היישום אינו מחובר לאינטרנט

ועדת בכר והשלכותיה על המשק הישראלי

עבודה מס' 068895

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום ההיבטים השונים של הועדה.

3,810 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

שוק ההון הינו מקום מפגש בין היחידות החוסכות, חברות הזקוקות למימון - מציעי ההון, לבין היחידות המשקיעות פרטים ויחידות משקיעות אחרות - מבקשי ההון המעוניינים מצידם להשקיע את הונם כדי לייצר ערך כלכלי.
שוק ההון במובן הקלאסי הוא השוק לניירות ערך, המתחלק לשוק המניות ושוק האג"ח. תפקידו לאפשר לחברות ולממשלה לגייס הון מהציבור, בדרך כלל לטווחים ארוכים. במובנו הרחב יותר, כולל המונח שוק ההון גם את הגופים הפועלים בשווקים הללו, כגון: הבנקים המסחריים, חברי הבורסה, חברות הביטוח ,מנהלי קרנות הנאמנות וקופות הגמל.

אחת הערובות לתפקודו היעיל של המשק הינה תפקוד יעיל של השווקים הפיננסיים, דבר אשר יביא לרווחתו של הציבור כולו, כאשר ענף הבנקאות מהווה גורם מרכזי בזירה זו.
עד שנת 2005, התאפיין שוק ההון בישראל בריכוזיות גבוהה של מערכת הבנקאות בשוק וניגוד עניינים מובנה אשר היוו פגיעה משמעותית בשוק תחרותי חופשי ומשמעותה העיקרית עבור הצרכן היא ניצול חוסר אפשרות העומדת בפניו ואי קיום אופטימאליות בשווקים ,בעיית הריכוזיות גוררת עמה בעיות שונות כגון: ניגוד העניינים, תלות בין המגזר העסקי למערכת הבנקאית.
כחלק מהניסיון "להלחם" בתופעה זו הוקמה ועדת בכר אשר מטרתה העיקרית הייתה הפחתת הריכוזיות של המערכת הבנקאית בשוק ההון (ויקיפדיה).

במהלך העבודה יתואר מצב שוק ההון לפני רפורמת בכר, מטרות הועדה, הרכבה, דיוניה, יפורטו כל ההמלצות של ועדת בכר התומכות במטרות שהוגדרו בדו"ח, יוצג אופן יישום המלצות ועדת בכר על שוק ההון בישראל וההשלכות של הרפורמה על שוק ההון נכון להיום לרבות סיכום ומסקנות.

מקורות העבודה הינם מקורות אינטרנט (ויקיפדיה, אתר משרד האוצר, דה-מרקר וכד').

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מצב שוק ההון לפני רפורמת בכר
2א.מבנה שוק ההון
2ב.בעיות הליבה בשוק ההון
3. מטרות הרפורמה
4. ועדת בכר
4א.הרכב הועדה
4ב.דיוני הועדה
5. המלצות הועדה
5א.כללי
5ב.עיקרי ההמלצות
1.הפקדת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים
2.שינוי תקנות החיתום
3.כללי פיקוח ואכיפה בנושא קופות הגמל
4.הגבלות הריכוזיות
5.הסדרת עיסוקים הדורשים הכשרה ורישוי
6.דמי ניהול ועמלות הפצה
7.הפצת מוצרי ביטוח חיים ופנסיה בתאגידים הבנקאיים
8.צעדים משלימים
6. יישום הרפורמה
6א.חקיקה
6ב.מערכת פיננסית בישראל לאחר יישום המסקנות
7. רפורמת בכר במבחן המציאות
7א. מה הלאה?
7ב. השפעת רפורמת בכר על המשבר בשוק ההון בשלהי 2008
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה
10. נספחים

קטע מהעבודה:

בשוקי ההון בעולם פועלים לצד התיווך הבנקאי מתווכים פיננסיים רבים . מבנה שוק זה מעודד תחרות בין המתווכים השונים, מקטין את פערי התיווך ומייעל את פעילותם של הגורמים העסקיים והציבוריים במשק,אולם בניגוד למקובל בעולם, שוק ההון הישראלי מאופיין בדומיננטיות מוחלטת של מערכת הבנקאות, הן בתחומי הבנקאות ה"קלאסית" (בנקאות מסחרית) והן ביתר תחומי התיווך הפיננסי.

תגים:

רפורמה · ועדת בכר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ועדת בכר והשלכותיה על המשק הישראלי ", סמינריון אודות "ועדת בכר והשלכותיה על המשק הישראלי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.