היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין איכות שנתה של אם לקיום שינה משותפת עם תינוקה

עבודה מס' 068658

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אמפירי שבוצע באמצעות שאלון PSQI.

4,564 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מחקר זה נערך על מנת לבדוק אפשרות לקיומו של קשר בין איכות שנתה של אם לסוג השינה עם תינוקה - שינה משותפת לעומת שינה בחדרים נפרדים.
ההשערה המרכזית של המחקר היתה כי איכות שנתן של האימהות המקיימות שינה משותפת תהיה נמוכה יותר מזו של האימהות, אשר תינוקן ישן בחדר נפרד.
לצורך המחקר הנוכחי נעשה שימוש בשאלון PSQI (שאלון לדיווח עצמי) לבחינת מדד איכות שנתן של האימהות. במחקר השתתפו 41 אימהות לתינוקות בגילאי 0-6 חוד', כאשר 34 מתוכן קיימו שינה משותפת עם תינוקן ו-7 שינו בחדרים נפרדים. במהלך איסוף הנתונים נתגלה קושי באיתור נדגמות מקבוצת ההשוואה השנייה, והתברר כי קבוצת אמהות המקיימות שינה נפרדת מכילה מספר נגדמות קטן ולא מספיק לצורך שתי קבוצות השוואה שקולות. אולם, למרות בעייתיות זו, המבחן בוצע על שתי קבוצות ההשוואה הקיימות, עובדה, אשר ייתכן והשפיעה על תוצאותיו.
הממצאים שעלו מן המחקר לא הצליחו לאשש את השערת המחקר המרכזית באופן מובהק ולכן לא תמכו בה. כלומר, לא נמצא קשר בין איכות שנתה של אם לשינה משותפת עם תינוקה.
ייתכן כי תוצאות המחקר נפגעו עקב אי היכולת להעמיד מדגם מייצג ושקול של שתי קבוצות השוואה. הקושי במציאת נדגמות לקבוצה השנייה נבע ממגבלות המחקר בזמן ובכלים לאיתור יעיל של נבדקים. אולם, חוסר היכולת לאתרן מעלה את השאלה בדבר מספרן באוכלוסיה של אמהות המקיימות שינה נפרדת בטווח גילאי תינוקות 0-6 חוד'. ייתכן שהוא אכן קטן באופן יחסי, כפי שמשתקף במדגם, עליו התבסס המחקר הנוכחי. מסיבה זו מן הראוי שיעשה מחקר הבודק השערה זו על מדגם גדול ומייצג יותר, שיאפשר השלכה על כלל האוכלוסייה. בשל גודל המדגם הבעייתי של קבוצת ההשוואה השנייה (אמהות הישנות בנפרד מתינוקן), הוחלט לבחון השערות נוספות לבדיקת קשרים אפשריים אחרים.

תוכן העניינים:
תקציר
סקירה ספרותית
שיטה
תוצאות
דיון
רשימה ביבליוגרפית
נספח 1-3 - פלטי תוצאות
נספח 4 - שאלון לאמהות
נספח 5 - מכתב פנייה לאמהות

קטע מהעבודה:

להתגבשותם של דפוסי שינה יציבים יש חשיבות רבה הן לתינוק המתפתח והן להוריו. עבור התינוק, שינה טובה ויציבה חיונית ביותר להמשך התפתחותו במישור הפיסיולוגי, ההתנהגותי-רגשי והקוגניטיבי (טיקוצקי, שדה, 2009).
השינה הינה צורך פיזיולוגי ומהווה חלק חשוב ביותר בהבטחת יכולת התפקוד שלנו, שכן במהלך השינה מתקיימים תהליכי שיקום או תיקון מנגנונים בגופנו. יחד עם זאת, לשינה יש חלק משמעותי בתחושה נפשית תקינה (בוקובזה, דריר , 2007).

תגים:

שינה · הפרעות שינה · סמינריון · מחקר אמפירי · כמותי · אימהות · אמא · ילדים · תינוקות · הורים · הורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין איכות שנתה של אם לקיום שינה משותפת עם תינוקה", סמינריון אודות "הקשר בין איכות שנתה של אם לקיום שינה משותפת עם תינוקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.