היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיזבאללה - מבנה הארגון ופעילותו

עבודה מס' 068879

מחיר: 477.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הארגון כארגון טרור.

10,813 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנו נעמוד על ייחודו של ארגון החיזבאללה כארגון טרור וכן נעמוד על השפעתו על ישראל החל משנות ה-80, תוך התמקדות בתקופה זו ועד ימינו אנו. בד בבד, נעמוד על הגורמים שתרמו לצמיחתו הארגון ולהתפתחותו במרוצת השנים כאשר הנחת הדעת היא כי האירועים שתרמו לכך הנם המאורעות ההיסטוריים, המדיניים והצבאיים שברקע כמו גם אלו הפוליטיים שהתרחשו בתוך ישראל עצמה.
חיזבאללה (מפלגת האל), ארגון אסלאמי, שיעי, לבנוני. פירוש השם "חיזבאללה" הוא "מפלגת האל". השם לקוח מפסוק בקוראן האומר: "והנה אנשי מפלגת האל הם המנצחים". הארגון הוקם בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20 בלבנון בתמיכתם הפעילה של נציגי "משמרות המהפכה" האיראנים, כמתחרה ישיר לארגון "אמל" (אפוואג' אל-מקאומה אל-לבנאניה, גדודי ההתנגדות הלבנונים, שהוקם ב-1975), הארגון השיעי הגדול ביותר באותה עת.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 ארגון החיזבאללה - הרקע להקמתו והתפתחותו
2.1 אנשי מפתח בארגון החיזבאללה
2.1.1 חסן נסראללה - מנהיג החיזבאללה
2.1.2 עימד מורנייה - ראש הזרוע הצבאית של החיזבאללה
2.2 הרקע הכרונולוגי להתפתחות הארגון - מלחמת לבנון הראשונה
2.2.1 מלחמת לבנון הראשונה כסוג של כמלכודת פתאים
2.2.2 המחאה הפוליטית בישראל ותרומתה להכשרת הקרקע
2.2.3 הכרסום במעמד הצבא
3 האידיאולוגיה של ארגון החיזבאללה
4 מקורות המימון של חיזבאללה
5 חיזבאללה בזירה הפוליטית בלבנון
6 הזרוע הצבאית של חיזבאללה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בדר א-דין השתלב מחדש בפעילות המבצעית של חיזבאללה ואף השתתף במשא ומתן שהתקיים במהלך 1991 עם שליח המזכיר הכללי של האו"ם, ג'אן דומניקו פיקו, על שחרור בני הערובה בלבנון. כינויו בקודים הפנימיים של החיזבאללה היה "אליאס". סגנו השני של מורנייה, איבראהים עקיל, כונה "תחסין". לצדו של מורנייה פעל גם חאג' חליל חרב, שפיקד על הדרום ומאוחר יותר הקים את יחידה 1800 (האחראית על המאבק עם ישראל, ומפעילה, בין השאר, את קייס עובייד העוסק בעידוד הטרור הפלסטיני) (שפירא, 2000).

תגים:

חיזבאללה · טרור · מזרח תיכון · ישראל · איראן · לבנון · מלחמה · ערבים · מחבלים מתאבדים · ג'יהאד · ארגוני טרור · מלחמת לבנון · שיעים · איראן · חזבאללה · ביטחון · טרור אסלאמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיזבאללה - מבנה הארגון ופעילותו", סמינריון אודות "חיזבאללה - מבנה הארגון ופעילותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.