היישום אינו מחובר לאינטרנט

הומוסקסואליות בסין

עבודה מס' 050868

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה מדוע השתנה היחס של החברה הסינית לתופעת ההומוסקסואליות במאה העשרים לעומת תקופת השושלות.

7,840 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מחקרים רבים נערכו על סין, הן על ידי חוקרים סינים והן על ידי חוקרים מערביים, המקיפים כמעט כל תחום חברתי ותרבותי שניתן לחשוב עליו. ובכל זאת, בבואי לבדוק את הנושא בצורה קצת יותר מעמיקה, גיליתי, לא במפתיע, שלא נערכו הרבה מחקרים אקדמיים בנושא. השאלה מדוע, היא אולי נושא למחקר בפני עצמו.
גם לאור המיעוט היחסי של הפרסומים בנושא, אפשר לומר בביטחון שהתנהגות הומוסקסואלית אכן הייתה ועדיין קיימת בסין, כמו בכל חברה אחרת בעולם. עם זאת, ביטויי התופעה והיחס אליה השתנה ברבות השנים. אם בתקופת השושלות התופעה הייתה שכיחה למדי,
הרי שבמהלך המאה העשרים התופעה זוכה להתעלמות כמעט מוחלטת, במקרה הטוב, או לגינוי וענישה במקרה הפחות טוב.
בעבודה אנסה להתמקד בשאלה מדוע שונה יחסה של התרבות הסינית לתופעת ההומוסקסואליות במאה העשרים, לעומת יחסה בתקופת השושלות. להערכתי הסיבה לכך טמונה בתהליכים חברתיים ופוליטיים שעברו על סין בסוף המאה התשע-עשרה ותחילת המאה העשרים, שהתבטאו באימוץ והפנמת אידיאולוגיות ורעיונות מערביים שהשפיעו על התפיסות הסיניות, גם לגבי תופעת ההומוסקסואליות בחברה. כיון שהומוסקסואליות גברית ונשית, זכתה ליחס שונה לאורך ההיסטוריה, אתמקד בעבודה בהומוסקסואליות גברית בלבד.
חלקה הראשון של העבודה מוקדש לגילויי הומוסקסואליות בתקופת סין המסורתית, כלומר מתקופת ששושלת הג'ו ועד השושלת האחרונה, שושלת הצ'ינג. ישנן תקופות היסטוריות מעטות, במסגרת הזמן הזו, שבחרתי לא להתייחס אליהן, משיקולים שונים ועם זאת השושלות החשובות והמשמעותיות בהיסטוריה הסינית זכו פה לתשומת לב. בסין המסורתית, בעיקר בשושלות המוקדמות יותר, עיקר התיעוד הקיים הוא של הקיסר, משפחתו והאליטה הגבוהה, לכן לימוד התופעה באותן תקופות מוגבל לאותה שכבה של אוכלוסייה. בתקופות אחרות, קיים כבר תיעוד מקיף יותר ולכן ניתן להתייחס לגילויים נוספים של התופעה גם בשכבות האוכלוסייה הנמוכות יותר. חלקה השני של העבודה עוסק בגילויי התופעה בסין כיום, ומה ניתן ללמוד מהם על היחס לו היא זוכה. הדיון להבנת מקור השוני נערך בחלקה השלישי והאחרון של העבודה.
דבר אחרון שראוי להזכיר כאן הוא המונח הומוסקסואליות עצמו. לכל אורך העבודה, האהבה ויחסי המין שמקיימים ביניהם גברים סיניים זוכה להתייחסות של התנהגות הומוסקסואלית, אך יש לציין שאותם גברים היו, ברובם, נשואים ובעלי משפחות. ההתנהגות ההומוסקסואלית התקיימה, הרבה פעמים, לצד פתיחות מינית והתנהגות הטרוסקסואלית. לכן, הם לא בדיוק עונים להגדרות ההומוסקסואליות המקובלות, בחברה מערבית בת ימינו. ובכל זאת, הומוסקסואליות, כמשיכה וקיום יחסי מין בין גברים, בכל זאת התקיימה ולכן, יש מקום להצגה של הדברים בצורה זו ולבחינתה של התופעה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : מהי ההתייחסות הסינית כלפי התנהגות הומוסקסואלית בתקופה הקיסרית.
כיצד מתייחסת המסורת הסינית לנושא המין
ביטויים להתנהגות הומוסקסואלית במהלך ההיסטוריה
שושלת הג'ו (1122-256 לפה"ס)
גילויי התנהגות הומוסקסואלית בתקופת שושלת ההאן (206 לפה"ס עד 220 לספירה).
תקופת שלוש הממלכות (220-280) ושש שושלות (266-589).
שושלות הטאנג והסונג (618-1279)
שושלת יואן (1279-1367) ושושלת המינג (1368-1644)
שושלת הצ'ינג (1644-1911)
פרק 2 : מהו יחסה של התרבות הסינית כיום כלפי הומוסקסואליות
תהליכים פוליטיים שעיצבו את דמותה של סין במהלך המאה העשרים
מהו יחסה של החברה הסינית כיום לנושא מין ומיניות
עדויות המצביעות על יחסה של התרבות הסינית כלפי הומוסקסואלים כיום
סיכום - נסיון להתחקות אחר הגורמים לשינוי בגישה כלפי הומוסקסואליות
ניסיון להבין מהיכן נבעה הסובלנות הסינית כלפי גילויי הומוסקסואליות
ניסיון לעמוד על הסיבות לגישה השונה הקיימת כיום
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

Bullough, Vern L. 1976. Sexual Variance in Society and History. Chicago: The University of Chicago Press.
Dikotter, Frank. 1995. Sex, Culture and Modernity in China: Medical Science and The Construction of Sexual Identities in The Early Republican Period. London: Hurst and company.
Hinsch, Bret. 1990. Passions of the Cut Sleeve: The male Homosexuality Tradition in China. Berkeley: University of California Press.
Hsu, Immanuel C. Y. 1975. The Rise of Modern China. New York: Oxford University Press.
Porter, Roy, Mikulas Teish, eds. 1994. Sexual Knowledge, Sexual Science. Cambridge: Cambridge University Press.
Ruan Fang Fu. 1991. Sex in China: Studies in Sexology in Chinese Culture. New York: Plenum Press.
Simon, Denis Fred and Merle Goldman. 1989. "The Onset of New Technological Revolution". In Simon, Denis Fred and Merle Goldman, eds. Science and Technology in Post-Mao China. pp. 3-20.
Simon, Denis Fred and Merle Goldman, eds. 1989. Science and Technology in Post-Mao China. Harvard University Press.

תגים:

מיניות · הומוסכסואליות · מין · הומו · לסבי · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הומוסקסואליות בסין", סמינריון אודות "הומוסקסואליות בסין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.