היישום אינו מחובר לאינטרנט

התגייסות התקשורת הישראלית בפרשת גלעד שליט

עבודה מס' 068995

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בפרשה בהתבסס על תיאוריות מתחום התקשורת הפוליטית.

5,151 מילים ,18 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מאמר זה יעסוק בשיח התקשורתי בישראל הנוגע להתגייסות התקשורת, כאשר המקרה של החייל החטוף, גלעד שליט, ישמש כמקרה בוחן לבדיקת הסוגיה. השאלה המרכזית למעשה אשר דיון זה יסב סביבה הינה: האם בסוגיית שליט תפקדה התקשורת הישראלית כתקשורת מגויסת? ההשערה אשר מובילה אותי בדיון זה הינה כי התקשורת הישראלית מתנהלת כתקשורת מגויסת וזאת היא עושה על ידי מסגור והבלטה של האירוע המדובר כאירוע אמוציונאלי. לשם גילוי נאות אני חשה את הצורך לציין כי ניגשתי לדיון זה מתוך התחושה כי התנהלות התקשורת בסוגיית גלעד שליט לא רק שלא תרמה לקדם את שחרורו אלא אף הזיקה לתהליך זה.

בהתבסס על הספרות העוסקת בתופעת המסגור התקשורתי, מצאתי כי אופן הייצוג של גלעד שליט כילד, נער ו'בן של', המשתקף בסיקור התקשורתי, הוא למעשה ביטוי למסגרת שמהווה חלק מהשיח בנושא. לפי טענתם של גמסון ומודיליאני, כי השיח התקשורתי הוא מערך של חבילות פרשנות שבמרכזן עומדת מסגרת המעניקה משמעות לסוגיה, ניתן לומר כי אופן הייצוג של גלעד שליט כילד, נער ובן של' היא למעשה מסגרת המעניקה משמעות רגשית וערכית לסוגיית גלעד שליט.

תוכן העניינים:
רקע על האירוע
מבט- על: ייצוג סוגיית שליט בתקשורת
המחשבה שהובילה לשאלת הדיון
תיאוריות מנחות- ניתוח שיח, אסכולת סדר היום ומסגור
מעט על יחסי תקשורת, צבא והשיח הביטחוני בתקשורת הישראלית
דימוי החייל והשינוי באופן הצגתו בתקשורת הישראלית:
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במדינה דמוקרטית ישנן שתי גישות שונות לתפקידה של התקשורת. גישה אחת רואה בתקשורת "מראה" של המציאות, ואילו הגישה השנייה רואה בעיתונות גוף שמטרתו להביא לשינוי חברתי. למרות ההבדלים בין שתי הגישות שתיהן מסכימות שעל העיתונות להיות עצמאית וניטרלית מבחינה ערכית. על פי הגישה הביקורתית, אמצעי התקשורת מהווים מנגנון מרכזי היוצר ומשעתק תפיסות הגמוניות, זאת במסגרת יכולתם למסגר ולהבליט אירועים וליצור סגירות של משמעויות בנוגע לנושאים הנוגעים לערכיה המרכזיים של החברה.

תגים:

גלעד שליט · חיילים חטופים · חטוף · שבוי · תקשורת מלחמה · אתיקה · מסגור · הבניית מציאות · בולטות · ילד · ילדותי · אמוציונלי · חמאס · טרור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התגייסות התקשורת הישראלית בפרשת גלעד שליט", סמינריון אודות "התגייסות התקשורת הישראלית בפרשת גלעד שליט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.