היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזמים בינלאומיים בסין

עבודה מס' 065216

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת ערכי התרבות על התמודדות עם עימותים בין שותפים במיזמים משותפים בינלאומיים בסין.

5,280 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מספר המיזמים המשותפים הפועלים בסין החל משנת 1979 (מועד חקיקת חוק המיזמים המשותפים שם) הולך וגדל בהתמדה. הממשלה הסינית משקיעה רבות בחקיקת חוקים ותקנות כדי לאפשר אוירה נוחה המעודדת כניסתם של משקיעים זרים. מאז 1993 סין נמצאת במקום השני בעולם (אחרי ארה"ב) בכמות ההשקעות הישירות. הנתונים מצביעים בבירור על כך, שלצד העלייה הכוללת בהשקעות זרות בסין בדרכים השונות ממשיכה ההשקעה באמצעות מיזמים משותפים בינלאומיים להיות הדרך הפופולרית לכניסת משקיעים זרים לסין.
לכן החשיבות לדעת כיצד לשתף פעולה עם שותפים מקומיים ובמיוחד לדעת כיצד לפתור עימותים אפשריים בין שותפים זרים ומקומיים היא המפתח להצלחת מיזמים משותפים בסין.

במשך שלושת העשורים האחרונים, חקר מנהל העסקים הבינלאומי אופיין ע"י התמקדות מוגברת בנושא של מיזמים משותפים בינלאומיים. נושא חוזר ונשנה בחקר המיזמים המשותפים הינו העימותים העולים בין שותפים זרים ומקומיים.

בעבודתי אבדוק כיצד שותפים מתרבויות שונות ניגשים לפתרון עימותים במיזמים משותפים
בסין תוך התמקדות בהבדלים התרבותיים בין השותפים הזרים והמקומיים.
כמו כן אציג מספר אסטרטגיות לפתרון עימותים במיזמים משותפים.

שאלת המחקר: כיצד משפיעים ערכי התרבות הסינים על התמודדות ופתרון עימותים במיזמים משותפים בינלאומיים בסין.
משתני המחקר:
משתנה בלתי תלוי: ערכי התרבות בסין (אוריינטציה קולקטיביסטית, אוריינטציה לטווח ארוך, האוריינטציה המשפחתית, אוריינטציה קולקטיביסטית, האורינטציה המשפחתית, תלות הדדית). מדדים חוץ-תרבותיים (מידת החשיפה הבין-תרבותית, הסביבה המשפטית של מדינה, יתרונות בעלות לעומת יתרונות מיקום, וכוח המיקוח).
משתנה תלוי: סגנון ההתמודדות עם עימותים.
מטרת העבודה: סקירת מאמרים ומחקרים שעסקו בנושא ובחינת הקשר בין תרבות לבחירת סגנון ההתמודדות עם עימותים במיזמים משותפים בסין.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מאפייני התרבות הלאומית והארגונית של סין
3. מיזמים משותפים בינלאומיים בסין
3.1 מיזם משותף בינלאומי
3.2 הסביבה הסינית
4. השפעת התרבות על התמודדות עם עימותים
4.1 השפעת התרבות: אסיה מול תרבויות מערביות
4.2 מעבר למנהגי המסורת: סין מול השאר
5. אסטרטגיות לפתרון עימותים במיזמים משותפים
5.1 אסטרטגית הימנעות
5.2 אסטרטגית פתרון-בעיות
5.3 אסטרטגיית ההתפשרות
5.4 אסטרטגית כפייה
5.5 אסטרטגיה משפטית
6. השפעת אסטרטגיית פתרון העימותים על ביצועי המיזם המשותף
7. בחירת השימוש באסטרטגיות לפתרון עימותים במיזמים בשותפים בסין.
8. סיכום ודיון
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נושא התרבות הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר בתחום הניהול הבין לאומי. השפעת התרבות על מיזמים משותפים בינלאומיים נחקרה רבות במחקרים קודמים, אך המסקנות היו מעורבות.
התרבות הוגדרה ביותר ממאה ושישים דרכים, בעיקר בתחום האנתרופולוגי. אחת מההגדרות המוסכמות והמקיפות ביותר לתרבות בשלושת העשורים האחרונים היא: "תכנות הקולקטיב של החשיבה המבדילה את החברים בקבוצה זה מזה", שהוגדרה על-ידי הופשטדה (1980). מחקרו של הופשטדה שנערך בחברת IBM בקרב 116,000 עובדים ביותר מ- 50 מדינות העניק את התרומה הגדולה ביותר בתחום המחקרים חוצי-התרבויות. הופשטדה אפיין את התרבות על-פי ארבעה ממדים תוך שילוב של ניתוח עובדות וחשיבה תאורטית. ארבעת ממדיו של הופשטדה הם: 1) מרחק הסמכות- מתייחס לפתרון שנותנת החברה לבעיית חלוקתו הבלתי שוויונית של הכוח בין חבריה; 2) הימנעות מאי ודאות- משקף את התייחסותה של החברה לבעיית אי הוודאות ואת המידה שבה מעדיפים חבריה מבנים מובנים וודאיים המונחים על פי כללים וחוקים ברורים, על פי מצבים שאינם מובנים ומכילים רמת גמישות ואי ודאות גבוהה; 3) אינדיבידואליזם/קולקטיביזם- מתייחס לפתרון שנותנת החברה לבעיית עוצמת הקשר בין היחיד לחברה; 4) גבריות/נשיות- משקף את התייחסותה של החברה לבעיית חלוקת התפקידים בין המינים ולהשפעתה של המערכת הערכית שלה.

תגים:

מזרח · אסיה · סינית · גלובליזציה · בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזמים בינלאומיים בסין", סמינריון אודות "מיזמים בינלאומיים בסין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.