היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על הצלחת מיזמים משותפים בינלאומיים בסין

עבודה מס' 064984

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור העסקים הבינלאומיים שסין מעורבת בהם וכן כוונותיהן ופעולותיהן של חברות עסקים שונות בעולם כדי להיכנס לשוק הסיני.

10,375 מילים ,68 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

סין נפתחה לעולם רק עם תום עידן מאו. לפני כן היתה סין מדינה קומוניסטית לחלוטין ללא אפשרות של אינטראקציה מסיבית עם מדינות המערב בכל הנוגע לעסקים וכניסת חברות עסקיות מערביות לשוק הסיני. עבודה זו בודקת את השינויים שחלו ואת הדלתות שנפתחו כלפי חברות מערביות. למרות מצב זה נותרו כמה אלמנטים וגישות שמושרשים בתרבות הסינית בכל הנוגע לעולם העסקים והניהול.
Li, Xin, Tsui & Hambruck (1999) מציינים כי מאז הרפורמות של 1978 בסין הכניסה השכיחה ביותר לסין היתה באמצעות מיזמים משותפים (Joint Venture). פירמות עסקיות, בעיקר קטנות ובינוניות כמו גם חברות מובילות, שרצו לעשות עסקים בסין נקטו בגישה זו.

עבודה זו עוסקת בעסקים בינלאומיים שסין מעורבת בהם וכן הכוונות והפעולות שעוסקות חברות עסקים שונות בעולם כדי להיכנס לשוק הסיני. היא באה לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על הצלחת/כישלון מיזמים משותפים בין לאומיים בסין?
במסגרת זו ניתן להעלות שאלות משנה:
- מהי צורת המיזמים השכיחה ביותר?
- אילו גורמים משפיעים על בחירת צורת המיזמים?
- האם וכיצד תרבות לאומית משפיעה על אופי המיזמים?

המשתנה התלוי הינו ההצלחה או הכישלון של מיזמים בין לאומיים בסין בכל הנוגע להשפעה תרבותית על אותם מיזמים.המשתנה הבלתי תלוי הינו הגורמים המשפיעים. אילו גורמים המשפיעים על הצלחת או כישלון של מיזמים בין לאומים בסין.

בכדי לדון בכל האלמנטים ההתייחסות העיקרית היא להבדיל בין התרבויות של סין שבמזרח לבין היזמים מהמערב. ההתייחסות היא לפירמות מערביות זרות שנכנסו לסין באמצעות מיזמים משותפים עם פירמות מקומיות. בהתאם לכך עולות השאלות כיצד פועלות פירמות משותפות אלה? האם וכיצד הן מצליחות לתפקד כמיזם משותף? האם וכיצד הן מצליחות להתגבר על ההבדלים התרבותיים? מהן ההצלחות של פירמות במיזמים משותפים כאלה?

העבודה בנויה בצורת משפך - רקע רחב שהולך וצר בהתמקדות הנושא הנדון.
הרקע התיאורטי עוסק בתחומי התרבות הלאומית כגורם משפיע על התנהגות ארגונית באופן כללי ובהמשך עוסק בכל הנוגע לסין ולמערב. בהמשך ישנה התייחסות לרפורמות ולתהליכי השינוי שעברה ועוברת סין בכל הנוגע לפתיחותה כלפי העולם העסקי לאחר שנים של בידוד והסתגרות ובעיקר לתהליך הגלובליזציה שהשפיעה על התייחסות זו. אחרי 15 שנים של משא ומתן הוזמנה סין באופן רשמי (בשנת 2001) להיות חברה ב-WTO ארגון הסחר העולמי (World Trade Organization). ההצטרפות ל-WTO נתנה הזדמנויות רבות הן לסין והן לחברות בינלאומיות בסין עצמה. לסין, ההסכמה לציית לכללים, והמסחר הגלובלי שכלל פתיחות הביא לצמצום ההגבלות ופתיחת דלתות לסחורות ושירותים מבחוץ כמו גם השקעות זרות והרחבת האפשרויות יותר מאשר אי פעם.
בסוף ההתייחסויות לממצאים ודיון בנושא יבוא סיכום ואיתו מסקנות והצעות.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
הקדמה
תרבות לאומית כמשפיעה על ארגונים עסקיים בינלאומיים
התרבות הסינית מול המערבית
השינויים בכלכלה של סין והכניסה ל-WTO
פרק 1 - כללי
הגדרה ואפיון של מיזמים בינלאומיים משותפים (International Joint Venture)
אלמנטים וגורמים המשפיעים על מיזמים משותפים
המערכת החוקית
פיקוח ושליטה
שוני בתרבות
ניהול
שפה
פרק 2 - המיזמים המשותפים בסין
התנהגות הארגונית
ניהול
קבלת החלטות
העברת מידע/ידע
הגורמים המשפיעים על אופן הבחירה של הכניסה לסין
לעשות עסקים עם סין - פעילות חברות זרות בסין
גרמניה
ארה"ב
פרק 3 - ממצאים דיון
השפעת התרבות הלאומית על התקשרויות בין לאומיות
התרבות הסינית מול המערבית בכל הנוגע לעסקים
הרפורמות בסין כמשפיעות על כניסה אליה
מיזמים משותפים בינלאומיים כדרך כניסה עיקרית לסין
פרק 4 -סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פירמות מערביות הממוקמות בסין נתקלו בסביבה שונה מאד מזאת שהם חיים בה. ההבדלים מגבירים את תחושות חוסר הביטחון ולעיתים מטרפדות ביצועים כלכליים. מצד שני, פירמות שהתנסו בקשרים כאלה או אחרים עם סין עשויות להשכיל ולנתב את דרכיהן בהצלחה.
בכמה העשורים האחרונים הפכה סין ליעד אטרקטיבי עבור פירמות זרות רבות בעיקר מערביות. רוב הפירמות הראשונות שהחלו להיכנס לסין היו דווקא מאותו אזור ומתרבות דומה: הונג קונג, וטאיוואן.

תגים:

מזרח · רחוק · פירמה · חברה · שוק · תרבות · גלובליזציה · ניהול · בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על הצלחת מיזמים משותפים בינלאומיים בסין", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על הצלחת מיזמים משותפים בינלאומיים בסין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.