היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטור קהילתי - ביישוב הקהילתי מיתר

עבודה מס' 066726

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התנהלות שיתוף הפעולה בין השוטר הקהילתי ביישוב מיתר לבין הקהילה ביישוב.

8,710 מילים ,19 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בתחילת שנת 1995 קיבל המפכ"ל דאז , רנ"צ אסף חפץ , בהחלטה אסטרטגית ליישם את גישת השיטור הקהילתי במשטרת ישראל.
אסטרטגיה זו מבטאת שינוי משמעותי בדפוסי השיטור המסורתיים שהיו קיימים עד אז במשטרה. בין העקרונות המרכזיים של השיטור הקהילתי נמצא גישה שירותית , ביזור שירותי המשטרה בביטוי של מנהיגות קהילתית שמטרתה העיקרית היא הנעת משאבים בקהילה. בנוסף אסטרטגיה זו מניחה, כי פשיעה ועבריינות הם בעיקר תוצר של מצבים חברתיים, תומכי פשיעה, המשפיעים מאוד על איכות חיי האנשים.
בשנים האחרונות בחברה הישראלית מתקיים תהליך משמעותי של ביזור מוקדי הכח. עוצמה והשפעה, העוברים מהרמה הלאומית לרמה המקומית עירונית, השלטון המקומי מתחזק, וועדי שכונות מתפתחים, כמו -כן מתפתחת תקשורת קהילתית ומעורבות הורים גוברת הן בבתי הספר והן בצה"ל. אנו עדים לעליית חשיבות האדם בחברה הישראלית.

במהלך 1996 פותח מודל עבודה של מרכז שיטור קהילתי וכיום קיימים - 368 מרכזי שיטור קהילתי בישראל. אחד מהם הוקם ביישוב הקהילתי מיתר בשנת 1999.
עבודה זו עוסקת בבחינת שיתוף הפעולה בין השוטר הקהילתי ביישוב מיתר לבי הקהילה.
שיטת המחקר הינה - מחקרית.
מחקר זה מסתמך על ממצאים מראיונות עם ארבעה בעלי תפקידים ביישוב: השוטר הקהילתי, קצין הביטחון, ראש המועצה והשוטר המפעיל את בסיס המתנדבים.

במחקר נמצא כי קיים שיתוף פעולה מגוון בין השוטר הקהילתי ביישוב לבין בעלי התפקידים בקהילה. שיתוף פעולה זה בא לידי ביטוי במספר פרמטרים: השוטר הקהילתי יוזם דרכים לפתרון בעיות, מקיים פעילויות חינוכיות לילדים ולנוער, דואג לביטחון התושבים בארועים שונים ,משתתף פעיל בועדת הביטחון , מקיים שיתוף פעולה רציף עם הקב"ט, יחידת האבטחה ומפעיל בסיס המתנדבים ומקבל תמיכה כלכלית ועזרה לביצוע הפעילויות מראש המועצה ועובדיו.

ממחקר זה ניתן ללמוד כי בעלי תפקידים ביישוב מבינים כי אחד הפרמטרים לאיכות חיים גבוהה הינו שמירה על הביטחון ועל מנת לשמור על איכות חיים גבוהה ביישובם עליהם לשתף פעולה עם השוטר הקהילתי בפרט ועם המשטרה בכלל על מנת להשיג רמת ביטחון גבוהה יותר ביישובם.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. מערך המחקר
4. ממצאים
5. דיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משטרת ישראל היא משטרה לאומית הפועלת בכלל מדינת ישראל. מקורותיה מעוגנים במידה רבה במשטרה המנדטורית הבריטית שפעלה בא"י עד 1948. במהלך השנים הושפעו דפוסי העבודה של המשטרה מהתפתחויות היסטוריות, חברתיות ומדיניות אשר התרחשו במדינת ישראל. אולם, ניתן לקבוע כי דפוסי השיטור העיקריים לא השתנו במידה רבה במהלך השנים. משטרת ישראל פועלת עד היום על סמך פקודה מנדטורית ונוהלי עבודתה דומים לאלו של המשטרה המנדטורית.

בשנת 1995 הוחלט ליישם במשטרת ישראל אסטרטגיה של שיטור קהילתי. אסטרטגיה זו מבטאת שינוי משמעותי בדפוסי השיטור המסורתיים שהיו קיימים עד אז במשטרה. בין העקרונות המרכזיים של השיטור הקהילתי נמצא גישה שירותית , ביזור שירותי המשטרה בביטוי של מנהיגות קהילתית שמטרתה העיקרית היא הנעת משאבים בקהילה.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטור קהילתי - ביישוב הקהילתי מיתר", סמינריון אודות "שיטור קהילתי - ביישוב הקהילתי מיתר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.