היישום אינו מחובר לאינטרנט

הומוסקסואליות בקולנוע הישראלי

עבודה מס' 069083

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין הסרטים "יוסי וג'אגר" לסרט "הבועה".

6,198 מילים ,24 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות תופעת ההומוסקסואליות נמצאת בתודעת ההמונים, בעיקר לאור הבמה שהם החלו לקבל באמצעי התקשורת להמונים, באמצעות מצעדים ברחובות ערים מרכזיות ואף לאור המאבק בינם לבין החרדים, אשר העמיד אותם במרכז הכותרות.
אחד מאמצעי התקשורת להמונים הוא הקולנוע וידוע כי הוא בעל הכוח להציג תופעות חברתיות ולאפשר לכלל החברה ללמוד על אורחות החיים של קבוצות ספציפיות בישראל. הקולנוע מציע במה חברתית תרבותית שבמסגרתה מטפחים תקוות, אשליות, חלומות ואמונות והוא מוכר כמבנה מושגי יסוד, לקולנוע יש שתי איכויות אשר מעניקות לו עוצמה ככלי אשר מסוגל לעצב תפיסות בזיכרון ההיסטורי, יש לו פופולריות גבוהה בקרב הציבור הרחב וכן יש לו את היכולת להציג את האמת באופן הכי קרוב למציאות (קמיר, 2005).
ליחידים וקבוצות יש זכות במדינה דמוקרטית, במסגרת חופש הביטוי, לבטא באופן חופשי את דעותיהם ולהעלות לדיון ציבורי סוגיות בעלות חשיבות לגביהם. זכות זו לא ניתנה במשך שנים לבני קבוצות מיעוט בישראל, וכשכן נתנו להם במה, אז מרבית ההצגה הייתה סטריאוטיפית, הדבר נכון כלפי נשים, נכים, הטרוסקסואלים, ערבים, חרדים וכדומה (ישובי, 2002).

בעבודה זו המטרה הייתה לבחון כיצד מוצגים הומוסקסואליים בשנות האלפיים בקולנוע הישראלי, במיוחד כסרטי הקולנוע מועברים מהר לסרטי די וי די והחשיפה אליהם גבוהה. לשם כך נבחרו שני סרטים שיוצריהם הם גל אוחובסקי ואיתן פוקס, זוג הומואים ישראליים אשר עוסקים שנים רבות ביצירה המנסה להתמקד בחיי הצעירים בישראל וכן לשלב נקודת מבט הומוסקסואלית.
בוצעה בעבודה זו השוואה בין הסרט יוסי וג'אגר לבין הסרט הבועה, הראשון עוסק במערכת יחסים הומוסקסואלית שמתרחשת במוצב צבאי והשני עוסק במערכת יחסים בין ערבי ויהודי הומואים, לנוכח הסכסוך הערבי יהודי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 הקולנוע בחברה המודרנית
1.2 המדיה כמעצבת מציאות חברתית
1.3 אמצעי התקשורת וקבוצות מיעוט
1.4 הצגת גברים במדיה בישראל
1.5 הומוסקסואליות בחברה המודרנית
פרק 2 : שיטת מחקר
פרק 3: הצגת הממצאים
3.1 הצגת סיפורי העלילה ומידע על היוצרים
3.2 הצגת מערכת היחסים לאור המציאות החברתית
3.3 הצגת הסוף הטראגי
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד זמן לא רב המונח תרבות כוון בחברה המערבית למורשת אליטיסטית של טקסטים שהוגדרו כתרבות גבוהה וצוקרמן (1996) מגדיר תרבות גבוהה כזו המיוצרת ונצרכת על ידי האליטות, שביסודה הרצון לשמור על הסדר החברתי הקיים. בתקופה האחרונה חלו התפתחויות אשר הרחיבו את ההגדרה של תרבות ועם העמקת השוויוניות החברתית התפשטה הנגישות של כל השכבות בחברה לכל סוגי ההתבטאויות היצירתיות (גורן, 1986).

תגים:

הומוסקסואליות · קולנוע ישראלי · גברים · מיעוטים · מיניות · תקשורת כתרבות · מגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הומוסקסואליות בקולנוע הישראלי", סמינריון אודות "הומוסקסואליות בקולנוע הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.