היישום אינו מחובר לאינטרנט

קהילות וירטואליות - נשאי / חולי איידס

עבודה מס' 067615

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה תיאורטית והתייחסות לחמישה פורומים המיועדים לנשאי/חולי איידס.

2,689 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אדם שנדבק בנגיף האיידס ניצב בפני קשיים רבים; חלקם, קשיים האופייניים לכל מחלה סופנית וחלקם ספציפיים למחלת האיידס. בעבודה זו, בחרנו לבחון האם קהילות תמיכה באינטרנט המיועדות לנשאי וחולי איידס, עונות על צורכיהם המיוחדים. חולי ונשאי האיידס סובלים לעיתים רבות מהנידוי החברתי המתלווה למחלה אף יותר מן המחלה עצמה. הקהילות הוירטואליות, ובכללן הפורומים, הקמות חדשות לבקרים ברשת האינטרנט, מהוות כיום סביבה חברתית תומכת בתחומים שונים; לעיתים הן מחליפות את הסביבה החברתית ה"אמיתית" ולעיתים מוסיפות עליה. בישראל ישנן מספר קהילות וירטואליות מרכזיות וביניהן פורומים בהם ניתן לשאול ולהיענות בנושאים הקשורים למחלת האיידס. חלק מהפורומים עוסקים רק בהיבטי מחלת האיידס, וחלקם האחר עוסק במחלות מין שונות וביניהן מחלת האיידס. בתור חוקרים בתחומי מדעי החברה בכלל ובתחום התקשורת בפרט המתעניינים באופני השפעתן ותפקידיהן של קהילות וירטואליות על החברה, חשוב לבחון האם הן יכולות לענות ואף עונות בפועל על צורכיהם הספציפיים של המתמודדים עם נגיף האיידס.

העבודה בוחנת פורומים ספציפיים באינטרנט אשר משמשים לתמיכה חברתית בחולי/ נשאי איידס ומביאה דוגמאות מהם.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. הקהילות הוירטואליות, הפורומים ותפקידם החברתי
3. החיים בצל נגיף ה-HIV
3.1 . ההתמודדות עם ההיבטים הרפואיים והפסיכולוגיים של איידס
3.1.1 . האינטרנט כמקור לאינפורמציה בנושאי בריאות
3.2. ההתמודדות עם ההיבטים החברתיים של איידס
3.2.1. האינטרנט כמדיום לאינטראקציה חברתית
4. קבוצות תמיכה כדרך התמודדות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Castells (2001) מדבר במאמרו על הופעת האינטרנט כמדיום תקשורת חדש, שלווה בטענות סותרות לגבי תפיסות חדשות של אינטראקציה חברתית. מצד אחד, יש הטוענים שהקהילות הוירטואליות מאפשרות להתגבר על הקשר הנחוץ בין מקומיות וחברתיות במבנה הקהילתי; מצד שני, יש הטוענים שהתפשטות האינטרנט הביאה למצב של בידוד חברתי. ברוב המחקרים שנעשו נמצא, שהבידוד בעקבות שימוש באינטרנט, הוא בקרב משתמשים חדשים (המתוסכלים מהמפגש עם טכנולוגיה חדשה) ובקרב משתמשים כבדים מאד. מכאן ניתן לומר, שלאינטרנט יש לרוב השפעה חיובית על אינטראקציה חברתית והוא נוטה להגדיל חשיפה למקורות אינפורמציה. בכל הקשור לאינטרנט וחברה, יש לשים את הדעת על שתי נקודות מבט שונות: הרשת כמכוננת מסגרות חברתיות חדשות (Virtual Communities), הרשת כמחזקת/ממשיכה מסגרות חברתיות קיימות (Network Society).

תגים:

אינטרנט · אונליין · מיידיות · קהילות · וירטואליות · תקשורת · תמיכה · עזרה · חיפוש מידע · איידס · מחלות פורום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קהילות וירטואליות - נשאי / חולי איידס", סמינריון אודות "קהילות וירטואליות - נשאי / חולי איידס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.