שמחה גדולה ובלתי מזויפת על חלום שיתגשם - קום מדינת ישראל מדינת היהודים על אדמת ארץ ישראל.
שאלת מחקר של העבודה: מה החשיבות בקביעת יום העצמאות ויום הזיכרון במדינת ישראל?

בעבודה זו אעסוק במספר נושאים: קביעתם של תאריכום של יום הזיכרון ויום העצמאות, התגבשות התכנים המרכזיים ומשמעותם, הרבנות הראשית ויום העצמאות ויחסן של קבוצות שונות במדינת ישראל ליום העצמאות ויום הזיכרון.
על הנושא של יום העצמאות נכתבו מספר מאמרים וספרים, ביניהם בולטים מאוד מאמרים של רבנים מהזרם הציוני דתי, אשר עוסקים עד היום בסוגיה של מתן גושפנקא ליום העצמאות, עיצוב מנהגי התפילה ועיצוב דפוסי החגיגות. בנושא של עיצוב מנהגי התפילה עד היום מתנהל הויכוח בעניין אמירת ההלל. לא עסקתי בנושא זה כי העבודה אינה עוסקת בדיון הלכתי על מנהגי התפילה.
בעבודה זו השתמשתי בספרו ומאמריו של פרפ' מעוז עזריהו, דר' חיים גרוסמן, ד"ר אילנה שמיר, דר' אבנר בן עמוס, פרפ' אליעזר דון יחיא.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א - לידתם של מועדים
פרק ב' - התכנים ומשמעותם
פרק ג' - הרבנות הראשית ויום העצמאות
פרק ד' - ייחסם של מגזרים שונים ליום העצמאות
סוף דבר ושאלות שאלו במהלך העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החג הלאומי הוא המסגרת לפולחן הממוסד של האידיאה הניצבת בבסיס הקיום הלאומי. הדגם הקונוונציונלי מחייב שלחג יהיה בסיס היסטורי, אירוע מוגדר הקשור ישירות במושא הפולחן. דגם אופייני למדינות שנוסדו במהלך הדה - קולוניזציה הוא הכרזת העצמאות כערך עליון של האתוס הלאומי, ובהתאמה יום קבלת העצמאות - היום שבו תם השלטון הזר באופן רשמי - נקבע כיום חג לאומי. באותן מדינות שבהן נתפסת המדינה כהתגלמותו של סדר חברתי מהפכני תהיה המהפכה נושאו של החג הלאומי. יום החג הלאומי יהיה יום המהפכה, והוא יצוין ביום שנבחר לכך בהתאם לאירוע היסטורי מרכזי שהתרחש במהלכה של המהפכה(7).

תגים:

מדינת ישראל · עשור ראשון · דת אזרחית · מיתוסים · לאומיות · בניין אומה · הקמת המדינה · פולחן הנצחה · מיתוס לאומי · מיתוסים לאומיים · פולחנים לאומיים · סמלים לאומיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קביעת יום העצמאות ויום הזיכרון במדינת ישראל", סמינריון אודות "קביעת יום העצמאות ויום הזיכרון במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.