היישום אינו מחובר לאינטרנט

קהילת הארי קרישנה דוברת רוסית בישראל

עבודה מס' 068833

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני אודות קהילת "הארי קרישנה" דוברת רוסית בישראל, כולל ראיונות עם חברי הקהילה.

9,560 מילים ,35 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מאז תחילת העלייה ההמונית מבריה"מ משנת 1988 הגיעו לארץ עולים רבים מכוח חוק השבות שלא מזהים את עצמם עם היהדות מבחינה דתית, מבחינה לאומית או משתי הבחינות יחד. חלקם מגיעים לארץ עם זהות דתית/לאומית מגובשת או מגבשים אותה בארץ מחוץ למסגרת היהודית בהשפעת הלכי רוח ורעיונות במרחב הפוסט-סובייטי והפזורה דוברת הרוסית בעולם. בניגוד לעליות ההמוניות שהגיעו לישראל בעשור הראשון להקמתה והתאפיינו ברובן בזיקה חזקה למסורת, הימנעות מנישואי תערובת והתנתקות כמעט מוחלטת מהמתרחש בארצות מוצאם, העלייה מבריה"מ לשעבר מתאפיינת בנתק חזק מהמסורת היהודית, אחוז גבוה של נישואי תערובת, קיום קשרים הדוקים עם ארצות המוצא ועם הפזורה היהודית/הדוברת רוסית בעולם ויצירת זהות ותרבות "טראנס-לאומית" האופיינית לקבוצות מהגרים רבות ברחבי העולם.

מטרתה של העבודה זו לחקור מאפייני זהות ותרבות "טראנס-לאומית" בקרב יוצאי חבר העמים בישראל המשתייכים לקהילת "הארי קרישנה" דוברת רוסית.
שאלת המחקר של העבודה היא האם ההשתייכות לקהילת "הארי קרישנה" מבטאת, בין השאר, את הצורך והנטייה אצל מאמיניה דוברי הרוסית ליצור זהות דתית וחברתית נבדלת מזהות ישראלית-יהודית (במיוחד לאור העובדה שהם בחרו להתנתק מהקהילה הקרישנאיטית הקיימת בארץ שנים רבות ולהקים מסגרת עצמאית לגמרי) לפי תבנית המיובאת מרוסיה ובכך לשמור הן על זהותם ותרבותם הרוסית והן על קשרים הדוקים עם המרחב הפוסט-סובייטי והפזורה דוברת הרוסית בעולם.
בעבודה זו בחרתי להתמקד באנשים החברים בקהילת "הארי קרישנה" דוברת רוסית בישראל מזה לפחות מספר שנים, מגיעים באופן קבוע למפגשים ופעילויות של הקהילה ולוקחים חלק פעיל מאד (ואף דומיננטי) בחיי הקהילה.
כל המרואיינים הם ילידי בריה"מ לשעבר, בגילאי 20-35, שעלו לארץ בגילאים שונים ושוהים בישראל יותר משמונה שנים. כמו כן, מבחינת אתנית יש בין המרואיינים יהודים, בני תערובת ולא יהודים. הרכב זה של מרואיינים משקף לדעתי את חלק הניכר מהרכב הכללי של משתייכים לקהילה הקרישנאטית.
הראיונות התנהלו בשפה הרוסית, חלקם הוקלטו בהסכמת המרואיינים ואח"כ תורגמו לעברית.

תוכן עניינים:
מבוא
מסגרת מושגית
שיטת מחקר
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - תמלילי הראיונות

הערת מערכת: העבודה כוללת מקורות בשפה הרוסית.

קטע מהעבודה:

הניסיון של חברי "הארי קרישנה" בהקמת קהילה עולים המתבססת על פעילות דתית לא יהודית בישראל (שמיובאת מארץ המוצא או מקום אחר ובעלת אפיון ארגוני טראנס-לאומי), לא חדש ולא בלעדי במדינת ישראל. כך לאחר השואה בגלי העלייה שבאו עם הקמת מדינת ישראל הגיעו לישראל עולים (יהודים, בני משפחה לא יהודים ובני תערובת לרוב מפולין ורומניה) שהגדירו את עצמם כנוצרים ממגוון הזרמים והקימו בארץ קהילות נוצריות משל עצמם והצטרפו לקהילות קיימות (נראל, 2007. קהילת קתולית דוברת עברית בישראל).

תגים:

הארי קרישנה · עולים חדשים · יוצאי חבר העמים · ברית המועצות · רוסיה · תרבות רוסית · כתות · מיעוטים דתיים · טראנס לאומיות · רב-תרבותיות · התבדלות · קליטה · אינטגרציה · יהדות · זהות דתית · זהות לאומית · אתניות · יחסים אתניים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קהילת הארי קרישנה דוברת רוסית בישראל", סמינריון אודות "קהילת הארי קרישנה דוברת רוסית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.