היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזמים משותפים בינלאומיים

עבודה מס' 065090

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים לכישלונות במיזמים בינלאומיים?

3,790 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מיזמים משותפים בינלאומיים הינם סוג של התקשרות עסקית המוגברת בתדירותה ובחשיבותה האסטרטגית לאור מגמת הגלובליזציה.
מיזמים משותפים הם אחת התשובות שנותנות חברות לשינויים כלכליים בסביבותיהן אשר יובילו לעלייה בפעילות העסקית הבינלאומית, וכמו כן מהווה כלי אסטרטגי להגדלת כוחם של הארגונים, לשמירה על מעמדם הקיים ו/או לניצול הזדמנויות סביבתיות, הפחתת תחרות על ידי יצירת יחסי אמון ושיתוף, גיוס וצבירת מימון משותף, השגת ידע, השגת נגישות לטכנולוגיה ולצורכי ייצור או פיתוח, כניסה למדינות זרות והתמודדות עם מחסומי כניסה, היכרות וצבירת יידע עם תרבויות שונות, הקטנת עלויות ושימוש בכוח עבודה זול במדינות שונות, ניצול הקלות או הטבות במדינות מעודדות השקעות זרות, הפחתת סיכונים כלכליים ופוליטיים שארגון יחיד מתקשה או אינו יכול להתמודד עימן.

עם זאת, מחקרים רבים הצביעו על כך שמיזמים משותפים בכלל, ומיזמים משותפים בינלאומיים בפרט, הינם בעלי אחוזי כישלון גבוהים, הנעים בין 30-70% ואשר באים לידי ביטוי בשינוי מבנה הבעלות או בהפסקת הפעילות.
הגדרת ארגון כמיזם בינלאומי משותף מרמזת על כך שחברה אחת צריכה לשתף פעולה עם שותף בעל תרבות שונה.
אחד הנושאים המוזכרים בספרות המיזמים המשותפים הבינלאומיים כמשפיע על ההתפתחות בהצלחת המיזמים הינו הפער התרבותי.
פער זה קיים בשני מישורים: ארגוני ולאומי.
הפערים התרבותיים מניבים קונפליקטים רבים, וגורמים לחוסר אמון בין הצדדים ואף לכישלון המיזם המשותף. כמו כן, הפערים התרבותיים ברמת המאקרו כמו ההשפעות הכלכליות, חברתיות ביטחוניות ופוליטיות יכולות אף הן לגרום למיזם המשותף לקרוס.

בהמשך נראה את הסיבות לכישלון המיזם בהתמקדות על התרבות בארגון ובלאום ברמת המיקרו וכן המאקרו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרות:
א) חברה בינלאומית.
ב) מיזם בינלאומיים / סוגי מיזמים.
ג) תרבות.
3. ראשי פרקים:
א) הבדלים תרבותיים המשפיעים על כישלונות במיזמים בינלאומיים.
ב) גורמים עסקיים במיזם המשפיעים על כשלון.
ג) השפעות כלכליות, חברתיות וביטחוניות כגורמים לכישלון במיזם.
4. דוגמאות
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת התיאוריות החשובות בתחום החקר התרבותי, הינה התיאוריה של הופשטדה (1983). מחקר זה חושף את ההבדלים בחשיבה ובפעולה החברתית. נקודת המוצא של התיאוריה היא, שאנשים נושאים "mental programming" אשר מתפתח מהינקות, דרך המשפחה, בית ספר והארגונים השונים אליהם נחשף הפרט. תכנות מנטאלי זה מכיל מרכיב של רבות לאומית.הוא בא לידי ביטוי בערכים השונים, הקיימים בין האנשים במדינות השונות. במחקרו זיהה הופשטדה ארבעה מימדים תרבותיים, המשפיעים על החשיבה וההתנהגות האנושית, על הארגונים בצורה צפויה הניתנת לניבוי, ומכאן מאפשרת הקטנת אי הוודאות הניהולית היכולה להביא לכישלון המיזם המשותף.

תגים:

ניהול · בינלאומי · חברות · לאומיות · בין · לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזמים משותפים בינלאומיים", סמינריון אודות "מיזמים משותפים בינלאומיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.