היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים שמשפיעים על האבטלה בארץ החל משנות השישים ועד היום

עבודה מס' 069165

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה כמותית של הגורמים באמצעות מודל רגרסיה.

8,656 מילים ,34 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בכלכלה נהוג להגדיר אבטלה כמצב שבו אדם המסוגל והרוצה לעבוד לא מוצא עבודה תמורת שכר. ברור שמי שמובטל איננו מועסק אך לא כל מי שאיננו מועסק יכול להיחשב למובטל. מי שאינו מועסק אך גם אינו מעוניין בתעסוקה לא נחשב בתור מובטל. הוא איננו נחשב משאב כלכלי ואי ניצולו אינו נחשב כבזבוז. תנאי הכרחי לכך שאדם שאינו מועסק יחשב מובטל שאותו אדם אכן יהיה מעוניין בתעסוקה.

מנקודת ראות כלכלית אבטלה גבוהה משקפת הפסד תפוקה פוטנציאלית וניצול נמוך של המשאבים האנושיים במשק. לשיעורי אבטלה גבוהים יש השפעה ישרה על ההוצאות לשירותים חברתיים כמו דמי אבטלה וסעד וגם תוצאות חברתיות חמורות כמו: פגיעה במצב הבריאותי ובכבוד העצמי עקב חוסר פעילות מתמשך ועלייה במתחים המשפחתיים. ייתכן שהיא גורמת גם לעליה מסוימת בשיעור הפשיעה.

מטרת העבודה היא לבחון מהם הגורמים המשפיעים על רמת האבטלה בישראל משנות השישים של המאה הקודמת ועד היום- לאחר סקירת הספרות נבחן את המשתנים השונים מול רמת האבטלה- וזאת בגישה הכמותית.

בעבודה זו נחקור מהם הגורמים המשפיעים על עליית וירידת שיעור האבטלה בעזרת מודל רגרסיה,
כאשר האבטלה תהיה הגורם המוסבר בעזרת שבעה משתנים בלתי תלויים המסבירים את השינוי בשיעורי האבטלה:
1.השכלה
2.דמי אבטלה
3. חוק ההסדרים (משתנה דמא)
4.שכר מינימום
5.עובדים זרים
6.צמיחה
7. ריבית

את הגורמים הנ"ל נסקור לאורך השנים 1960-2008 מתוך הנתונים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואתר בנק ישראל ומחקרים וכתבי עת אקדמיים שונים וננסה לאמוד את השפעתם על שיעור האבטלה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
הצגת הנושא
מטרת העבודה
2. הקשר בין השכלה לאבטלה
3. דמי אבטלה ואבטלה
חוק ההסדרים
4. שכר מינימום
היקף שכר המינימום
ההיבט הכלכלי של שכר המינימום
5. עובדים זרים
6. צמיחה
התערבות הממשלה כמנוף לצמיחה
השפעת הריבית
7. מחקר אמפירי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הקשר בין השכלה לאבטלה
הבעיה הכלכלית הראשונה במעלה היא החוסר: לכל אחד יש חוסר משאבים, וגם לאומה יש- אפילו שתהיה האומה העשירה ביותר עם המשק המפותח ביותר, עדיין גורמי היצור לא נמצאים בכמות בלתי מוגבלת, ולכן צריכים לדעת כיצד לחלק את המשאבים, קרי גורמי היצור, על מנת להשיג יתר תפוקה.
גורמי היצור הינם רבים אולם העיקריים שבהם הם (זימון, 1984):

תגים:

גורמי אבטלה · השכלה · צמיחה · דמי אבטלה · תעסוקה · שוק העבודה · הבטחת הכנסה · השכלה · שילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים שמשפיעים על האבטלה בארץ החל משנות השישים ועד היום", סמינריון אודות "הגורמים שמשפיעים על האבטלה בארץ החל משנות השישים ועד היום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.