היישום אינו מחובר לאינטרנט

שואה וזיכרון בישראל

עבודה מס' 069055

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שלוש יצירות של פגיס מתוך "קרון חתום".

2,767 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

החברה הישראלית, מראשיתה ואף קודם לכן, התמודדה עם איומים מפנים ומחוץ למדינה. השואה היא האירוע הקשה ביותר שעבר על העם היהודי. במהלך שנות מלחמת העולם השנייה נרצחו כשישה מיליון יהודים במחנות ההשמדה בגרמניה.
לאחר השואה עלו לארץ ישראל אלפי יהודים פליטים מאירופה - אך לקח זמן מה עד אשר החברה הישראלית החלה בתהליך ההנצחה. במסגרת תהליך ההנצחה אנו עדים לספרות ושירה שנכתבה על ידי ניצולים, כגון דן פגיס. פגיס כתב את מחזור השירים "קרון חתום" המתאר ברצף כרונולוגי את השואה. מחזור זה עדיין נלמד בבתי ספר הממלכתיים כחלק מתוכנית הלימודים לבגרות בספרות.
עבודה זו הציגה תחילה סקירה תיאורטית בנושא זיכרון קולקטיבי והחברה הישראלית, תהליך הבניית ועיצוב הזיכרון ומידע בנוגע לשואה עצמה בגרמניה.
לאחר מכן הוצג ניתוח שלוש יצירות של פגיס מתוך "קרון חתום", במטרה לבחון כיצד יוצרים סיפור עלילה ברצף על ידי שימוש במטאפורות ודימויים שמקלים על בני האדם לזכור את העבר. דרך השירה נוצר תיווך תרבותי והצעירים הלומדים את שיריו של פגיס, מתחברים לפן הרגשי והאישי. באמצעות השירה יצר פגיס קשר בין זיכרונו האישי לזיכרון הקולקטיבי.
ניתוח השירים העיד על הצורך בשפה בכדי לייצג מציאות, לעצב אותה ולהכלילה בזיכרון הקולקטיבי הפומבי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: רקע תיאורטי
1.1 זיכרון קולקטיבי בחברה הישראלית
1.2 הבניית זיכרון
1.3 השואה
פרק 2: הצגת הממצאים וניתוחם
רקע על המשורר דן פגיס
כתוב בעיפרון בקרון החתום
עדות
עדות אחרת
פרק 3: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החברה הישראלית מתוארת פעמים רבות כרב תרבותית וכמאופיינת במתחים בין קבוצות אשר דוחפות כל אחת את המציאות לכיוון אחר. אין לצפות שכל קבוצות המשנה בארץ יתייחסו באופן דומה לאתוסים המכונים "ישראליים". ומאחר שאין חברה ישראלית אחת, קשה לבחון את הזיכרון הקולקטיבי האחיד של חבריה. אולם רק במסגרת הממד הקולקטיבי ניתן להבין את האתוסים הקולקטיביים של האומה (בן רפאל, 2000).

תגים:

זיכרון קולקטיבי · חינוך · הבניית זיכרון · זהות קולקטיבית · ספרות · אמנות · שירה · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שואה וזיכרון בישראל", סמינריון אודות "שואה וזיכרון בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.