היישום אינו מחובר לאינטרנט

התלמיד בראי ועדת דברת

עבודה מס' 063921

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המשבר בחינוך בישראל ובחינת דו"ח וועדת דוברת.

5,090 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

שמה של הוועדה: "ועדת דברת" , בא לה מיושב ראשה, שלמה דברת, איש עסקים מצליח שבאמתחתו מספר חברות סטארט-אפ מתקדמות ומובילות בעולם. דברת מונה ליושב הראש על-ידי השרה לבנת, מה שגרם להרמת גבה מצד אקדמאים ואנשי חינוך רבים, שהביעו פליאה לנוכח מינוי אדם שאינו איש חינוך מן השורה, לפקח ולנהל וועדה חינוכית גרידא שחזונה הוא לשנות מערכתית את החינוך במדינת ישראל.
במסגרת עבודה זו נעמוד על הבעיות אותן מעלה ועדת דברת, על הפתרונות אותם היא מציעה ועל הביקורות הרבות איתן היא מתמודדת עד לפרסום דו"ח היישום הסופי העתיד לצאת לאור בחודש אוקטובר הקרוב.
במדינת ישראל כמיליון ו- 700,000 תלמידים, הלומדים בכ- 3,500 בתי-ספר אותם פוקדים מדי יום כ-120,000 מורים.
* ועדת דברת מתיימרת למצוא פתרון מערכתי כולל לכל הנפשות הפועלות במערכת החינוך תוך שאיפה למצוינות התלמידים בתוך שנים ספורות מתחילת יישום המלצותיה.
עבודתנו זו באה לתת תחזית מסוימת על סמך עדויות מן הוועדה וממבקריה: האם רצונה המבורך והרציני של הוועדה ריאלי או שמא אמביציוזי באופן מוגזם בהתייחסה לתלמידים.
במשך השנים 1968-2002 התאגדו להן מאות המלצות של שלוש- עשרה וועדות ציבוריות שונות ששמו להן למטרה נעלה לשנות את מערכת החינוך במדינת ישראל ולייעל אותה. מעט מאד מהן אומצו ועוד מעט יותר הביאו לשינוי אותו שאפו להשיג. האם וועדה זו שונה מהן?
"לתקן את העולם פירושו לתקן את החינוך" - זה המוטו שעל-פיו התבססה עבודת הוועדה, אך האם באמת נשענה וועדת דברת על תיקון החינוך או אולי, כפי שמבקריה טוענים, נזדרזה לערוך שינויים ארגוניים במערכת ולא נגעה בשורש הבעיה עצמה?
ועדת דברת הוקמה כמו שאר ועדות החינוך הציבוריות שהוקמו במהלך ההיסטוריה הקצרה של מדינתנו מתוך דאגה לחינוך ילדינו ומתוך הסכמה כללית על חשיבות החינוך הישראלי.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. צמיחתו של דו"ח דברת
3. הגורמים למשבר במערכת החינוך על פי ועדת דברת
4. דיואי ג'ון - השקפתו ותזכור פילוסופים נוספים
5. וועדת דברת מציעה שינוי מערכתי וכולל
6. ביקורות
7. לסיכומו של עניין
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחודש ספטמבר 2003, על רקע הכישלון הצורב של תלמידי מדינת ישראל במבחני ההישגים הבינלאומיים החליטה ממשלת ישראל בראשותו של ראש הממשלה, אריאל שרון וביוזמתה של שרת החינוך, התרבות והספורט, לימור לבנת על הקמת ועדה ציבורית, שתחקור את מקור הכישלון ותציע רפורמה רבת היקף שתחייה את מערכת החינוך הקורסת.
החלטת הממשלה מס' 874, אישרה את הקמת הוועדה, שבה חברים שמונה-עשר חברי "כוח המשימה", הכוללים אנשי חינוך מהאקדמיה ומהשדה, כלכלנים בכירים, משפטנים מומחים וכן אנשי עסקים וציבור.

תגים:

בישראל · דוברת · החינוך · המחשבת · ליבנת · לימור · מערכת · סוגיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התלמיד בראי ועדת דברת", סמינריון אודות "התלמיד בראי ועדת דברת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.