היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקולנוע ככלי להגברת מודעות חברתית

עבודה מס' 069040

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סחר בנשים: ניתוח הסרט "הארץ המובטחת" של עמוס גיתאי.

4,119 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

סחר בנשים קשור קשר הדוק בתופעת הזנות, בהקשר זה חשוב להבין שזנות נתפסת בימינו כמערכת מאורגנת, גלובלית ותעשייתית, הקשורה לרוב לארגוני פשע בין-לאומיים. תופעת הסחר באנשים בכלל ובנשים בפרט אינה חדשה, היא מוכרת משחר ההיסטוריה אולם מחקרים שונים מראים שבשני העשורים האחרונים של המאה העשרים חל גידול משמעותי בממדיה, כאשר התפתחות תעשיית המין, תהליכי גלובליזציה, אי נכונות של מדינות לפעול במרץ נגד הסחר ומנגנוני אכיפה חלשים, הן הסיבות העיקריות לכך (לבנקרון ודהאן, 2003;Taylor & Johnson, 1999).
בעבודה זו אנו מנתחים את סרטו של עמוס גיתאי, "הארץ המובטחת", אשר מתאר את תופעת הסחר בנשים למטרת זנות, מהרגע שבו הנשים נלקחות ברחבי המדבר על ידי הבדואים ועד שהן מגיעות לידי הסרסורים ומנהלי בתי הבושת בישראל. גיתאי ידוע כבימאי אשר יוצר סרטים העוסקים בתופעות חברתיות, במטרה להעביר מסר ולהגביר מודעות למציאות היומיומית המתרחשת בחברה הישראלית.
בחרנו להציג תחילה רקע תיאורטי אשר בוחן את תופעת הסחר בנשים, לאחר מכן התמקדנו בכוחם של אמצעי התקשורת להמונים ובעיר בכוחו של הקולנוע להעביר מסרים ולהשפיע על התנהגות האזרחים הצופים. בתום הצגת הרקע התיאורטי אנו מנתחים את הסרט תוך התייחסות במסקנותינו לשילוב בין הממצאים והמידע הספרותי.
השערת המחקר בעבודה זו אוששה ונראה כי גיתאי אכן השתמש בטכניקות טכנולוגיות בכדי להעביר מסר ברור כנגד דיכוי הנשים וכנגד דיכוי בני המיעוטים, על ידי האליטה הקפיטליסטית והפטריארכלית. הסרט מציג לנו את המציאות של נשים רבות בישראל ובעולם, מציאות אשר משקפת את התודעה הכוזבת של הקפיטליזם והמודרניזציה, מציאות שבה נשים חיות בכלוב של זהב, כאשר את המפתח זרקו הרחק אל עבר החשיכה ונראה כי אין איש שמעוניין למצוא אותו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 סחר בנשים למטרת זנות
1.2 אמצעי התקשורת להמונים
1.3 הקולנוע כמדיום המאפשר הגברת מודעות
פרק 2 : שיטות מחקר
פרק 3 : הצגת הסרט
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחברה בישראל עדיין אין לנו חוקה, אך יש בידנו אחד עשר חוקי יסוד אשר תפקידם להסדיר את הזכויות החברתיות והטבעיות של כל אזרח, ללא הבדל דת גזע ומין. אחד מחוקי היסוד הוא חוק יסוד: "כבוד האדם וחירותו", אך לעיתים נראה שזכות זו היא איננה מנת חלקם של נשים רבות ברחבי העולם, כולל בישראל (קמיר, 2001).

תגים:

זונות · ניצול נשים · זכויות נשים · סחר בבני אדם · עבדות · סחר בנשים · תעשיית המין · ייצוג נשים · תיעודי · דקומנטרי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקולנוע ככלי להגברת מודעות חברתית", סמינריון אודות "הקולנוע ככלי להגברת מודעות חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.