היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיפוש ריגושים והימורים

עבודה מס' 064802

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר שבין מאפיין חיפוש ריגושים גבוה וזכייה קודמת בהימורים לבין תדירות ההימורים

6,536 מילים ,16 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תופעת הימורים צמחה באופן משמעותי ביותר בעשרים וחמש השנים האחרונות. אנשים רבים מהמרים בצורה אחראית ואינם חווים בעיות פיננסיות או אישיותיות, לעומת זאת אחרים אינם יכולים לשלוט בדחף שלהם להמר והתוצאה מכך יכולה להיות קטסטרופאלית.
בשנים האחרונות אנו עדים להתעצמותה של תופעת ההתמכרות להימורים גם במדינת ישראל. ההתמכרות להימורים כבעיה בקנה מידה לאומי היא יחסית חדשה בישראל, ואולם היא מתעצמת בגלל הנגישות להימורים בכל שכבות האוכלוסייה, בגלל מגוון האפשרויות החוקיות והלא חוקיות לעסוק בהימורים ובשל האופנתיות שבהימורים. הימורים כפייתיים עשויים להביא עמם פגיעה בכל מישורי חייו של האדם: החל באובדן ממון ונכסים, דרך אובדן מקום עבודה או לימודים , הרס הזוגיות והמשפחה, וכלה באובדן ביתו של האדם, כבודו וחירותו, ובמקרים קיצוניים אף אובדן חייו.
חיפוש ריגושים היא תכונה המוגדרת על ידי הצורך בשינוי, גיוון, חידוש ותחושות מורכבות וחוויות ומשאלות לקחת סיכונים פיזיים, כלכליים וחברתיים למען מטרה של חוויה שהיא השגת הגרייה (Zuckerman, 1994). מחפשי ריגושים שונים מחבריהם במישורים ביולוגיים, תפישתיים-קוגניטיביים ורגשיים. רוב הרגליהם והעדפותיהם מכוונים לשמר רמה אופטימאלית (עדיף גבוהה ) של גירוי.
מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק האם קיים קשר בין מאפיין חיפוש ריגושים גבוה וזכייה קודמת בהימורים לבין תדירות ההימורים.

המחקר נערך בקרב 100 נבדקים, באמצעות שאלון שבדק קשר בין מאפיין חיפוש ריגושים גבוה, בין האמונה לזכות בגדול לבין תדירות ההימורים.

ראשי פרקים:
תקציר
מבוא
הימורים
נתונים סטטיסטיים על הימורים
חיפוש ריגושים
מנגנונים בסיסיים של חיפוש ריגושים :
חיפוש ריגושים בחיי היומיום
אספקטים תפישתיים וקוגניטיביים של מחפשי ריגושים
אספקטים רגשיים וחברתיים של מחפשי ריגושים
שאלת המחקר
השערות המחקר
שיטה
משתתפים
כלים
הליך
ממצאי המחקר
מקורות

קטע מהעבודה:

המדריך הדיאגנוסטי הסטטיסטי העדכני (DSM IV) של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית מכליל את ההתמכרות להימורים תחת הכותרת של הפרעות שליטה בדחף ומגדיר אותה כ"התנהגות בלתי מסתגלת של הימורים חוזרים ונשנים המשבשים את החיים האישיים, המקצועיים והמשפחתיים של האדם" (אלדר, 2002).
המהמר הכפייתי מתאפיין בכך שהוא אינו יכול לרסן את הדחף להמר, למרות שהוא מודע לנזקים ולתוצאות הצפויות. לרוב,ההימורים שולטים בחייו וההתעסקות בהימורים רק הולכת וגוברת. ההפרעה היא כרונית ובזה דומה להתמכרויות אחרות. המהמר נכנס למעגל קסמים: משיג כסף, מהמר, מפסיד ושוב משיג כסף. יש שמרבים ללוות כספים וכאשר אין מקורות להלוואה נוספת, המהמר נגרר לעיתים לפעילות עבריינית )מוניץ, 1990).

תגים:

קזינו · הימור · משחקי · מזל · זכייה · כפייתי · ריגוש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיפוש ריגושים והימורים", סמינריון אודות "חיפוש ריגושים והימורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.