היישום אינו מחובר לאינטרנט

קשרי גומלין קברניט-מודיעין: סוכנות הביון המרכזית ונשיאי ארצות הברית

עבודה מס' 070422

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קשרי הגומלין בין נשיאי ארצות הברית לדורותיהם לסוכנות הביון של ארצות הברית.

9,841 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

קיימים דגבמים שונים של קשרי גומלין בין קברניט למודיעין. הדגם הראשון הוא הקברניט הסבור שהוא מסוגל להיות איש המודיעין של עצמו. הדגם השני הוא הקברניט הסומך בעינים עצומות על המודיעין והדגם השלישי הוא הקברניט היודע מה לשאול ומה לדרוש מהמודיעין.
העבודה בוחנת את קשרי הגומלין בין נשיאי ארצות הברית לדורותיהם לסוכנות הביון של ארצות הברית.

שאלת המחקר שאבקש לבחון בעבודה זו היא מערכת היחסים בין נשיאי ארה"ב מתום מלחמת העולם השנייה לבין סוכנות הביון המרכזית (CIA) בדגש על השימוש בפעולות החשאיות אשר בוצעו תחת פיקוחם של הנשיאים השונים כחלק אינטגראלי במדיניות החוץ.
השערת המחקר שנבדקה הנה על הקשר בין הסגנון והמגמות של כל נשיא לבין הפעולות החשאיות.
מרגע היווסדה, ידעה מערכת היחסים בין הנשיא וה- CIA עליות ומורדות, הצלחות כבירות ורגעי שפל גדולים. הסוכנות נוצרה לשם מטרה מוגדרת ומוגבלת, אך בחלוף השנים התרחבו והשתנו תפקידיה וסמכויותיה ללא הרף, ובהתאם לגישתו ותפיסת עולמו של הנשיא המכהן.
המקורות שהשתמשתי התחלקו למקור ראשוני ולמקור משני. המקור הראשוני הוא ספרו של אדמירל טרנר (Admiral Turner), Burn Before Reading. ספר זה מתאר את מערכת היחסים בין נשיאי ארה"ב לבין השירות החשאי כפי שהיא הייתה בפועל. אדמירל טרנר שירת בכוחות החשאיים של ארה"ב ובעת פרישתו כתב ספר זה, המתאר את שנות עבודתו. לכן, ספר זה הוא מקור ראשוני כמעט יחידי, היות ושאר המקורות עדיין מוטל עליהם חיסיון שיורם בעוד חמישים שנה.
המקורות המשניים שלי הם ספרי מחקר על הנושא, האחרונים והעדכניים ביותר שיצאו לאור.
ביניהם אמנה את ספרו של ויינר "מורשת של אפר", המדבר על סוכנות הביון האמריקאית וספריו של קרטר (Carter), המדברים על פעילות חשאית כמדיניות.

ראשי פרקים
הקדמה
פרק ראשון: הולדת ה-CIA ופעילותו בתקופת טרומן 1945-1953
פרק שני: ה-CIA בימי איזנהאואר 1953-1961
פרק שלישי: ה-CIA בימי קנדי וג'ונסון 1960-1968
פרק רביעי: ה-CIA בימי ריצ'רד ניקסון ופורד 1968-1977
פרק חמישי: ה-CIA בימי קרטר, רייגן וג'ורג' בוש האב 1977-1993
פרק שישי: ה-CIA בימי קלינטון ובוש הבן 1993-2007
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג "פעילות חשאית" מתייחס למדיניות יזומה של כל נשיאות באשר היא, המכוונת להשפיע על ההתנהגות במדינות זרות ו/או שחקנים ממשלתיים בינלאומיים, בדרך שתסייע למטרות מדיניות החוץ של הנשיא מבלי שתביעת אצבעותיו תורגשנה. מראשית ימיהם של נשיאי הרפובליקה האמריקאית, שימשה הפעילות החשאית כלי להשגת מטרות מדיניות מחוץ לארה"ב. לעיתים שירתה גם מטרות של מדיניות פנים אשר נתפסו שנויות במחלוקת מבחינה פוליטית, או כעומדות בסתירה למדיניות החוץ של הממשל.
פעילות חשאית הוגדרה על ידי ג'ון אורמן (Orman) כ"פעילות סמויה שתוכננה להשפיע על ממשלות זרות, אירועים, ארגונים ואישים בתמיכת יעדים נשיאותיים, לכאורה ללא ידיעתו של הממשל בארצות הברית" (Carter, 2002,1). פט הולט ((Holt הציע לסווג את הפעילות החשאית לשלושה דפוסים עיקריים:
1. העסקת סוכני השפעה לשם ביצוע פעולה. סוכן ההשפעה פועל במסגרת אותה מתווה המדינה ובכפוף למטרותיה. הוא עשוי להיות בעל השפעה ישירה על המדיניות במדינה או בעל גישה למוקדי ההשפעה והכוח.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קשרי גומלין קברניט-מודיעין: סוכנות הביון המרכזית ונשיאי ארצות הברית", סמינריון אודות "קשרי גומלין קברניט-מודיעין: סוכנות הביון המרכזית ונשיאי ארצות הברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.