היישום אינו מחובר לאינטרנט

תדמיתה הכפולה של מריה דה מידיצ'י במחזור התמונות של רובנס (1622-1625) בארמון לוכסמבורג בפריז

עבודה מס' 060651

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העלאת הטענה כי על אף המגבלות שהוטלו על הצייר, הרי שבמחזור התמונות רב הנגלה על הנסתר.

3,775 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הערת המערכת: התמונות אינן מופיעות בעבודה.

תוכן העניינים
מבוא
פרק א': חיי מריה דה מידיצ'י
ומחזור הציורים המאדירים את דמותה ( (Rubens, 1622-1625
פרק ב': דמותה של מריה דה מידיצ'י - ניתוח תמונות מהמחזור
פרק ג': פרשנות וביקורת
סיכום
רשימת תמונות
ביבליוגרפיה

מבוא

פטר פאול רובנס (Peter Paul Rubens, 1577-1640), למד מאז הגיעו לאנטוורפן ציור אצל הציירים טוביאס ורהכט (Verhaeght), ואן נורט (Noort) ואוטו ואן ון (Veen). בין השנים 1600 ו-1608 ביקר באיטליה ובמדריד והתרשם מיצירותיהם של טיציאן, רפאל, מיכאלאנג'לו, קראוואג'ו וקרצ'י. ב1608 - חזר לאנטוורפן שם זכה למעמד של מנהיג הציור הפלמי. בשנת 1621 הזמינה מריה דה מדיצ'י (Mary de Medicis) מחזור בן 24 תמונות מרובנס כשהמגמה היתה לשפר באמצעות מחזור ציורים זה את תדמיתה המוסרית של מריה, שהיתה מעורערת.

התמונות צוירו בשנים 1622-1625 ועיטרו את הגלריה של ארמון לוכסמבורג בפריז. אותן תמונות מתארות באופן אלגורי פרשיות מחייה של מריה, מאז לידתה ועד אותה עת. רבות מהתמונות צוירו על ידי שוליות ועוזרים של רובנס, אך מאחר והוא נתן את הקו המנחה, הרי שנחשב מחזור הציורים כאחד משיאי דרכו האמנותית .1

במחזור זה נאלץ רובנס לעמוד בדרישות ההסכם לציור סיפור חייה של מריה, כשדרישות אלו חייבו אותו להציג אותה באופן צנוע ולא לחשוף חלקים שונים מגופה. מאידך, לא הוגבל רובנס במתן רמזים שונים אשר מעידים באופן אלגורי על דמותה האמיתית. בעבודתי אטען כי רב הנגלה על הנסתר, בעצם רמיזותיו של רובנס בתוך
מחזור הציורים, כשרמיזות אלו מופיעות בדרך של ציור הגיגים, הצגת מבעים וכן תנוחות גוף ומחשופים שונים שעליהם לא הוטל עליו הוטו, כמו שדה של המלכה.

מכיוון שכך, קיימת חשיבות רבה בהצגת תולדות חייה של מריה דה מדיצ'י עד הכנת הציור, מתן רקע על הצייר רובנס וזאת אעשה בפרק הראשון. בפרק השני אנתח שש תמונות מייצגות על פי אופן ראייתי ובפרק השלישי אבדוק את הפרשנות והביקורות, תוך עימותם עם ניתוחי.
---------------------------------------------------------------------------------
1. F. Conti, Baroque, Rizzoli Editor, Lidianger, 1978, pp. 60-63

מקורות:

Conti, F., Baroque, Rizzoli Editor, Lidianger, 1978.
Johnson, G. A., "Pictures Fit for a Queen: Peter Rubens and the Mary de' Medici Cycle", Art History 16 (3), 1993.
Lucie-Smith, E., French Painting, Oxford Un. Press, New York, 1971.
Millen, R.F., Wolf, R.E., Heroic Deeds and Mystic Figures, Princeton University Press, Princeton, New Jersey, 1989.
Smith, S., "Rubens and the Grand Camee de France: the Consecratio in the Medici Galleries of the Luxemburg Palace", Gazzet Des Beaux-Arts, 1992.
Wilenski, R. H., French Painting, Dover Publishers, New York, 1973.

תגים:

פוליטי · מלכות · הולנד · טוסקנה · בארוק · רפאל · טיציאן · פלמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תדמיתה הכפולה של מריה דה מידיצ'י במחזור התמונות של רובנס (1622-1625) בארמון לוכסמבורג בפריז", סמינריון אודות "תדמיתה הכפולה של מריה דה מידיצ'י במחזור התמונות של רובנס (1622-1625) בארמון לוכסמבורג בפריז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.