היישום אינו מחובר לאינטרנט

רוחניות, חיפוש עצמי ואינטרנט

עבודה מס' 069100

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התמיכה המקוונת ב"מחפשים רוחניים".

6,428 מילים ,20 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המדע האריסטוטלי שביסודו הקריאה לבני האדם: "דע את עצמך", מאמין שכל דבר שהאדם מגלה הוא אמיתי באותה המידה. כך שבתהליך החיפוש העצמי מתמודד האדם עם בחינת כל המערכות המושגיות שלו, מערכת מושגי היום יום, מושגי המדע, מושגי הדת והמוסר (בכלר, 1979/ 2002). לאדם ניתנת הבחירה האם להתמודד עם החקירה הפנימית באמצעות חקירה שיטתית, או לוותר ולחיות את חייו כתהליך של הישרדות גרידא (כשר, 1989). בעשור האחרון חלה האצה בכל הקשור לחיפוש הרוחני ולכך נקשרות מגוון סיבות, כדוגמאת התפתחות אמצעי התקשורת להמונים אשר איפשרו את הפצת המידע לקהל רחב.
אמצעי התקשורת מעבירים את המידע בדרכים יצירתיות, בתוכניות מדע, בבידור או כחומר פרשני, בכל דרך הם פונים לקהלים שונים וריבוי הדרכים מאפשר פנייה לקהלים רחבים. האינטרנט שהוא מאמצע שנות התשעים המדיום המוביל והמרכזי בחיי מיליוני אנשים, האיץ את תהליכי הפצת המידע ואפשר להמוני אדם בכל רחבי העולם, להיחשף למידע ולידע עתיק יומין וחדשני באותה הקלות והנגישות.
מורים רוחניים רבים יצרו לעצמם אתרי אינטרנט, דפי בלוג, פתחו פורומים וקהילות וירטואליות וחיזקו ועדיין בכל רגע, מחזקים מחפשים רוחניים רבים. בעבודה זו שאלת המחקר התמקדה בניסיון להבין מהי למעשה תרומת המורה הרוחני הוירטואלי ובאיזה שלבים תרומה זו הינה בעלת משמעות מרובה עבור התלמידים ומחפשי הדרך הנמצאים במסע אל תוך עולמם הפנימי. העולם הפנימי בדומה לעולם הוירטואלי הינו פרוץ גבולות ואין סופי ובו הפרט מחליף זהויות, מסיר ועוטה מסכות בכל רגע ורגע. למעשה, מאפייני העולם הוירטואלי כגון האנונימיות והישיבה מעבר למסך המחשב תואמים לתפיסות של אנשי מדעי החברה (כדוגמאת גופמן) ביחס להצגת העצמי בחיי היום יום.
הנתונים למחקר הנוכחי נאספו באמצעות ראיונות עומק פתוחים חצי מובנים עם חמישה "מחפשים רוחניים", מטרת הראיון אינה לקבל תשובות לשאלות או לבחון השערות, אלא להבין את החוויה של האנשים האחרים ואת המשמעות שהם מייחסים לחוויה הזאת. במחקר זה השתתפו חמישה נחקרים אשר מגדירים עצמם כמחפשים רוחניים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת הספרות
1.1 דע את עצמך
1.2 חיפוש עצמי בעידן הניו אייג'
1.3 מורה ותלמיד בעידן הטכנולוגי
פרק 2: מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
2.5 כלי המחקר
2.6 אוכלוסיית המחקר
2.7 מגבלות המחקר
פרק 3: הצגת הממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בני האדם נתקלים לאורך חייהם בתופעות שונות ולעיתים אף מוזרות, כאשר הם מבקשים להבין את התופעה ולבאר אותה, פעמים רבות תחושת המוזרות של התופעה נעלמת וביסודו של דבר ניתן לומר שהתרחש תהליך פסיכולוגי מובהק. למעשה, תחושת המוזרות נעלמת והיא מתחלפת בהרגשת הכרות, כאשר ההכרות אינה מתקבלת באופן שרירותי אלא לאחר תהליך חקירה שיטתי המאחד דרכים רציונאליות ולא רציונאליות בכדי להגיע לתחושת רווחה (בכלר, 1979 / 2002).

תגים:

רוחניות · ניו אייג' · טכנולוגיה · בודהא · אינטרנט · תקשורת · חברה ותרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רוחניות, חיפוש עצמי ואינטרנט", סמינריון אודות "רוחניות, חיפוש עצמי ואינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.