היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליך ההשכבה לישון

עבודה מס' 068121

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת האווירה המשפחתית על תהליך ההשכבה לישון בגיל הרך

9,137 מילים ,23 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עד לתחילת המאה הנוכחית נחשבה השינה תעלומה, עד כדי כך שבתרבויות שונות היא נתפסה כמוות זמני. העובדה שהאדם הישן נראה במבט מהצד כמת עודדה תפיסה זו. ביהדות קיימת האמונה כי האדם מפקיד בשנתו את נשמתו בידי הבורא, ומקבלה בבוקר חזרה; ולכן, בתפילת השכמת הבוקר אומרים: "מודה אני לפניך, מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך". (דגן, 1996 )
כיום אנו יודעים שהשינה היא מצב שבו המוח ומערכות גופניות אחרות פעילים מאוד, ושאין מדובר במצב דמוי מוות כלל ועיקר. השינה היא מצב בסיסי של הווייתנו, ועם זאת, המתחים בחיי היום-יום - חולי, טיפול באחרים והדאגה להם ושלל גורמים שונים - יכולים לחבור יחד ולהקשות עלינו בזמן השינה .
ומה קורה בגיל הרך ?
פעוטות פעילים ואנרגטיים שלא רוצים לישון, עלולים להפוך את שעת שנת הלילה לשעה של מרדף, בכי, או חיפוש אחר עוד ספר לקרוא להם לפני השינה, הכל כדי לדחות את שעת המנוחה, ממנה הם סולדים. (וויקוף & יונל, 1994 )
בסיפור מדע בדיוני מתואר תינוק, שנולד בטעות בכמה אלפי שנים לפני המועד שבו נועד להיוולד. הוריו היו אנשים רגילים בני המאה ה- 20 - ממוצעים, טובים ואוהבים. אולם אלכסנדר, זה שם התינוק, היה מוצר "משופר" של העתיד הרחוק. מבחינה שכלית היה אלכסנדר גאון, אולם כמו כל תינוק אנושי, היה גם הוא תלוי לחלוטין בהוריו בתקופה הראשונה שלאחר הלידה. אלא שאלכסנדר לא היה זקוק לשינה כלל, והציג ללא הרף דרישות מדרישות שונות להוריו חסרי-האונים .
הורים רבים שקראו את הסיפור מרגישים לפעמים, כי גם להם נולד מין "אלכסנדר" שכזה, במיוחד באותם לילות ארוכים, אפלים, חסרי שינה, בשעות שבין חצות הלילה לעלות השחר. (בק, 1976 )
פה ושם לילה ללא שינה זה עוד נסבל. הילד השוכב ער בגלל כאבי אוזניים עלול להדאיג ובהחלט עשוי להתיש. אך כשהילד מסרב להיכנס למיטה או מתעורר לילה אחר לילה, שבוע אחר שבוע, הרגשות שונים לחלוטין .
מי אחראי על איכות השינה בגיל הרך ? האם הסמכות ההורית היא הקובעת כיצד יהיה תהליך ההשכבה והשינה של הילד ? עבודת מחקר זו תנסה לענות על השאלות הנ"ל, תוך ביצוע מחקר שיבדוק האם קיים קשר בין אפיוני הסמכות ההורית לבין איכות תהליך השכבה והשינה של ילדם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - שינה
1.1. מהות השינה
1.2. מבנה השינה
1.3. שינה בגיל הרך

פרק שני - אפיוני המשפחה ותהליך השינה
2.1. הורות - תפקיד לשניים
2.2. אפיוני הסמכות ההורית
2.3. הצבת גבולות במשפחה
2.4. ילדים "סרבני שינה"

פרק שלישי - מחקר
3.1. הרקע לבחירת המחקר
3.2. מטרת המחקר
3.3. השערות המחקר
3.4. הגישה המתודולוגית
3.5. אוכלוסיית המחקר
3.6. איסוף הנתונים
3.7. תוצאות המחקר

דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים (שאלון)

קטע מהעבודה:

שינה היא תהליך גופני טבעי המשותף לכל בעלי החיים היונקים. האדם הישן נראה דומם, ונתון במצב שבו הגוף והנפש נמצאים במנוחה ובחוסר פעילות. אך למעשה בזמן השינה מתרחשים תהליכים חיוניים לתפקוד גופני ונפשי תקינים: במוח מתרחשים תהליכים מיוחדים שמטרתם, בין היתר, לארגן מחדש את החומר בזיכרון; במערכת ההורמונלית יש פעילות חשובה, למשל הפרשת הורמון הגדילה; ופעילויות נוספות שמטרתן העיקרית להעניק למוח ולגוף אתנחתא לשם התחדשות. במהלך השינה אנו גם חולמים. תפקידם של החלומות אינו ידוע בוודאות, אך נראה שיש להם חשיבות רבה. (אוקסנברג, 1998 )

תגים:

ילדים · שינה · בעיות שינה · הפרעות שינה · סמכות הורית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליך ההשכבה לישון", סמינריון אודות "תהליך ההשכבה לישון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.