היישום אינו מחובר לאינטרנט

קהילות וירטואליות כקהילות טיפוליות למכורים

עבודה מס' 068537

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית ובחינה של פורום מכורים באתר BSH

7,988 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשונה מאמצעי מדיה אחרים לפניו, האינטרנט יוצר תחושה של קהילה. בראשית היו ברשת קבוצות דיון, לוחות מודעות וירטואליים וחדרי צ'אט אשר שולבו בדרך כלל בפורטלים הגדולים. כיום קיימים אזורים שלמים בתוך רשת האינטרנט המאגדים לתוכם קבוצת אנשים להם יש משהו במשותף. ישנם מיליוני אנשים בעולם אשר חברים בקהילות וירטואליות.
רשת האינטרנט והקהילות הוירטואליות מספקות למוען חופשיות מסוימת, הוא אינו כפוף למגבלות גיאוגרפיות או למגבלות של אופן הביטוי וסוגי התכנים ואין צורך שיהיה מקצועי או מקצוען, כתוצאה הקהילות הללו מהוות מעין מפלט מסוים מהמציאות היומיומית, והן מאפשרות לנו לפתח קשרים עם אנשים בעלי תחומי עניין הדומים לנו.
בנוסף אנשים החברים בקהילות וירטואליות מציינים כי העובדה שהקשר בין החברים בקהילה אשר נערך באמצעות הקלדת טקסט, משחרר אותם מעכבות.
כל קהילה בפני עצמה מפתחת קודים אתיים / חברתיים, המחייבים את חבריה. בקהילות ממשיות יישום ומעקב אחרי החוקים הללו הינו פשוט, אולם בקהילות הוירטואליות העניין מעט יותר מסובך, זאת כתוצאה מכך שהרשת הייתה למקום בו לא היה ניתן לזהות מי אנחנו, לא ניתן לעקוב אחרינו ולא ניתן לפקח אחר מעשינו(2).

מכאן שקהילות וירטואליות מאופיינות ונסמכות על נאמנות הגולשים. החברים בקהילה מפתחים הרגל לחזור לאתר שוב ושוב. הם מתרגלים לאתר ומרגישים בו ממש "בבית", במיוחד אם הם משתתפים באופן פעיל בדיונים, או בתרומת התכנים. ותחושה ביתית זו היא המחייבת אותם להקפיד על הקודים שנקבעו, מחשש שיאבדו את הזמנתם להישאר כחברים.

בעבודה זו בכוונתי להתמקד בדרך תקשורת של הפורומים כבונה קהילה וירטואלית, וכמהווה מסגרת של תמיכה טיפולית לחבר בה.
אתר המכורים האנונימיים בו בחרתי להתמקד הינו אתר BSH = בעד שוויון הפרט.
חזון הפורטל דוגל בלחימה לשוויון זכויות ולצדק חברתי, ובניגוד לפורטלים אחרים הפורום אינו רק מדבר על המציאות והצורך לשנותה, אלא רואה עצמו כלוחם לשינוי המציאות למען יצירת חברה וסביבה טובים יותר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - הקהילה הטיפולית
פרק 2 - קהילה וירטואלית של מכורים אנונימיים (הצגת אתר)
פרק 3 - יתרונות הקהילה הוירטואלית
פרק 4 - הבעייתיות בקהילה הוירטואלית
פרק 5 - הסימביוזה בין הקהילה הוירטואלית לקהילה הטיפולית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דה ליון (1989), חקר את תופעת הקהילות הטיפוליות בהקשר למכורים לסמים ומצא כי המכור הוא למעשה אדם בודד, קשריו עם המכורים האחרים לא מהווים חלופה חברתית ולא משרתים בחירה מכוונת, אלה קשרים הנובעים מחוסר ברירה.
בדידותו של המכור הופכת להיות בולטת יותר לאחר הגמילה, לאור העובדה שאוכלוסיית המכורים לא מהווה חלופה ובכדי להיות חלק מאוכלוסיה זו מן ההכרח כי המכור ישתמש בסמים, אחרת יחשב לגורם מאיים ומעורר חשד. החברה הנורמטיבית דוחה אותו בגלל תחושת החשדנות וחוסר התואמות.

תגים:

קהילות טיפוליות · מכורים · סמים · אלכוהול · סיוע נפשי · התמכרות · פורומים · אינטרנט · קהילה וירטואלית · גמילה · תמיכה · שימוש בסמים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קהילות וירטואליות כקהילות טיפוליות למכורים", סמינריון אודות "קהילות וירטואליות כקהילות טיפוליות למכורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.