היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזמים משותפים בינלאומיים בסין

עבודה מס' 068446

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות תיאורטית ומחקרית בנושא השפעת הפער התרבותי וסגנונות הניהול על מידת הצלחתם של המיזמים המשותפים הבינלאומיים בין חברות מערביות לסיניות.

8,975 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

סין נחשבת כיום לאחד השווקים הפעילים בעולם, ולפוטנציאל הגלום בו כוח משיכה רב.
התפתחותה המהירה של הכלכלה המקומית בעקבות הצטרפות סין לארגון הסחר העולמי, וכן עלויות העבודה הנמוכות שהיא מציעה מהוות פיתוי חזק להגברת מעורבות של חברות בינלאומיות במדינה. בשנים האחרונות עברה סין שינויים מבניים רבים במערכת הפוליטית, המשפטית והכלכלית ופירמות ממדינות מערביות רבות נכנסות לשוק הסיני בהשקעה ישירה הודות לנתוני הצמיחה המרשימים שלו. אוכלוסיית סין מונה 1.3 מיליארד המהווה שוק ענק אשר מושך משקיעים ויזמים המניעים את גלגלי הצמיחה של המדינה. הוכחה לכך הינה שיעור צמיחה שנתי של למעלה מ 7% בתל"ג במהלך השנים האחרונות.
על אף מגמות אלו של צמיחה ומגמות פיתוח הולכות וגוברות, השוק הסיני מהווה לא פעם חידה עבור משקיעים זרים. סקטור השירותים המגוון, קשיי השפה ופערי התרבות עלולים להוות מכשול בפני מעורבות זרה בכלכלה המקומית. ההיסטוריה העסקית כלכלית בין סין למערב הייתה ועודנה בעייתית. הבדלים במערכת הסוציאלית, במסורת התרבותית, בערכים ובדרך החשיבה מובילים לבלבול ותיסכול המאפיין את הפגישה בין המערב לסין.
שאלת מחקר: כיצד משפיעים פערי התרבות וסגנונות הניהול בסין על מידת הצלחתם של מיזמים משותפים בין חברות מערביות לחברות סיניות?
משתנה בלתי תלוי: פער תרבותי ושיטות ניהול בסין.
משתנה תלוי: מידת הצלחת המיזמים משותפים.

עבודה זו הינה עבודה תיאורטית אשר במסגרתה נסקרת ספרות תיאורטית ומחקרית בהשפעת הפער התרבותי וסגנונות הניהול על מידת הצלחתם של המיזמים המשותפים הבינלאומיים בין חברות מערביות לסיניות. בעבודה זו נפתח בסקירה מקרו ספרותית בנושא התרבות, הגדרתה והגדרת הפער התרבותי באמצעות ממדיה. נסקור את סגנונות הניהול השונים, נגדיר מיזמים משותפים בינלאומיים ונבחן כיצד ניתן למדוד את הצלחתם. בהמשך נתמקד ברמת המיקרו ונסקור את המשתנים התלויים. נסקור את הספרות החוקרת את התרבות הסינית ומשווה אותה לתרבות של מדינות מערביות, נבחן את שיטות הניהול הנהוגות בסין ונעמיק את הדיון במחקרים השונים שבוצעו בשאלת המחקר.

תוכן עניינים:
- מבוא
- סקירת ספרות
תרשים זרימה
הגדרת התרבות
סגנונות ניהול
המיזם המשותף הבינלאומי
- משתנים בלתי תלויים
פער תרבותי - התרבות הסינית
שיטות ניהול בסין
- טבלת מיפוי מחקרים
דיון ומסקנות
סיכום
השלכות המחקר
מגבלות המחקר
מחקרים עתידיים - המלצות
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

בספרות מצויות הגדרות רבות ושונות למושג תרבות. ההגדרה המקובלת בספרות החל משנות השמונים טוענת כי תרבות היא "התכנות הקולקטיבי של החשיבה שמבדיל בין בני קבוצת בני אנוש אחת לזולתה...במובן זה כוללת התרבות מערכות של ערכים, וערכים הם מאבני היסוד של התרבות" (Hofstede, 1983). תרבות היא מכלול הערכים, האמונות ותפיסות העולם כפי שהן באות לידי ביטוי בהתנהגותם של בני האדם. אבני היסוד של התרבות הן, בין השאר, הסמלים, הטקסים והמיתוסים. התרבות היא ייחודית לקבוצה מסוימת, ומבדילה בינה לבין אחרות. התרבות משפיעה על התנהגותם של חברי הקבוצה בצורה אחידה וניתנת לניבוי. התרבות מועברת מדור לדור באמצעות תהליכי למידה והתנסות. התרבות מורכבת ממערכות של ערכים.

תגים:

מיזם משותף · ניהול בינלאומי · הופשטדה · הבדלי תרבות · סין · ניהול בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזמים משותפים בינלאומיים בסין", סמינריון אודות "מיזמים משותפים בינלאומיים בסין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.