היישום אינו מחובר לאינטרנט

בלוגים ושייכות חברתית

עבודה מס' 069025

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם תופעת הבלוגים עונה על הצורך בשייכות עבור היחיד בחברה המודרנית.

6,107 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הפירוש המילולי של המונח בלוג הוא שיבוש של WEB - LOG. בשנים האחרונות בולטת תופעת הבלוגים באינטרנט, רשימות בעלות אופי יומנאי במגוון נושאים. בלוג הוגדר כשילוב של מאפיינים טכנולוגיים ונורמות מתגבשות. מאחר שמקובל לצרף אליו מערכת תגובות, הוא משיק לז'אנרים של פורום, אפליקציות קוד פתוח כמו wiki ומהווה חלק מהעולם הרעיוני של תוכנות חברתיות. המחקרים בתחום התקשורת ביחס לתופעת הבלוגים התמקדו בעיקר בהיבטים שונים הנובעים מתפקודה של פלטפורמת בלוגים כקהילה וירטואלית או בבלוגים כז'אנר. הן כז'אנר והן כקהילה, בלוגים קוראים תגר על הגבולות, האבחנות והקריטריונים שהתגבשו עד כה לגבי קהילות וירטואליות וז'אנרים של אפליקציות תוכן באינטרנט (וייסמן, 2005).
מטרת העבודה הנוכחית הייתה לבחון האם תופעת הבלוגים עונה על הצורך בשייכות עבור היחיד בחברה המודרנית. לשם בחינת שאלת המחקר בוצע סקר באמצעות שאלון אשר ניסוחו התבסס על סקירת הספרות המוצגת. השערת המחקר אשר התגלתה כנכונה הייתה שהבלוגים עונים על הצרכים של המשתמשים מבחינת סיפוק תחושת הבדידות המאפיינת חברות שהתרחקו מהמודל השבטי, הקולקטיביסטי. בתקופתנו הפרט מבלה זמן רב לבדו מול המחשב והבלוגים מאפשרים לו לעדכן את האחרים בחייו ולהתעדכן בחיי האחרים, בכך מסופק הצורך בשייכות לקבוצה, גם כאשר הקבוצה מתקיימת במרחב הוירטואלי ו ברובה אנונימית וחסרת גבולות של זמן וחלל.
לשם בחינת שאלת המחקר חובר שאלון המצורף כנספח. השאלון הועבר ל 26 נבדקים, שנבחרו באופן אקראי כאשר התנאי היחיד היה השאלה המוקדמת, האם אתה גולש באינטרנט ומכיר את תופעת הבלוגים.
התוצאות מוצגות באופן מספרי, ללא עיבוד סטטיסטי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 אמצעי התקשורת להמונים
1.2 אמצעי התקשורת כסוכני חיברות משמעותיים
1.3 האינטרנט: יתרונות וחסרונות מבחינה חברתית
1.4 האינטרנט ומערכות יחסים בין אישיים
1.5 תופעת הבלוגים
פרק 2 : שיטת מחקר
פרק 3 : דיון והצגת ממצאים
פרק 4 : סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח מספר 1 - השאלון

קטע מהעבודה:

כאשר אנו משתמשים במושג "תקשורת להמונים" הכוונה היא לאמצעים אימפרסונליים לשיגור מסרים לקהל העצום. מדיית ההמונים התפתחה כאשר טכנולוגיית התקשורת (תחילה העיתונים ומאוחר יותר הטלוויזיה הרדיו והאינטרנט) החלו להפיץ מידע בקנה מידה המוני. אנו עדים לכך שהטכנולוגיה להפצת דימויים מתפתחת במגוון צורות ודרכים. מבחינת הציבור הטכנולוגיה היא חלון שדרכו נראית המציאות בלי התיווך של העיתונאי, העורך את העולם תוך כדי כתיבה, טלוויזיה נחשבת כמעט להתבוננות במציאות עצמה (משוניס, 1999).

תגים:

תקשורת להמונים · אינטרנט · מערכות יחסים · יומנרשת · בלוג · סוציאליזציה · סייבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בלוגים ושייכות חברתית", סמינריון אודות "בלוגים ושייכות חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.