היישום אינו מחובר לאינטרנט

מציירים מהפיכה - עבודתו של הנס הולביין הצעיר תחת הנרי ה- VIII

עבודה מס' 060726

מחיר: 374.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יצירותיו של הצייר הנס הולביין הצעיר תחת קמפיין התעמולה של הנרי השמיני מלך אנגליה במסגרת הרפורמציה האנגלית.

12,500 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת ביצירותיו של הנס הולביין הצעיר (Hans Holbein the Younger) צייר ממוצא גרמני, שהגיע ביום בהיר אחד לאנגליה, בחיפושיו אחר פטרונות והתבססות, וצמח להיות אמן חשוב ומשפיע על אחד התהליכים המרתקים של התקופה - הרפורמציה האנגלית.
הולביין הצטיין בציורי פורטרטים. הפורטרטים שלו התאפיינו, בין היתר, בנאמנות גבוהה לפרטים. ברוח הגדרת האיקונוגרפיה של ארווין פנובסקי, ציורי הפורטרטים של הולביין נראים, במבט ראשון, כתיעוד נאמן של המציאות. כבר במובן הזה יש להם ערך רב. דרך הדמויות המצוירות, הם מספרים את סיפורה של תקופה חשובה ומעניינת ומספקים הצצה לחיי החצר האנגלית במאה ה-16, שהיתה מהמקומות התוססים באירופה. אבל ציוריו של הנס הולביין הם לא רק תיעוד. כשמאמצים את ההצעה של פנובסקי להעמיק ולחקור, חושפים בציוריו של הולביין סימבוליזם חברתי, דתי ופסיכולוגי שמגיע עד לשורשים העמוקים ביותר של החברה בתקופה זו.
כל זה מתעצם כשהסימבוליזם הזה הוא בשירות מערכת תעמולה משומנת, כמו זו שבראשה עמד האיש החזק בחצר האנגלית בשנות ה-30 של המאה ה-16, תומס קרומוול (Thomas Cromwell), שעליו היתה מוטלת ההתמודדות עם המשימה הקשה לביסוס מעמדו של מלך שבעשור הקודם עוד קיבל מהאפיפיור את תואר "מגן
האמונה", כהוקרה על חיבורו שניגח את ההתקפות של לותר, הגרמני שהפיץ באירופה רעיונות על "דת חדשה" וכ-12 שנה לאחר מכן, חיפש דרך להיפטר מאשתו, שלא הצליחה להוליד לו יורש. הפתרון היה, בתיאור פשטני למדי, להגיד שלום לאפיפיור ולהכריז על המלך כראש הכנסייה האנגלית. בין האמצעים שנבחרו להשגת הפתרון, לצד שורה של צווים וחוקים פוליטיים, היתה השקת קמפיין תעמולה נמרץ, שהעסיק קאדר שלם של כותבים ואמנים, ביניהם גם הנס הולביין ועבודותיו תחת אותו קמפיין, הן נושאה של עבודה זו.

בפרק הראשון, מוצגת סקירה קצרה של הרקע הביוגרפי של הצייר והרקע ההיסטורי של התקופה. הפרק השני בוחן את העיצובים שעשה הולביין לדפי השער של שני ספרי תנ"ך אנגליים. תרגום כתבי הקודש לאנגלית היה שלב חשוב ברפורמציה האנגלית וחלק חשוב מהתעמולה של קרומוול. הדיון על התעמולה ימשיך בפרק הרביעי, שמתעכב בעיקר על פורטרטים של המלך ובנסיון לבדוק איזו דמות ביקשו לעצב לו במסגרת אותו קמפיין ולסיום נבדק מקומו של האמן במסגרת כזו, האם הוא היה רק שופר של השלטון או שהיה לו גם מה לומר בשם עצמו, עד כמה שהדבר היה ניתן בתקופה זו.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
פרק א': הצייר, הציורים, האנשים, האירועים - רקע ביוגרפי והיסטורי
פרק ב': התנ"ך - גירסת תומס קרומוול והנס הולביין
פרק ג': בגדי המלך החדשים - מעצבים דמות להנרי ה- VIII
פרק ד': הנס הולביין - "מברשת להשכרה" או מניף דגלים?
סיכום
הערות
רשימת תמונות
ביבליוגרפיה

מקורות:

Buck Stephanie, Hans Holbein, Konemann, Cologne, 1999.
Fielder Martha Anne, Iconographic Themes in Portraits of Henry VIII, Texas Christian University, 1985.
Howard Maurice, The Tudor Image, Tate Gallery, London, 1995.
Howarth David, Images of Rule: Art and Politics in the English Renaissance: 1485-1649, University of California Press, Los Angeles, 1997.
Ives E. W., The Queen and the Painter: Anne Boleyn, Holbein and Tudor Royal Portraits, Apollo, Vol. CXL, No' 389, 1994, p.36-46.
King John N., Tudor Royal Iconography: Literature and Art in the Age of Rlilgious Crisis, Princeton University Press, New Jersey, 1989.
Pettegree Andrew, Holbein: Court Painter of the Reformation, History Today, Vol. 48 (2), 1998, p. 22-28.
Rowlands John, Holbein : the paintings of Hans Holbein the Younger, Phaidon, Oxford, 1985.
Starkey David, The Reign of Henry VIII: Personalities and Politics, George Philip, London, 1985.
Strong Roy, The Tudor and Stuart Monarchy: Pageantry, Painting, Iconography, The Boydell Press, Suffolk, 1995.
Wilson Derek, Hans Holbein: Portrait of an Unknown Man, Weidenfeld and Nicholson, London, 1996.

תגים:

מדיצ'י · פטרון · פטרוני · אומנות · אנגליה · דיוקנאות · הנרי · השמיני · פטרונות · רפורמציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מציירים מהפיכה - עבודתו של הנס הולביין הצעיר תחת הנרי ה- VIII", סמינריון אודות "מציירים מהפיכה - עבודתו של הנס הולביין הצעיר תחת הנרי ה- VIII" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.