היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד האישה הערבית-מוסלמית בצל מאבקים לאומיים

עבודה מס' 068639

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של אופן התמודדותן של החברות האלג'ירית והפלסטינית עם סוגיית מעמד האישה ושינויים שחלים בה במהלך המאבק הלאומי, ולאחריו.

7,071 מילים ,28 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבחון את אופן התמודדותן של החברות האלג'ירית והפלסטינית עם סוגיית מעמד האישה ושינויים שחלים בה במהלך המאבק הלאומי, ולאחריו. כלומר, אבצע השוואה בין התמודדותן של שתי החברות בתקופות בהן נמצאו במאבק לאומי, תוך כדי השוואה באופן שבו כל אחת מהחברות מאפשרת לקדם את מעמד האישה בקרבה. שאלת המחקר שבחרתי להציג היא: "לאור ההשוואה בין המאבק הלאומי באלג'יר לבין המאבק הלאומי הפלסטיני, מתי הזמן הראוי לעסוק במעמד האישה הערבית-מוסלמית ?"
המענה על שאלת המחקר יבוצע באמצעות השוואה בין נשים שלקחו חלק במאבק הלאומי לשחרור אלג'יר שהתרחש בשנים 1954- 1962, ובין הנשים הפלסטיניות שלקחו חלק במאבק הלאומי הפלסטיני בשנים 1987-2006. המרכיבים שעל פיהם ביצעתי את ההשוואה הם: מעמד הנשים ויחס החברה בחברות האלג'ירית והפלסטינית טרם המאבק ובמהלכו, התפקידים אותן ביצעו הנשים במהלך המאבק וחשיבותם, ותפקידי הנשים בסיום המאבק והשתלבותן בפוליטיקה.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. פרק א'- החברות האלג'ירית והפלסטינית ומעמד האישה בהן טרם המאבקים הלאומיים
3. פרק ב'- מעמד האישה במהלך המאבק הלאומי
4. פרק ג'- מעמד האישה בעקבות המאבק הלאומי
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דוגמא המבטאת תמורות בקרב הנשים הפלסטיניות ניתן למצוא בדבריה של המשוררת הלאומית הפלסטינית פדוא טוקאן (1917-2003), שהעמידה במבחן את שאלת הימצאות שינוי כלשהו במעמד האישה בחברה הפלסטינית, וכתבה כי "עם קריסת התקרה הפלסטינית, נפלה בשכם גם הרעלה מעל פניה של האישה. אמי הייתה הראשונה מבנות דורה בשכם שהסירה את הרעלה..."(10). דוגמא זו מבטאת תהליך נוסף שהחל בעקבות החלפת הריבון בשטחים הכבושים והשינויים שביצעה ישראל בהתנהלות היומיומית במרחב הפלסטיני הכבוש והוא מצב שבו נשים רבות פנו לתחום הלאומי-פוליטי שכלל בין היתר: גיבוש שיח לאומי, השתלבות נשים בפוליטיקה ובקידום משימות לאומיות של העם הפלסטיני.

תגים:

אלג'יר · פלסטיני · אישה · השוואה · אישה · מעמד · נשים · פמיניזם · מחבלות · מעמד האשה · שוויון מגדרי · העולם הערבי · כבוד המשפחה · טרור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד האישה הערבית-מוסלמית בצל מאבקים לאומיים", סמינריון אודות "מעמד האישה הערבית-מוסלמית בצל מאבקים לאומיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.