היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסים בינלאומיים ועיוותי דין במשפטי נירנברג

עבודה מס' 040541

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העובדות-אמנת לונדון, המשפט ופסקי הדין, המחלוקת, משפטם של הס ופריצשה וניתוח עובדות אלה לאור המחקר.

3,771 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

העיון בחומר התעודי הרב של משפטי נירנברג ובספרות המחקר הדן בהבטיה השונים חושף, לצד שתוף פעולה בין-מעצמתי, חלוקי דעות עקרוניים בקרב המשפטנים וניגודי אינטרסים חוץ-משפטיים סמויים . נקודת אחיזה לברור מערכת היחסים בין המעצמות המיוצגות בהרכב בית-המשפט, שדיוניו רומזים לעתים על מורכבותם, משמשות בין היתר סוגיות אשמתו וענישתו של רודולף הס (Rudolf Hess) וזיכויו של האנס פריצשה (Hans Fritzche) באוקטובר 1946.

מטרתנו היא לברר את נסיבות קביעתם השנוייה במחלוקת של פסקי דינם של שני המנהיגים הנאציים ושל גופים בממסד הרייך השלישי, על מנת לעמוד על מהות הביקורת שנמתחה על אופן הקמתו, הרכבו והפעלתו של בית - הדין הצבאי הבינלאומי המיוחד. כוונתנו לברר באיזו מידה משקפים דיוני בית המשפט והכרעות הדין שלו מניעים מדיניים של המעצמות המרכיבות את חבר השופטים, אמות מידה עקרוניות-מוסריות ודבקות בעקרונות-יסוד של המשפט הפלילי עצמו, אשר לגביהן הועלו ספקות ועוררין. התשובה לשאלות מרכזיות אלה עשוייה לכלול את ההנחות הבאות:
1. המשך הענותה של ארה"ב לתביעה הסובייטית להכרת המערב במעמדה המועדף של ברה"מ כמעצמה גדולה, בת-ברית ושותפה בכירה לנצחון על גרמניה.
2. להיטות בנות-הברית לגבש במהירות מונחים חדשים ומרחיקי-לכת של "משפט - עמים" כתשתית משפטית לשפיטת המנוצחים.
3. הבדלי תפיסה מהותיים לגבי עתידה של גרמניה בהערכות המדינית-אסטרטגית החדשה של אירופה שלאחר מלחמת העולם שזה עתה הסתיימה.

למיצוי דיון זה נסקור תחילה, במידת הקיצור האפשרית, את העובדות כעדות המקורות, ובהמשך נתפנה לניתוח הנתונים לאור הפרשנות המחקרית.

תוכן העניינים:
מבוא, מטרות והנחות-יסוד
א. העובדות
"אמנת לונדון" והקמת בית-הדין הצבאי הבינלאומי
המשפט
פסקי הדין והעונשין
המחלוקת
משפטו של הס
משפטו של פריצשה

ב. ניתוח העובדות לאור המחקר
המניעים האסטרטגיים והמדיניים - סיכום

מקורות וביבליוגרפיה

תגים:

נאציזם · חוק בינלאומי · גרמניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסים בינלאומיים ועיוותי דין במשפטי נירנברג", סמינריון אודות "יחסים בינלאומיים ועיוותי דין במשפטי נירנברג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.