היישום אינו מחובר לאינטרנט

ריאלטי "הדוגמניות" כמקרה בוחן של טלוויזיה והגמוניה

עבודה מס' 069022

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם התכנית משקפת פלורליזם של יופי או משכפלת ומנציחה את אידיאל היופי המסורתי.

5,694 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

נראה כי בחברה המודרנית והפוסט מודרנית, תוכניות הריאליטי זוכות לרייטינג גבוה למרות שבתוכניות אלו ניתן לזהות סטריאוטיפים נשיים וגבריים,משחק תפקידים מכור מראש, זילות של המושגים שיווין ושינוי. כמו כן בתוכניות אלו נשים הן משתתפות פעילות ביצירת הדימוי הבלתי מחמיא שלהן עצמן, בהצגת האישה ככלי ריק ובהצגת האישה כילדותית וחמדנית.כל התופעות הללו ואחרות מסתתרות מאחורי חזות תמימה של נורמטיביות(Murray & Ouellette,2004).
אחת מתוכניות הריאלטי הבולטות בישראל, אשר מנציחה את אי השוויון בין המינים ואת אידיאל היופי, היא הדוגמניות. לכן תוכנית זו מהווה את מסגרת המחקר הנוכחי. כאשר המטרה הייתה לבחון האם תוכנית הריאלטי: הדוגמניות, בהנחייתה של גלית גוטמן, המשודרת בערוץ עשר, משקפת פלורליזם של יופי או משכפלת ומנציחה את אידיאל היופי המסורתי. כאשר ההשערה שהנחתה את העבודה הייתה שהתוכנית מציגה לציבור מסר של אידיאל יופי פלורליסטי כביכול. אך באמצעות שימוש באלמנטים המוכתבים מראש על ידי ההפקה ויוצרי התוכנית, מועבר מסר של אידיאל יופי מסורתי אחיד. למעשה, התוכנית משמרת ומשכפלת את אידיאל היופי באופן המתאים לחברה קפיטליסטית ופטריארכלית. כאשר ההגדרה לאידיאל היופי הנשי היא על פי דבריו של בן שמש (2004).
לשם בחינת שאלת המחקר נדגמו מספר תוכניות מהעונה השניה של תוכנית הדוגמניות, באופן שרירותי מתחילת העונה, אמצע העונה ותוכנית הסיום על מנת ליצור פריסת ניתוח רלוונטית. בוצע ניתוח תוכן איכותני לתוכניות והממצאים רוכזו תחת הקטגוריות: דמות המנחה - גלית גוטמן, התנהגות השופטים, מראה חיצוני של המועמדות ו"פניני חוכמה" שנשמעו מצד המועמדות .
השערת המחקר אוששה ונמצא כי למרות השוני במראה החיצוני של המתמודדות, הן כולן בסופו של דבר מעוצבות על פי מודל הברבי הקלאסי ומצופה מהן להמשיך, להראות ולהתנהג כך. הפיקוח החברתי מוביל לכך שהתנהגות אשר איננה מתאימה למודל הברבי, נקטלת הן על ידי הצוות של התוכנית והן על ידי הציבור הרחב.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 אי שוויון מגדרי, פמיניזם ופוסט מודרניות
1.2 דימוי האישה בעידן הפוסט מודרני: האישה של שנות האלפיים
1.3 הבניית דמות האישה באמצעי התקשורת להמונים
1.4 תוכניות מציאות / ריאלטי שואו
פרק 2 : מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
פרק 3: הצגת הממצאים
פרק 4: דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אי שוויון וריבוד חברתי זוהי אחת מהתופעות הבולטות בחברה האנושית המודרנית והמסורתית, אשר באה לידי ביטוי באופן גלוי וסמוי במרבית הפעילויות החברתיות, הפוליטיות, הכלכליות והתרבותיות בחברה. עובדות אלו עדיין נכונות למרות שהמדיה מנסה להציג תמונת מצב שוויונית השוללת אי שוויון, גזענות, כפייה ואת מקומם של סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי קבוצות מיעוט (למיש ולהב, 2003). המשמעות של אי שוויון היא חוסר שוויון הזדמנויות, הווה אומר חלוקת משאבים באופן לא שוויוני בין קבוצות בחברה בכדי לשמור על הסטטוס קוו החברתי ההיררכי, אשר מעניק תוקף להגמוניה ולאידיאולוגיה השלטת, אשר מבוססת על קניין וזכויות יתר לאליטות (ליבס וטלמון, 003 ;Smith, 1993).

תגים:

אי שוויון מגדרי · פמיניזם · פוסט מודרניות · ריאלטי שואו · תוכניות מציאות · איכותני · גלית גוטמן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ריאלטי "הדוגמניות" כמקרה בוחן של טלוויזיה והגמוניה", סמינריון אודות "ריאלטי "הדוגמניות" כמקרה בוחן של טלוויזיה והגמוניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.