היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטור קהילתי

עבודה מס' 067949

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היבטיו השונים של השיטור הקהילתי.

5,215 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

השיטור הקהילתי הינו אסטרטגיית שיטור, המיושמת בעולם בצורה שיטתית החל מתחילת שנות ה-80. אסטרטגיה זו מהווה אלטרנטיבה לשיטות שיטור מסורתיות אשר לא היו אפקטיביות דיין בפיקוח על הפשיעה ולא השכילו לתת לציבור שירותי משטרה איכותיים (גימשי, 1999).
השיטור הקהילתי מהווה שינוי מהותי בהשוואה לשיטות השיטור המסורתיות, המאופיינות בניתוק מהקהילה, בהתמקדות באכיפת החוק ובמאבק בפשיעה, בדפוסי ניהול מדעיים, בפיקוח בירוקרטי נוקשה על השוטרים, בשימוש נרחב באמצעים טכנולוגיים ומדעיים ובהתמקדות בתגובות קבועות לפניות אזרחים למוקד המשטרה. באסטרטגיית השיטור הקהילתי מוקד העבודה הינו בקהילה ובחברה בשני מובנים מרכזיים. מחד, המשטרה קיימת כדי לשמור על בטחונו של האדם וכדי לשפר את איכות חייו. האדם חי בקהילה ולכן המשטרה צריכה לפעול לחיזוקה ולהעצמתה. מאידך, הקהילה מהווה משאב מרכזי במניעת עבריינות ובמאבק אפקטיבי בפשיעה (שם, 1999).
אסטרטגיית השיטור הקהילתי מחייבת שינוי עמוק בתרבות הארגונית של המשטרה ומחייבת שינוי גם בגישה הבסיסית של הציבור כלפי המשטרה. השינוי ימצא את ביטויו בפיתוח תפיסת תפקיד שיתופית ממוקדת קהילה בקרב השוטרים, בדפוסי עבודה משותפים בין המשטרה לקהילה ובהתמקדות במניעת פשיעה ובשינויים ארגוניים וניהוליים שחייבים להתבצע גם בתוך המשטרה (שם, 1999).
בישראל הוחלט על יישום האסטרטגיה של שיטור קהילתי החל משנת 1995. ההחלטה היתה של מפכ"ל המשטרה דאז, אסף חפץ, ולא נבעה מלחצי הציבור או ממשבר בתוך המשטרה, אלא היוזמה לשינוי וליישום שיטור קהילתי נבעה מתוך המשטרה והתקבלה כהחלטת המפקח הכללי, בניגוד לדעתה של רוב הקצונה הבכירה. לצורך יישום ההחלטה הוקמה על ידי תת ניצב דני גימשי היחידה לשיטור קהילתי, שייעודה היה לפתח מודל ישראלי של שיטור קהילתי וליישם את המודל במשטרת ישראל, במסגרת תכנית אסטרטגית לשמונה שנים (1995-2003) (שם, 1999).

בעבודה זו ייבחנו היבטיו השונים של השיטור הקהילתי, הרקע להקמתו, אופן יישומו במדינות השונות ובישראל בפרט, יתרונותיו ומגבלותיו. כמו כן, יושם דגש על ההבדלים בין השיטור המסורתי - פרופסיונלי לבין השיטור הקהילתי.

תוכן העניינים:
מבוא
שיטור קהילתי
שיטור קהילתי בהשוואה לשיטור הפרופסיונלי
התפתחות השיטור הקהילתי במדינות מערביות שונות ובישראל
ביקורת על מודל השיטור הקהילתי
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השיטור הקהילתי התפתח על רקע חוסר שביעות רצון מאיכות עבודתה של המשטרה בארה"ב ובמערב אירופה. בשנות ה-60 נוצר בארה"ב נתק חמור בין המשטרה לבין קבוצות מיעוטים, במיוחד שחורים והיספנים. השוטרים לא ראו עצמם חלק מהקהילה והתפתחה שנאה בין קהילות אלו לבין המשטרה, שנתפסה כ"משטרה לבנה". במקביל, גאתה באותן השנים הפשיעה ושכונות שלמות דעכו וננטשו. המשטרה המשיכה לפעול על פי דפוסי השיטור הפרופסיונלי, כאשר השוטרים אינם מבינים את משמעות הקהילה ומנותקים ממנה כמעט לחלוטין. הדגש על אכיפת החוק והמאבק בפשיעה גרמו לניתוק המשטרה מהציבור. הוקמו יחידות בעלות אוריינטציה מקצועית מצומצמת, אשר לא עסקו כלל בפונקציות שהציבור ביקש, כמו מתן שירות ושמירת הסדר הציבורי.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטור קהילתי", סמינריון אודות "שיטור קהילתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.