היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה, פוליטיקה ומנהיגות - הקפאת הבנייה בהתנחלויות

עבודה מס' 068596

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בהחלטת ראש הממשלה והדילמות העולות ממנה תוך התייחסות להיבטיה החוקיים, המוסריים, החברתיים המנהיגותיים והשלכותיה ברמת הפרט והמדינה.

3,900 מילים ,11 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

ב-25 בנובמבר 2009 אישר הקבינט המדיני ביטחוני בישראל ברוב גדול (11 שרים תמכו מול אחד שהתנגד) את הצעת ראש הממשלה ושר הביטחון להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לתקופה של עשרה חודשים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי מטרתה של ההחלטה היא "מתוך מטרה לחדש את המשא ומתן עם שכנינו הפלסטינים. אני מקווה שהפלסטינים והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות הזו כדי להתקדם בנתיב השלום". החלטה זו השפיעה ישירות על כ-304,500 תושבים המתגוררים בהתנחלויות. מספר זה אינו כולל את 185,000 הישראלים המתגוררים בשכונות שנבנו במזרח ירושלים משנת 1967‏. אחוז הגידול באוכלוסייה בהתנחלויות בשנת 2007 עמד על 5.2%, זהו אחוז גידול הגבוה פי שניים מזה שבקרב האוכלוסייה הכללית.

החלטה זו העמידה את ראש הממשלה בין הפטיש האמריקני לסדן הישראלי. ההחלטה הייתה קשה עבור ראש הממשלה אשר על פי השתייכותו הפוליטית ואמירותיו בעבר פועל בפועל בניגוד לצו מצפונו וכנגד תומכיו שסייעו לו להיבחר לתפקיד ראש הממשלה. יושב ראש האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקוב כ"ץ (כצל'ה), ביטא את רגשותיהם ועמדותיהם של המתנחלים כלפי ההחלטה כשאמר "לא יתכן שנתניהו יירק בפרצופם של מי שהבטיח להם לפני פחות מחצי שנה כי יהווה חלופה לדרך העקירה של שרון". חבר הכנסת כ"ץ קרה לשרים ולחברי הכנסת מהליכוד, המפד"ל, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה לפרוש מהקואליציה בשל מה שכינה כ" גירוש הענק והעקירה שנתניהו מכין בתורת השלבים שלו".

בשמאל הישראלי בירכו על ההחלטה תוך גילויי ספקנות לגבי מניעי ההחלטה. יושב ראש סיעת מר"צ אילן גילאון אמר "זהו צעד בכיוון הנכון, אך יש להתאמץ קצת יותר". יושב ראש סיעת בל"ד הביע חוסר אמון מוחלט בהחלטה ואמר "מדובר המהלך סרק ועבודה בעניים" (אתר מעריב, http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/971/313.html ).
ראש הממשלה הסביר כי זוהי החלטה לעשרה חודשים ושתוקפה יפוג ולא יתחדש. עוד הדגיש ראש הממשלה כי בהחלטה זו אין כדי ללמד על הבאות וכי אין זו ראשיתו של הפינוי.

בעבודה זו אנתח את החלטת ראש הממשלה והדילמות העולות ממנה תוך התייחסות להיבטיה החוקיים, המוסריים, החברתיים המנהיגותיים והשלכותיה ברמת הפרט והמדינה.
נקודת המוצא היא כי ההחלטה על הקפאת הבנייה נתפסת בקרב מתנגדיה כתחילתו של תהליך שסופו הסכם מדיני עם הפלסטינים גם אם המשא ומתן ימשך עוד שנות דור.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע להחלטה על הקפאת הבנייה בשטחים
3. ניתוח ההחלטה על הקפאת הבנייה בשטחים ברמת הפרט והמדינה
4. ניתוח הדילמות העולות מההחלטה על הקפאת הבנייה בשטחים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה (אתרי אינטרנט)
7. נספח א'- מושגים

קטע מהעבודה:

3.1. השלכות ברמת הפרט
להחלטה על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ישנן השלכות לרמת הפרט שמסלול חייו משתנה לטווח הקצר ויתכן שגם לטווח הארוך. הדבר בא לידי ביטוי באופנים הבאים:
3.1.1. הפרט אשר נדרש להרחיב את ביתו ו/או תכנן לבנות בית, ביצע תהליכים מקדימים כגון: תכנון, נטילת משכנתא, רכישת קרקע, הכנת תכניות בנייה ועוד, נדרש להקפיא את המשך התהליך. לפרט נגרם נזק כלכלי עקב התחייבויות כספיות שונות, ובפועל הוא איננו מתקדם על פי תוכניותיו.

תגים:

התנחלויות · קבלת החלטות · אתיקה · נתניהו · ליכוד · ימין ושמאל · ישראל · תהליך השלום · מתנחלים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה, פוליטיקה ומנהיגות - הקפאת הבנייה בהתנחלויות", סמינריון אודות "אתיקה, פוליטיקה ומנהיגות - הקפאת הבנייה בהתנחלויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.