היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטרנט ומערכת החינוך

עבודה מס' 069092

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השימוש באינטרנט ככלי למידה בקרב סטודנטים.

4,034 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

האינטרנט הוא סביבת ידע המתרחבת בתמידות ובמהירות. זהו מכשיר המגדיל את יכולתו של האדם לשלוט בסביבה ומשחרר אותו ממגבלות של העברה ושימור ידע (שנער,2001). ראייה להשפעתו על שימור המידע ועל אופני העברתו היא שבעבר היה הידע נחלתם של אלה שצברו אותם מניסיונם, כיום לעומת זאת נעשה הידע שווה לכל נפש וכל מי שחפץ לקולטו יכול לעשות כן (לקראת שנות חיינו המאוחרות, 1991).
הטכנולוגיות החדשות ובעיקר מהפכת התקשוב והמחשוב, יצרו מצב בו כל אדם המחובר לרשת האינטרנט יכול בקלות להיחשף למידע, לבחור לעצמו את התחומים המעניינים אותו ולשלוט בקצב הלמידה האישי. כתוצאה מכך גם מערכת החינוך והאקדמיה שילבו טכניקות רבות של למידה וירטואלית ובעיקר הכשירו את התלמידים והסטודנטים בתהליכי חיפוש ואיסוף מידע ברשת האינטרנט.
כל זאת בנוסף לכישורים האישיים שצברו הגולשים בזמן החיפוש וההיכרות עם רשת האינטרנט, כאשר ביצעו מגוון פעולות כגון השתתפות בפורומים וקהילות וירטואליות, קבלת עדכוני חדשות ויצירת תקשורת בין אישית דרך הרשת.
בעבודה הנוכחית מטרת המחקר הייתה לזהות האם רשת האינטרנט יצרה שיטות לימוד אלטרנטיביות אשר מחליפות או יחליפו בעתיד את שיטות הלימוד המסורתיות. בכדי לבחון את שאלת המחקר נוסח שאלון והועבר ל- 30 תלמידי המכללה למנהל בתל אביב ובראשון לציון.
השאלון בו נעשה שימוש חובר במיוחד לעבודה זו אך הוא לא עבר תהליכי תיקוף ומהימנות.
התוצאות הוצגו ללא ניתוח סטטיסטי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 טכנולוגיה ותרבות בחברה המודרנית
1.2 האינטרנט כאמצעי תקשורת עוצמתי
1.3 למידה בסביבה וירטואלית
פרק 2: המחקר
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 הגדרת המשתנים
2.5 שיטת ואוכלוסיית המחקר
2.6 מגבלות המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים ודיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח 1: שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

האינטראקציה בין הטכנולוגיה למוסדות חברתיים בחברה המודרנית הובילה לשינויים בדרכי החינוך, בתקשורת, במסחר ובפוליטיקה, למעשה אנו עדים לשינוי מהפכני בקרב מוסדות ובתהליכים חברתיים ותרבותיים כתוצאה מהאינטראקציה של הטכנולוגיה עם שאר התחומים (שנער, 2001).

תגים:

שיטות לימוד · אינטרנט · תיקשוב · למידה מתוקשבת · למידה מרחוק · תקשורת · חברה ותרבות · מחשבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטרנט ומערכת החינוך", סמינריון אודות "אינטרנט ומערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.