היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורכיה והאיחוד האירופי

עבודה מס' 068583

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המימדים הכלכליים הגלובליים של השיקולים בעד ונגד הצירוף.

4,119 מילים ,20 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מועמדותה של תורכיה להצטרפות לאיחוד האירופי נמשכת במהלך חמישים השנים האחרונות. מנגד מדינות אחרות אשר ביקשו להצטרף שנים רבות אחריה צורפו לפניה. הסיבה הרשמית לאי צירופה עד כה היא אי עמידת בקריטריונים שנקבעו בועידת קופנהגן 1993. בעבודה זו אבחן האם תורכיה תצורף לאיחוד? ברקע לעבודה יהיו דברי נשיא צרפת לשעבר ואלרי ז'יסקר ד'סטון שאמר בפומבי כי "לתורכיה אין מה לחפש בשוק המשותף היות והתורכים אינם נמצאים באירופה ואינם אוחזים בתרבות האירופית" (אתר הג'ורנאל של אלכסנדר מאן, http://mann.journal.lab.co.il/story?id=1).
האם זו האמת מאחורי דחיית צירופה של תורכיה לאיחוד האירופי בועידת קופנהגן? מדוע הפכו דרישות האיחוד מתורכיה עד שנות ה-80 של המאה ה-20 שעיקרן היו שינוי מתפיסה כלכלית המוכוונת לתוך תורכיה, לתפיסה כלכלית גלובלית המוכוונת כלפי חוץ ולכלכלת שוק שתורכיה התאמצה להשיגם. משנות ה 80 הפכו הדרישות לפוליטיות הכוללות דמוקרטיזציה שינוי במעמדו של הצבא, זכויות אדם ומיעוטים והסדרת נושא קפריסין ויוון, דרישות אשר חותרות תחת "תורכיותה" של תורכיה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תורכיה ואירופה
3. הרפורמות בתורכיה לקראת מועמדותה כחברה באיחוד
4. הישגי הכלכלה התורכית
5. השפעת המשבר הכלכלי ב-2008 על תורכיה
6. השפעת דחיות ההצטרפות על הלאומיות בתורכיה
7. הויכוח הפנימי בתורכיה בעקבות הרפורמות
8. דיון
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך ההתקרבות בין תורכיה ואירופה החלו במאה התשע-עשרה, כשהאימפריה העות'מאנית ירדה מגדולתה ואירופה החלה להתפתח. אז החלה תורכיה לאמץ רעיונות, דרכי חשיבה ודרך חיים מאירופה לתורכיה. כמאל אטאתורכ מייסד הרפובליקה התורכית בתחילת המאה ה-20, הוביל גישה חילונית ומודרנית בדומה למדינות המערב, ואף קבע את זהותה של תורכיה כמדינה חילונית. ממשיכי דרכו המשיכו בניסיונות בלתי פוסקים להשתלב במערב מבחינה פוליטית צבאית וכלכלית (שמואלביץ, 1997). סעיד (1980) טוען כי עוד בטרם הוקם האיחוד האירופי נתפסה תורכיה כ"האחר המשמעותי" של אירופה, אויב בפוטנציה שיש לכבדו, לחשוד ולחשוש מפניו. ביטוי זה חידד את ההבדלים בין אירופה לתורכיה. הבדלים אשר מלווים את תורכיה עד ימינו.

תגים:

גלובליזציה · כלכלה · האיחוד האירופי · מוסלמים · אירופה · טורקיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורכיה והאיחוד האירופי", סמינריון אודות "תורכיה והאיחוד האירופי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.