היישום אינו מחובר לאינטרנט

משא ומתן בינלאומי

עבודה מס' 068803

מחיר: 150.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המו"מ עם ישראל עפ"י ספרו של גלעד שר על המו"מ שלום.

2,162 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במרכז העולם שלנו ניצב לו שולחן משא ומתן ענקי ובין אם מוצא הדבר חן בעינינו או לא, כולנו יושבים סביבו ומשתתפים באלפי משאים ומתנים במהלך חיינו, האופן בו האדם הפרטי מתמודד עם סוג התדיינות שכזה עשוי להשפיע על הדרך בה יתנהלו חייו ולהכריע בסוגיות משפחתיות, כלכליות וחברתיות.
לממסד המדיני, על כל זרועותיו, שמור מקום של כבוד ליד שולחן המשא ומתן העולמי והוא הנו שחקן פעיל ומשמעותי ביותר, האופן בו בוחרת המערכת השלטונית לשאת ולתת בעניינים מדיניים הנו קריטי ובעל השפעה בינלאומית ארוכת טווח.
משא ומתן הוא הליך אחד מני רבים להתמודדות עם קונפליקט, ניתן להתמודד עם קונפליקט בכמה דרכים חלופיות, ואין כל הכרח להגיע לפתרון באמצעות משא ומתן. מנהלי המו"מ מגיעים לשולחן הדיונים על מנת לפתור קונפליקטים, לא משום שהם מוכרחים לנהל משא ומתן אלא משום שהם בוחרים בכך. יתר על כן, כל אחד מן הצדדים רשאי לעזוב את שולחן המשא ומתן או לפחות לאיים לעשות זאת בכל אחד משלבי ההליך.
משא ומתן הוא זירה של ידע ומאמץ המתמקדים ברצון לקבל מידי האחר דבר מסוים, לכל משא ומתן דינמיקה משלו ובכל זאת נראה שעם השנים גובשו ע"י המומחים בעניין מספר עקרונות מנחים שבכוחם להגדיל את סיכויי הצלחתו של ההליך.
בכל משא ומתן (החל בדיפלומטי על נושא העומד ברומה של הגיאופוליטיקה וכלה ברכישת דירה) תמיד מעורבים שלושה גורמים: 1. מידע; 2. זמן; 3. כוח
סודה של אמנות המשא ומתן טמון ביכולתו של הנושא ונותן למקסם את שליטתו בשלושת האלמנטים הללו ונכונותו להשתמש בהם באופן מושכל כך שבסופה של ההתדיינות שני הצדדים לא יחושו כי יצאו בהפסדם.

במסגרת עבודה זו אנסה לעמוד על מספר מרכיבים מהותיים העומדים בבסיסו של כל משא ומתן, כפי שהם מוצגים בעדותו של עו"ד גלעד שר המובאת בספרו "במרחק נגיעה, המשא ומתן לשלום 1999-2001: עדות" וכפי שהם נחשפו בפנינו במהלך פעילותם של מדינאים שונים שנשאו ונתנו עם ישראל.

תוכן העניינים:
מבוא
מו"מ בינלאומי כתהליך פסיכולוגי- יושר ומוסריות
מו"מ בינלאומי כתהליך למידה (השקפות- הבנות- אימוץ) - כבוד לצד חשד
מו"מ בינלאומי כתהליך מדיני (וויתורים- הוגנות- כוח) - פרגמטיזם מדיני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"יושרו של אדם ומוסריותו הם חלק אחד ובלתי נפרד ממנו, אני אינני רואה הפרדה בין תפקידו של אדם כנושא ונותן לבין התנהגותו במצבים אחרים, מחוץ לחדר הדיונים" (שר, 2001).
אם יש מכנה משותף לראשי כל ממשלות ישראל, מגולדה מאיר ועד היום, הריהו התיעוב הפיזי שהפגינו כלפי דמותו של יאסר ערפאת. זהו תיעוב רב מפלסי- הוא מתחיל במה שעשה ערפאת, עובר על מה שהוא מסמל ומתמקד בשיאו במראהו החיצוני ובהתנהגותו.
ערפאת הוא בעל אופי הפכפך, תזזיתי ובלתי צפוי, יושרו ומוסריותו היו תמיד תלויים בספק ולכן כל ניסיון לנהל עמו משא ומתן היה מלווה ברגשות עמוקים של חשדנות, פקפוק ואף סלידה.
האם ניתן לתלות במרכיב אישיותי זה את האשמה בכישלון השיחות באוסלו?

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משא ומתן בינלאומי ", סמינריון אודות "משא ומתן בינלאומי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.