היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאפיינים ופונקציות של הומור בתוכנית 'ארץ נהדרת'

עבודה מס' 069013

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: כיצד באים לידי ביטוי מאפיינים ופונקציות של הומור בתוכנית הסאטירה ארץ נהדרת.

5,982 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" אשר משודרת משנת 2003 בערוץ 2 במסגרת תוכניות הזכיינית קשת. מטרת העבודה היא לבחון האם המאפיינים והפונקציות של הומור באים לידי ביטוי בתוכנית זו. השערת המחקר שמנחה את העבודה היא כי מאפייני ההומור שבאים לידי ביטוי בתוכנית ארץ נהדרת הם רבים וניתן לומר שהסאטירה ארץ נהדרת אכן מנסה להוקיע עוולות וסטיות אשר פוגעות בפרט ובחברה, על ידי חשיפת התנהגות אישים ומוסדות ציבוריים בדרך לא תוקפנית אשר עוזרת לשחרר מועקות קבוצתיות.
לשם בחינת שאלת המחקר בוצעה תחילה סקירת ספרות אשר מגדירה מהו הומור ומהם מאפייניו, תוך התייחסות לפונקציות שהומור ממלא. בין הפונקציות מוזכרות הפונקציה החברתית, הפונקציה המינית והתוקפנית וכן ניתן דגש ליכולתו של ההומור ללכד את החברה ולהוביל לריפוי. לאחר הגדרת ההומור ומאפייניו ישנה התייחסות ספציפית למאפייני הסאטירה ובמיוחד לסאטירה ישראלית ולהומור ישראלי.
בפרק ב' נבחנה ארץ נהדרת באמצעות שילוב מידע מהאינטרנט ומהעיתונות וכן הצגת מספר מערכונים לדוגמה, אשר שודרו במהלך שנת 2005 ושנת 2006. הפרק התחלק להצגת רקע כללי על התוכנית והמשתתפים, כולל הדמויות שהם מציגים ומהות המסר שהתוכנית שואפת להעביר. כמו כן הוצגה ביקורת שנשמעה כנגד התוכנית ותגובות לביקורת זו.
לאחר מכן בפרק ג' ישנו דיון בממצאי המחקר שהוצגו בפרק ב' באמצעות המידע הספרותי שהוצג בפרק א'. מטרת הדיון היא להראות כיצד אוששה השערת המחקר ולהציג את האופן בו עונה הסאטירה ארץ נהדרת על מאפייני ההומור ובמיוחד על מאפייני ההומור הישראלי.
תוכנית זו נבחרה כמוקד המחקר הנוכחי מכיוון שהיא מעוררת עניין רב בקרב הציבור הישראלי מראשית דרכה. זוהי תוכנית אשר אינה מפחדת לגעת בנושאים שלפני כן נחשבו לטאבו חברתי, היא מעבירה ביקורת נוקבת אך בצורה משעשעת. הפאנל המוצג לצופה הוא הטרוגני ומתאים לפלורליזם המאפיין את החברה הישראלית מראשיתה ועד לימינו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הצגת התשובות לשאלת הנושא
א.1 מאפיינים ופונקציות של הומור
א.2 סאטירה והומור
א.3 סאטירה והומור ישראלי
פרק ב : שיטת המחקר
ב.1 הצגת נושא המחקר
ב.2 שאלת המחקר
ב.3 השערת המחקר
ב.4 הצגת ממצאים מהתוכנית ארץ נהדרת
1. רקע כללי על התוכנית
2. מבנה התוכנית ומהות
3. ביקורת ציבורית על התוכנית
4. תרומתה של הסאטירה לחברה הישראלית
5. הצגת מערכונים נבחרים
פרק ג : הערכת התשובות ודיון בהם
ג.1 מאפיינים ופונקציות של הומור
ג.2 סאטירה והומור
ג.3 סאטירה והומור ישראלי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הומור וצחוק מהווים חלק מחיי היומיום ורובנו אוהבים את ההנאה שנגרמת לנו כאשר אנו צוחקים. למעשה כל אחד מאתנו יכול להצביע באופן טבעי על אנשים היוצרים הומור וגורמים לנו לצחוק. אך ידע טבעי זה לא עוזר לדעת ולהגדיר מהו הומור. מכיוון שמה שיוגדר על ידי אחד כהומור יראה בעני השני כדבר לא מצחיק כלל וכלל. הומור הוא אחד הגורמים העיקריים לצחוק והוא מלווה את כל התרבויות האנושיות מאז שחר הציוויליזציה (זיידמן, 1997 ; Provine,2002).

תגים:

לכידות חברתית · עונג · הומור · צחוק · סאטירה · קיציס · פרידמן · חברה ישראלית · טלביזיה · טלוויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאפיינים ופונקציות של הומור בתוכנית 'ארץ נהדרת'", סמינריון אודות "מאפיינים ופונקציות של הומור בתוכנית 'ארץ נהדרת'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.