היישום אינו מחובר לאינטרנט

הומוסקסואליות עפ"י היהדות האורתודוכסית

עבודה מס' 021518

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת יחסה של היהדות האורתו' להומוסקסואליות, תפישת המושג, האיסור, הענישה, סירוס ושינוי מין.

4,313 מילים ,6 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

סוגיות באתיקה יהודית מודרנית היחס להומוסקסואליות עפ"י גישת היהדות האורתודוכסית

מטרת העבודה היא לבדוק מהו יחס היהדות האורתודוכסית להומוסקסואליות, או כפי שהיא מוגדרת "משכב זכר", את הגדרות היהדות לגבי מהות המגע המיני המותר, אלו עונשים ניתן להחיל על אדם שהינו הומוסקסואל, ומהי חובת החברה להינזר ממנו.
נושא כבד משקל הנכלל בקצרה בעבודה הוא דרך הוכחת האדם, כלומר חייבים להוכיח אותו על מעשיו אלו, ומה קורה במידה ואינו שומע לתוכחה.
מטרת משנה היא להעריך האם יתכן כי דעת היהדות תשתנה לאור החידושים המודרניים ורוח התקופה.
יצויין כי הנושא אינו נדון כמעט במקורות ההלכתיים לפני המאה הנוכחית משתי סיבות. ראשית הדבר לא היה נפוץ כלל ושנית ההתנהגות זו היתה בבחינת טבו ובושה מצד החברה להתנהג בצורה כזו.
במהלך העבודה תהיה התייחסות אך ורק לגישה האורתודוכסית ביהדות, ללא ציון עובדה זו במפורש.

הצגת הנושא
היהדות, שיסודותיה נקבעו לפני יותר מ-3000 שנה, קובעת מה מותר לאדם ומה אסור לו. התורה קובעת הוראות אבסולוטיות אשר, לפי מיטב ראייתה את אופי האדם, הן המידות הטובות ביותר על מנת לעשותו מאושר, ללכת בדרכי בוראו ולהגיע בסופו של דבר לעולם הבא כשהוא נקי מכל עבירה.
אחד הדברים אותם אוסרת התורה היא "משכב זכר", או כפי שזה נקרא בלשון המדעית: הומוסכסואליזם. היא אוסרת למעשה כל צורת מגע מיני שאינה מקובלת כיום בקרב הגברים, גם עלינו כמוסרית: מגע עם זכר, מגע עם בהמה או עם כל חיה אחרת וכד'. מעבר לכך קובעת התורה איסורים רבים בנוגע אף למשכב אדם עם אישה באופן כללי.
התורה בספר דברים קובעת מספר עבירות שעליהן העונש הוא 'כרת': כלומר האדם לא יוציא את שנות חייו כפי שנקבע לו למעלה עת לידתו אלא ימות לפני זמנו. במקרה שראו אותו אנשים והתרו בו, לפחות שני אנשים הוא אמור להיסקל ע"י שליחי בית הדין. וכל כך למה: מפני שביזה את שם ה' בפומבי.
מאז ומעולם ראתה היהדות את הנישואים כמסגרת הולמת לביטוי הדחפים המיניים האנושיים. רעיון זה קיבל חיזוק בסוף המאה הראשונה לספירת הנוצרים, כאשר שיר השירים נכלל בתנ"ך, משום שאהבת הבעל לאישתו המתוארת בו בחושניות כה רהה נחשבת גם כמתארת את האהבה שבין ה' לישראל.

ראשי פרקים
1.מטרת העבודה ומבוא
2.תפישת המושג ביהדות
3.הרעיון מאחורי האיסור
4.סירוס ושינוי מין
5.סיכום העבודה
6.ביבליוגרפיה

תגים:

מסורת · זכר · הומוסקסואל · הומו · אתיקה · אמונה · משכב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הומוסקסואליות עפ"י היהדות האורתודוכסית", סמינריון אודות "הומוסקסואליות עפ"י היהדות האורתודוכסית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.