היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות ותפקוד של חיי היום יום של ניצולי השואה לאחר המלחמה

עבודה מס' 066151

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקודם של אנשים לאחר שעברו טראומה קשה כגון השואה, והשפעותיה של הטראומה על המשך חייהם.

11,959 מילים ,38 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

שואת יהודי אירופה התחוללה בין השנים 1940-1945, כמה חודשים לאחר שנכנסו הצוררים לפולין.
"הפתרון הסופי" יועד ליהודים מאוחר יותר, בועידת ונזה. אולם הגרמנים נעזרו במשתפי פעולה. בתחילה היו אלו הפולנים והליטאים ולאחר הפלישה לבריה"מ ב"מבצע ברברוסה", גם האוקראינים צמאי הדם, שהיסטוריית הפוגרומים אצלהם נמשכת עוד מפרעות ת"ח-ת"ט.

במחקרים נמצא כי אין שינויים פסיכולוגים פאתולוגיים שאפשר לקשר עם התסמונת, והתסמונת אינה כפופה לכל חוק גנטי ברור. משערים שיחסים בין אישיים זהירים ומעודדים והירגעות-עשויים להועיל. בדרך כלל נראה שאין לזה השפעה שלילית על בריאות הגוף, ובמידה שיש טיפול נאות, אין בכך לגרום למוות או לקצר את החיים. התסמונת מתקיימת בכל טיפוס גופני, ואין הסכמה כללית שצורת טיפול כלשהי היא אכן יעילה.
לתסמונת יש סימפטומים ברורים, כפי שנראה להלן. אולם כל הסימפטומים המנויים על ידי הפסיכיאטרים הם הפרעות של תפקודים קוגניטיביים. עובדה זו מרמזת על כך שבחרדה, יותר אולי מאשר בכל תחום אחר בפסיכופתולוגיה, התפקודים הקוגניטיביים מקיפים את קליטתן, שימורן ושליפתן מזמן לזמן, לפי הצורך, של אינפורמציות על בסיס לוגי, פנומנולוגי ואמפירי.

מטרת המחקר היא לבדוק את צורת התמודדותם של בוגרי השואה שהיו לפחות בגיל הנערות (13+) בזמן השואה ויכולים לשחזר את אשר אירע.
שאל המחקר היא כיצד אנשים אלו מתמודדים עם הטראומות שאירעו להם בעבר; האם הדבר משפיע על התייחסותם לסביבה; האם הדבר משפיע על התפקוד היומיומי שלהם; האם הדבר משפיע על יכולת התפקוד שלהם ועוד.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת המחקר ושאלת המחקר
1.3 הגדרת המושגים
1.3.1 שנאת היהודים
1.3.2 מחנות
1.3.3 גטאות
1.3.4 הפתרון הסופי
דיון תיאורטי
2.1 התנהגות הנאצים בשואה כלפי היהודים לפני הקמת המחנות
2.1.1 הגטאות
2.1.2 דרך מינוי והקמת המועצות
2.1.3 יחס היודנראטים להתנגדות המזוינת
2.2 פעילות מחנות ההשמדה
2.2.1 רעיון השמדת היהודים
2.2.2 הקמת המחנות
2.2.3 הטרנספורטים
2.2.4 "הטיפול" במחנה
2.2.5 מדיניות ההטעיה
פחדים וסיוטים פוסט-טראומטיים
3.1 המושג חרדה
3.2 תסמונת פוטטראומתית
מתודולוגיה
4.1 דיון מתודולוגי
4.1.1 יתרונות השיטה
4.1.2 אובייאטיביות וסוביקטיביות של מחקר איכותי
4.2 אוכלוסיית המחקר
תוצאות ודיון
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נושא הגלות בדרשות ובספרות הדרשנית הנוצרית יכול לשמש הוכחה היסטורית לכך שאומנם היהודים הפזורים בתפוצות נחשבו לגורמים מתסיסים בקרבתם. הדמות התנ"כית היתה שייכת לעולם האמונה של דת העבר וההתרשמות ממנה תלויה היתה במידה לא מבוטלת בכשרונו הרטורי של הכומר הדורש. היהודי הנודד הוא דמות היסטורית ובתור שכזה היא הזכירה וסימלה את הקללה הקולקטיבית שיוחסה לה.
שנאת היהודים על בסיס גזעי נובעת מראיית היהודים כתוצר של הגזע השמי, הנחות, המפריע לאחרים, ובמיוחד לגזע הגרמני, להתפתח (אטינגר, 1978).

תגים:

אנטישמיות · גזענות · יהודים · שואה · נצרות · תפוצות · גטאות · טראומות · PTSD · פוסט · טראומה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות ותפקוד של חיי היום יום של ניצולי השואה לאחר המלחמה ", סמינריון אודות "התמודדות ותפקוד של חיי היום יום של ניצולי השואה לאחר המלחמה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.