היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין רוחניות להעדפה תעסוקתית

עבודה מס' 067182

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חקירת הקשר בין רוחניות להעדפה תעסוקתית והשפעת קשר זה כשיקול בבחירת המקצוע.

11,899 מילים ,37 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במחקר הנוכחי נבחן הקשר בין רוחניות לבין העדפה תעסוקתית בכדי ללמוד על יכולתה של הרוחניות לשמש ככלי ניבוי בתהליך הייעוץ התעסוקתי. לראשונה, נעשה שימוש בשאלון ה-ESI של מקדונאלד בגרסתו העברית, לצורך מדידת הרוחניות. המחקר כלל 113 נבדקים צעירים שטרם קיבלו החלטה על עתידם הלימודי-תעסוקתי. נמצא כי לרוחניות ישנה תרומה סגולית לניבוי אצל כל ששת טיפוסי העניין של הולנד. במקביל, נמצא כי קיים הבדל מובהק בין משולש הטיפוסים האמנותי-חברתי-חקרני לבין משולש הטיפוסים המציאותי-יוזמתי-שגרתי, על-פי "מודל המשושה" של הולנד. כמשוער, הראשונים נמצאו כרוחניים יותר בחמישה מתוך שישה מימדי רוחניות שנבדקו. התוצאות מלמדות על חשיבותה של הרוחניות ועל חובתו של הפסיכולוג התעסוקתי להיות מודע לכך בכדי להתאים לנועץ הרוחני עיסוק הנותן מענה לרובד אישיותי זה.

תוכן העניינים:
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה
שאלונים:
1. מדידית רוחניות
2. BIG5

הערת מערכת: שאלון SDS אינו מצורף לעבודה (ניתן להשיגו בספריות)

קטע מהעבודה:

העבודה ממלאת תפקיד חשוב בחיי האדם ובמסגרתה מושקעים משאבים רבים. מה גם, שבדרך-כלל בחירת מקצוע פירושה בחירה בסגנון חיים כולל. לכן, ישנה חשיבות רבה לבחירה בעיסוק מתאים הנותן מענה לכישורי האדם, אישיותו, צרכיו הרגשיים, נטיותיו ומניעיו כמו גם לשיקולים סוציו-אקונומיים (אנסטאזי, 1990). לאורך המאה הקודמת והנוכחית נערכו מחקרים רבים במטרה לאתר כלי ניבוי שישפרו את תהליך קבלת ההחלטה בנושא.
במחקר הנוכחי תיבחן תרומתה של רוחניות האדם לכלי ניבוי אלה. הרוחניות היא נטייה המקיפה את כלל האישיות (Zinnbauer, Pargament, & Scott 1999) ומכאן חשיבותה הגדולה. זוהר ומרשל (2001) הגדירו אותה כחיפוש אחר משמעות וכצורת חשיבה המסוגלת ליצור ולשבור כללים. המחשה לכך ניתן למצוא בתכונת היצירתיות, המאפיינת אנשים רוחניים, ומבטאת את הצורך שלהם בצמיחה אישית והשתתפות במשימות מאתגרות שכלית ואשר דורשות יצירתיות (זוהר ומרשל, 2001; (Wink & Dillon, 2003. חיי משפחה ועיסוק במקצוע גם הם חוויות רוחניות, מפני שדרכם האדם בא לידי ביטוי ודרכם אנו מחדשים ומעמיקים את היצירתיות שלנו כבני אנוש Neck, 1994)). רוחניות הינה מושג קשה להגדרה ולכן בעלת הגדרות רבות נוספות (Speck, 2005). בהמשך יורחב הדיון בעניין, אך בכל אופן נראה שפסיכולוג תעסוקתי יידרש להתאים לנועץ רוחני עיסוק הנותן מענה גם לצורך נפשי זה.

תגים:

פסיכולוגיה · אירגונית · אמפירי · ייעוץ · תעסוקתי · הולנד · BIG5

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין רוחניות להעדפה תעסוקתית", סמינריון אודות "הקשר בין רוחניות להעדפה תעסוקתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.