היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדלים בין המורים לאנגלית בארץ: ילידי הארץ ,ילידי חו"ל ושחזרו מחו"ל

עבודה מס' 064897

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסויות להבדלים בין שלושה סוגי המורים - מורים המלמדים תלמידים אנגלית כשפה זרה.

3,985 מילים ,25 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בית הספר מהווה למעשה מערכת מיני פוליטית מצב שמביא להיווצרות של קבוצות משנה . יש במערכת שחקנים, יחסי כוחות, קונפליקטים פנימיים, תהליכים של קבלת החלטות, אינטרסים אישיים וכד'. המורים מגלים נטיות ורצון לשלוט ולהגן על הטריטוריה שלהם ומפתחים אסטרטגיות הגנה הן כלפי המנהלים והן כלפי חברי צוות אחרים (Mallen, 1994).
בתוך מכלול זה קיימים המורים לאנגלית - שפה שנייה בישראל. עבודה זו מתייחסת למורים לאנגלית שחולקו לשלוש קטגוריות: מורים ממוצא אנגלו-סקסי שאינם ילידי ישראל - NESTs (Native English Speaking Teachers), מורים ילידי ישראל Non-NESTs(1) ומורים ילידי ישראל שלמדו ושהו בארץ דוברת אנגלית תקופה מסוימת וחזרו ללמד אנגלית בישראל Non-NESTs(2).
המורים ה- NESTs וה- Non-NESTs נחשבו מזה שנים כשני קטגוריות נפרדות לגמרי. בשנים האחרונות נשמעו קולות כנגד הפרדה זו מכיוון שמחקרים רבים הצביעו על כך שהנושא אינו רלוונטי כי לא ניתן לקבוע את איכות המורה בכל הקשור לדרכי ההוראה שלו ולהצלחתו כמורה(Davis, 1991).
גם Maum (2002) מציינת כי המושגים הנ"ל יצרו הפרדה בין שתי הקטגוריות. אלה המצדדים מאמינים כי הדבר נחוץ בכדי להבדיל בין מורים ילידים ומורים לא ילידים מכיוון שההבדל ביניהם מהווה את נקודת החוזק שלהם. עוד היא מדגישה כי הנטייה היא להעסיק NESTs למרות שכישורי ההוראה שלהם פחותים מאלה של ה- Non-NESTs. על כן המתנגדים להפרדה טוענים כי האמונה בהוראה מחייבת העסקת מורים מבלי להתחשב בקטגוריה אליה משייכים אותם NESTs) וה- (Non-NETs (Phillipson, 1996).
ניתן לציין כי קיים שוני בין הקטגוריות השונות באופן כללי. בארצות שונות יש הבדלים בין המורים שהם NESTs לבין ה- Non-NESTs בכמה אלמנטים. יש לציין כי בישראל הדבר מעט יוצא דופן מכיוון שרוב מורי ה- NESTs הם עולים חדשים שהתיישבו בארץ, חיים בה כאזרחים לכל דבר ויש אף שחיים בארץ שנים רבות. במשך השנים הם הופכים למורים בקטגוריה של Non-NESTs(2).

תוכן העניינים:
מבוא
הקטגוריות של המורים:
שליטה בשפה
הכושר ללמד אנגלית כשפה זרה
השימוש באנגלית
יחסי תלמיד-מורה כחלק מ(הכרת) התרבות המקומית
התנהגות והשקעה
השתלבות בסביבה הקרובה ותחושת השייכות
המורים לאנגלית בישראל
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים (Medgyes, 1995; Inbar, 1999; Millrood, 1999) מסכימים פה אחד כי המורים NESTs שולטים בשפה האנגלית בצורה מושלמת (אם כי לא תמיד מוחלטת).
Millrood (1999) מציין כי המורים שאנגלית היא שפת האם שלהם (NESTS) בד"כ מפגינים רמה גבוהה של השפה האנגלית ביחד עם שליטה בפתגמים, ניבים וסלנג.
Avera, Medgye, (2000) מדגישים את העליונות השפתית של ה- NESTs בכל הנוגע לשימוש בה על כל מרכיביה - מילים, משפטים, פתגמים, דקדוק. לעומתם ה- Non-NESTs מדווחים בעצמם על שליטה מוגבלת בשפה מכיוון שזו שפה שניה והיא אינה שגורה בפיהם בדיבור ספונטני.

תגים:

שפה · שניה · זרה · שפות · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדלים בין המורים לאנגלית בארץ: ילידי הארץ ,ילידי חו"ל ושחזרו מחו"ל", סמינריון אודות "ההבדלים בין המורים לאנגלית בארץ: ילידי הארץ ,ילידי חו"ל ושחזרו מחו"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.