היישום אינו מחובר לאינטרנט

קהילה וירטואלית ומפגשים פיזיים

עבודה מס' 069006

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון תיאורטי ומחקר קצר על משתתפי פורום דיג באתר "תפוז".

5,018 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעקבות ההתפתחויות המודרניות, הטכנולוגיה והעיור - השתנתה ההגדרה לקהילה והיום נהוג לומר שקהילה היא רשת של קשרים חברתיים, שאינה מתייחסת למרחב פיזי נתון (Wellman, 1999 ; Baym, 1997). אך למרות השינויים בהגדרה, נראה כי עדיין ישנה חשיבות לקשרים החברתיים והקהילתיים באזור גיאוגרפי מצומצם והקהילה במשמעותה המסורתית אכן נשארה (Wellman and Guest,2000) ואפילו מוסיפים שפירא ובן אליעזר (1989) שהטכנולוגיה מאפשרת ליחיד לשמור ולשמר קשרים ברמה של קשרים ראשוניים גם אם אנשים שנמצאים במרחק פיזי רב ממנו. כך שהקהילה הוירטואלית שנוצרה בעקבות התפתחות התקשורת המתווכת, תורמת ומחזקת את החשיבות בחיי קהילה מסורתיים שאפיינו את הכפרים בעבר.
עבודה זו מתמקדת בפורום הדיג בפורטל תפוז באינטרנט, במטרה לבחון מה מניע קבוצת חברים שהתאחדו במרחב הוירטואלי סביב עיסוק משותף, להיפגש בעולם הפיזי ולהעתיק את יחסיהם מהמחשב למציאות האמיתית. כל זאת תוך חיפוש מאפיינים ייחודים לקבוצה הנחקרת בכדי לנבא מי הוא הגולש שיש סיכוי שיהפוך מחבר בקהילה וירטואלית לחבר בעולם הפיזי.
לשם בחינת שאלת המחקר בוצע מחקר כמותי באמצעות סקר שהועבר לחברי הפורום, כאשר ניתוח הממצאים על סמך הספרות המוצגת בפרק 1 הוביל למסקנה שלגברים משכילים מאזור המרכז נוח יותר ומעניין יותר ליצור קשרים חברתיים מחוץ לעולם הוירטואלי, בעיקר לגברים הנשואים. כנראה שאופי חייהם מאופיין ברשת חברתית מצומצמת והחברים מהקהילה הוירטואלית ממלאים את הצורך האנושי בשייכות לקבוצה, צורך שהודחק בחברה המודרנית המנוכרת אשר מעלה את תחושת הבדידות של הפרט.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 השפעות הטכנולוגיה על קהילות חברתיות
1.2 קהילה כרשת חברתית
1.3 קהילה וירטואלית
1.4 תקשורת במרחב הוירטואלי
1.5 תקשורת מתווכת מחשב והשפעותיה על יחסים חברתיים
פרק 2 : שיטת המחקר
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 הגדרת המשתנים
2.5 תיאור אוכלוסיית המחקר
2.6 כלי המחקר
פרק 3: הצגת הממצאים
פרק 4 : דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1 - שאלון לדוגמא

הערת מערכת: ממצאי הסקר לא עובדו עיבוד סטטיסטי.

קטע מהעבודה:

Fisher and Wright (2001) טוענים כי כיום ברור יותר מבעבר שלטכנולוגיה יש כוח רב להוביל לשינויים חברתיים. טכנולוגית המידע נתפסת כבעלת עוצמה והשפעה העולות על טכנולוגיות תקשורת קודמות וככזו ניתן לראות אותה בו זמנית הן כגורם לתמורות חברתיות והן כתוצאה של תמורות אלה. לכן חשוב להתמקד בהבנת התהליכים החברתיים ולזהות את רצף ומעגליות השינויים המתרחשים, תוך מתן דגש לאוכלוסייה / לקהילה הגולשת ברשת ומשתמשת בטכנולוגיה החדשנית.

תגים:

תקשורת מתווכת · תקשורת המונים · פורום · קהילה · יחסים חברתיים · אינטרנט · יחסים חברתיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קהילה וירטואלית ומפגשים פיזיים", סמינריון אודות "קהילה וירטואלית ומפגשים פיזיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.