היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטרנט וילדים - איך לא ליפול ברשת

עבודה מס' 066109

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המסבירים את (אי) המודעות של ילדים ובני נוער בגילאי 12-18 לחשיפתם לסכנות האורבות באתרי אינטרנט מסוימים?

13,927 מילים ,39 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

האינטרנט המהווה מקור אינפורמציה מהיר, ראשוני ומתקדם ומכיל כמות כמעט אינסופית של מידע אודות כל תחום עניין ודעת הקיים בעולמנו, תפס תאוצה ומקום מרכזי בחיי הבריות בסוף המאה הקודמת ובפרט בעשור האחרון. לכאורה, ניתן לראות זאת כפריצת דרך חיובית היות והאינטרנט פותח אפיקי ידע רבים, מאפשר ערוצי תקשורת חלוציים ומקל על חיינו בתחומים רבים ומגוונים. אך יחד עם זאת האפשרות להעברת אינפורמציה בצורה חופשית וללא כל סוג של צנזורה, הפכה את האינטרנט למעצמת פורנוגרפיה.
מספר עצום של דפי אינטרנט מכיל תכנים ומסרים מיניים הנגישים לכל גולש, בין השאר לקטינים אשר חשיפתם לתכנים אלו עלולה להיות בעלת השפעה שלילית. מחקרים בארה"ב מצביעים על רמות חשיפה מזעזעות של קטינים לפורנוגרפיה באינטרנט, בעוד שהמצב בארץ פחות ברור מאחר ונעשו מחקרים מועטים בנושא.
גלישה באתרים המכילים מסרים ותכנים מיניים ולעיתים אף כוללים אלימות מינית, פדופיליה וסטיות מיניות נוספות, עלולה להוביל את הקטין הנחשף לאתרים אלו להתנהגויות לא נורמטיביות, אלימות, ואף להתפתחות נפשית ומינית מוקדמת ומעוותת.
קיימים אמצעים וגופים שונים אשר הוקמו במטרה להגן על ילדים ובני נוער מפני הסכנות הקיימות באינטרנט, נעשות פעילויות הסברה בבתי הספר וקיימות תוכנות סינון תוכן, אשר נועדו להגן על ילדים הגולשים באינטרנט מפני תוכן שאינם מתאים לגילם. למרות זאת, בסופו של יום הילד אשר יושב מול המחשב האישי שלו ומחובר לרשת הגלובלית פעמים רבות חופשי לגלוש לכל אתר שירצה. רמת השליטה של הוריו על מעשי הילד באינטרנט, יחד עם רמת המוסריות אליה חונך הן אלו שישפיעו בסופו של דבר האם הילד ייחשף לתכנים מסוכנים או ימנע מכך. בנוסף קיימת אפשרות של חשיפה כפויה לפורנוגרפיה נגד רצון הילד הגולש.
מחקר זה שואף לחשוף את הגורמים המביאים בני נוער וילדים בישראל להיחשף לפורנוגראפיה באינטרנט, לזהות אילו אוכלוסיות הן בעלות סיכוי לחשיפה מוגברת, אילו אוכלוסיות נחשפות נגד רצונן לפורנוגרפיה באינטרנט, מה רמת המודעות של הילדים ושל הוריהם, וכיצד רמת השליטה של ההורים במחשב ובאינטרנט משפיעה על הרגלי הגלישה של ילדיהם.
שאלת המחקר היא: מהם הגורמים המסבירים את (אי) המודעות של ילדים ובני נוער בגילאי
12-18 לחשיפתם לסכנות האורבות באתרי אינטרנט מסוימים?

המחקר התבסס על סקר שהועבר באמצעות שאלונים שנאספו בבתי ספר, ובמתנ"סים לילדים ובני נוער בגילאי 12-18 בערים: תל אביב, הרצליה, בת-ים וחולון. השאלונים הועברו ב- 5 בתי ספר ובמתנ"ס אחד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 השפעת התקשורת האלקטרונית על החברה בישראל ובעולם
2.2 האינטרנט :ארץ מובטחת או מציאות מאיימת עבור ילדים ובני נוער ?
2.3 דפוסי שימושי התקשורת של ילדים ובני נוער באינטרנט
2.4 זכויות היסוד בתקשורת מול הגנה על ילדים ובני נוער בתקשורת
2.5 האמצעים ו/או הגופים הפועלים למניעת האלימות בעקבות האינטרנט
2.6 פורנוגרפיה באינטרנט
2.7 תפקיד ההורה כמחנך ברשת האינטרנט
3. מתודולוגיה/מערך המחקר
4. הצגת הממצאים
5. דיון
6. מסקנות והמלצות
7. סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

האינטרנט אשר נכנס לעולמנו בעשרות השנים האחרונות צבר תאוצה רבה מאוד עם השנים, וכיום מהווה אחד מאמצעי המדיה הגדולים והמרכזיים בעולם המערבי.
בהתייחסות להשפעות התקשורת ניתן לציין ארבעה גלים מרכזיים:אחת ההשפעות שבעזרתה מדיום חדש כמו האינטרנט הצליח לחדור ולצמוח היא "תיאוריות השימושים והסיפוקים " זוהי האסכולה השלישית במסורת ההשפעות המוגבלות של תקשורת ההמונים ,הנשענת על גורם החשיפה הסלקטיבית (כספי,1995).

תגים:

אינפורמציה · מאדר · ידע · צנזורה · צורה · חופשית · פורנוגרפיה · תכנים · ילדים · חשיפה · שלילית · תקשורת · המונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטרנט וילדים - איך לא ליפול ברשת ", סמינריון אודות "אינטרנט וילדים - איך לא ליפול ברשת " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.