היישום אינו מחובר לאינטרנט

התקשורת כזירת המלחמה החדשה

עבודה מס' 068705

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של התפתחות התקשורת כגורם בעל משמעות באירועי מלחמה.

3,370 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"האמת היא כה יקרת ערך במלחמה שחובה להגן עליה באמצעות שומרי ראש של שקרים" (וינסטון צ'רצ'יל)
מלחמות מודרניות, בשונה ממלחמות העבר, הן מלחמות אשר גם מי שאינו נלחם פיזית יכול להשתתף בהן, גם אם רק באופן סביל וכצופה מהצד, אך יחד עם זאת משפיע מאוד. הודות לחידושים טכנולוגיים המצויים כיום בשפע כגון : שידור לווייני, אינטרנט, ערוצי חדשות גלובאליים וצוותי חדשות הפרושים באופן קבע כמעט בכל מקום בעולם ניתן לשדר תמונות וצלילים מכל מקום בעולם לכל מקום אחר, ולא אחת גם בו זמנית להתרחשותם. חשוב, בהקשר זה, לציין פיתוח חשוב נוסף והוא מצלמת הווידיאו של החובבים אשר כל הדיוט יכול לתחזק. פיתוח זה בא לידי ביטוי באופן בולט בכיבוש כווית כאשר צילומים ממנה הוברחו, במלחמת המפרץ הראשונה, ושודרו בכל רשתות הטלביזיה ובאמצעותם יכול היה העולם לצפות בתמונות אותן ניסו העיראקים להסתיר.

קטע מהעבודה:

התפתחות תקשורת ההמונים המודרנית, החל ממחצית השנייה של המאה ה-19, אפשרה סיקור של מלחמות וסכסוכים ברחבי העולם. כבר במלחמת קרים (1854 - 1856) היה זה כתב של ה"טיימס" שנלווה לכוחות הבריטיים והביא בדיווחיו את זוועות המלחמה לתוך בתיהם של אזרחי בריטניה בצידה האחר של היבשת. מהר מאוד גילו כלי התקשורת כי המלחמה, כדרגת האלימות הלגיטימית הגבוהה ביותר, היא עסק רווחי ופופולארי המביא לגידול ברווחיהם ולכן גם החלו לסקרה באופן אינטנסיבי. הנחת העבודה שרווחה בעבר, הן בקרב פוליטיקאים והן בקרב החוקרים, הייתה שדעת הקהל אדישה לנושאי חוץ במקרה הטוב, ומתעניינת אך נטולת בסיס עובדתי וגחמנית במקרה הרע(1). השינויים המעמיקים שחלו בעשורים האחרונים במבנה המערכת הבינלאומית, בנגישות למידע ובמבנה הסמכות הפוליטית ברחבי העולם, גרמו למהפכה בתפקוד הפוליטי של הציבור ובכלל זה בזיקה בין דעת קהל ובין מדיניות החוץ של המדינה.

תגים:

מלחמה · מדיה · תקשורת המונים · דעת קהל · דמוקרטיה · ביטחון לאומי · דעת קהל · תקשורת המונים · מלחמות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התקשורת כזירת המלחמה החדשה", סמינריון אודות "התקשורת כזירת המלחמה החדשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.