היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסורבות גט בישראל 2009 (תרגיל).

עבודה מס' 068772

מחיר: 60.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסוגיה בהקשר של ריבוד ומגדר.

1,488 מילים ,5 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעוד שבמדינות מפותחות בעולם אין בלעדיות לחוק הדתי בתחום הנישואים והגירושים, בישראל המודרנית והמתוקנת מתקיים מצב ייחודי הדומה במהותו לדין דתי-שבטי במדינות אפריקה והקריביים. המכנה המשותף למדינות אלו הינו השליטה הגברית, פטריארכאליות שבאה לידי ביטוי בהדרה של נשים מקביעות דין ושפיטה, פועלה היוצא של הדרה זו הינו שנשים (ופעמים רבות גם ילדיהן) נפגעות ממערכות הדין הללו. התופעה של סרבנות גט הינה תופעה ייחודית לדת היהודית, בגלל הקביעה שהגט צריך להינתן מרצונו החופשי של הבעל. בדינים דתיים ושבטיים אחרים יש עוולות רבות אחרות נגד נשים, אך מצב זה, בו אישה שבויה של גבר בנישואים שהיא לא חפצה בהם יותר, קיים רק בהלכה היהודית אורתודוקסית, שלא מאפשרת לגורם חיצוני להפסיק את הנישואים.

קטע מהעבודה:

לפי גישת הקונפליקט של קרל מרקס ווובר, המשאבים החברתיים מוגבלים ויש עליהם מאבק מתמיד, בניסיון לזכות ביתרון ריבודי, לכן, על פי גישה זו, הריבוד מועיל רק לבעלי הכוח, הוא מקנה להם יתרונות על חשבון האוכלוסיות החלשות, ישנו ניצול של החזקים את החלשים, הקבוצה ההגמונית מתאימה התנאים למען ישרתו אותה, אינטרסים המתחפשים לערכים, אך בבסיסם אלמנטים כלכליים. בכתבתה של אורית ראובני-גפן "מסורבת, מסורבת, מסורבת!" מוצג מצב בו דיינים מקפידים יותר ברצונו החופשי של הגבר ופחות ברצונה החופשי של האישה, הדיינים מנסים לשכנע את האישה לוותר על זכויותיה ברכוש המשותף בתמורה לגט ,בעוד אין מצידם איומים מעין אלו על הבעל, מצב זה קורה בעקבות חשש מ"גט מעושה", גט שנכפה על הבעל באמצעים פסולים, ולכן ספק בכשרותו.

תגים:

ריבוד · מרקס · וובר · מגדר · מסורבות גט · קימרלינג · גירושין · גירושים · נשים · זכויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסורבות גט בישראל 2009 (תרגיל).", סמינריון אודות "מסורבות גט בישראל 2009 (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.