היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרשת מיידוף - דילמה אתית

עבודה מס' 068638

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוקסת בפרשת מיידוף כדילמה באתיקה ואחריות חברתית.

3,793 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אחריות תאגידית היא שם כולל לשורה של כללי התנהגות של תאגיד המבקש להיחשב כארגון המתנהל כ"אזרח" הגון, ומתייחס כראוי למחזיקי העניין הסובבים אותו. היא נדרשת לכללי אתיקה המשלימים תקנות וחוקים משפטיים לשם התנהגות הולמת של חברי הארגון. התנהלותם של ארגונים, בעיקר חברות עסקיות, לפי כללים של אחריות תאגידית, אינה דבר פשוט כלל , משום שבאופן טבעי היא נוגדת את התנהלותו הטבעית של הארגון כמי שרוצה להגשים את מטרותיו. הגשמת המטרות הארגוניות באה, לעתים מזומנות, על חשבון קידום מטרותיהם של אחרים - העובדים, הסביבה והציבור בכללו.
החברה רואה עצמה מחויבת לפעול על פי קוד אתי, כאשר ההתנהגות העסקית הוגנת, ערכית וראויה, ועובדיה מחויבים לפעול בהתאם לסטנדרטים ולערכים אתיים ומוסריים, הן ביחסים בינם לבין עצמם והן ביחסים עם גורמים חיצונים, כגון מבוטחים, סוכנים וספקים.
בעבודתנו נדון בדילמה האתית של פרשת מיידוף שהתרחשה בעולם שוק ההון ומוגדרת כ'הונאת פונזי' שהינה הונאת ממון המבטיחה למשקיע החזר השקעה גבוה במיוחד, בפרק זמן קצר, אך בפועל כספי החזר ההשקעה המוצגים כפירותיה, משולמים מכספם של המשקיעים החדשים ואינם אלה החזר חלקי של הקרן. פרשת מיידוף מוצגת כדילמה מוסרית המביאה לביטוי את התלבטות הנובעת ממניעים של מצפון וחוסר יושר עבור בעלי העניין שהינם משקעי הקרן.

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

פרשת מיידוף מהווה דילמה אתית בתחום האתיקה בעולם העסקים כיוון שהיא כוללת בתוכה אלמנט של התלבטות הנובע ממניעים של מצפון המתלבט ולקשיים בתפיסת המעשה הנכון בעיניו. נצא מנקודת הנחה כי דרך הפעולה בה בחר מיידוף בתחילת התהוותה של חברתו אינה הייתה מוגדרת כדילמה, המהלך שהוביל את מיידוף לדילמה מוסרית לאחר הפיכת הפירמה לבולטת ומובילה בראש עושי השוק בבורסת נאסד"ק, בני"ע היה התרחבות פעילות החברה לתחום ההשקעות שלה היה ביקוש רב בשל שמו, הצלחתו והכבוד הרב שרכשו למיידוף בתחום שוק ההון. למיידוף כבר לא הייתה דרך חזרה, ע"מ להציג שמירה על צמיחה גבוהה ככל היותר ולקדם מעמדו המשיך להתרחב לתחום ההשקעות והקים קרן גידור פיקטיבית. למעשה בשלב זה עמדה בפני מיידוף דילמה קשה שעיקרה שמירת שמו הטוב והמשך רווחיות החברה אל מול הודעה בקרב הציבור כי קרן הגידוף פיקטיבית ובהתאם החזרת הכספים למשקיעים עוד בראשית התרחבות החברה לתחום זה.

תגים:

אתיקה · דילמה אתית · דילמה · אחריות חברתית · אחריות תאגידית · מיידוף · מידוף · מרמה · רמאות · שוק ההון · אחריות תאגידית · הונאה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרשת מיידוף - דילמה אתית", סמינריון אודות "פרשת מיידוף - דילמה אתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.