היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת יכולת ההפרדה בין החיים הפרטיים לעבודה - על הצלחת מוצבים בשליחות

עבודה מס' 068572

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מחקרים בנושא והצעה למחקר.

3,474 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים העולם העסקי הופך להיות יותר ויותר בינלאומי. הגלובליזציה ההולכת וגוברת מניעה ארגונים רבים להרחיב את פעולותיהם לשווקים חדשים בארצות זרות (Liu & Lee 2008).
לצורך כך, מקימים ארגונים חברות בת, מיזמים משותפים ובריתות אסטרטגיות על מנת ליצור נוכחות בשווקים הזרים וליהנות מהיתרונות של השווקים השונים בעולם כגון מקורות ייצור זולים יותר, שוק צרכנים גדול וכו'. ארגונים גלובליים, כגון יבמ, אקסון, טסקו, מקדונלנדס והאוורד פאקרד מדווחים כי מעל ל 55% מההכנסות שלהם מתקבלות מפעולות בינלאומיות (waxin, 2003).
בפעילות הגלובלית אמנם טמונות הזדמנויות רבות לחברות, אך עם זאת הפעילות הבינלאומית מורכבת מאוד. חוסר במועמדים מוכשרים מקומיים, חוסר פיתוח עובדים לניידות בינלאומית, חוסר יכולת שליטה על מקום העבודה, חוסר תיאום, קשיים בהעברת ידע וחוסר באסטרטגיה משותפת עקבית הינם גורמים המקשים מאוד על פעילות זאת.
בכדי לתת מענה לבעיות אלו ובכדי לבצע, לבקר, לפקח ולנהל את הפעילות במדינות השונות יש צורך בניוד של משאבים אנושיים, כך שיותר ויותר עובדים מועסקים במדינות זרות. עובדים אלו הם המוצבים אשר לוקחים חלק מרכזי במשימות השונות Lee, Croker (2006).
להצלחת המוצבים במשימתם חלק משמעותי ביותר בהצלחת החברות בפעילותן הבינלאומית. ההשלכות השונות אשר עלולות להיות בעת כישלון מוצב גדולות גם כלפי החברה וגם כלפי המוצב ומשפחתו. במקרה של המוצב הדבר מתבטא בעלויות כלכליות רבות ואף פסיכולוגיות. בהיבט החברה העלויות הישירות כתוצאה מכישלון נעות בין 55,000$-150,000$. אם מחשיבים את עלות פיצויים, הכשרת עובד מחליף, מיקום מחדש ועלויות נלוות הסכום יכול להגיע אף לסכומים בין 200000-1.2milion$. העלויות העקיפות יכולות להגיע לנזקים וסכומים גבוהים הרבה יותר עבור החברה. הפסד פרודוקטיביות, פגיעה בשם החברה והפסד הזדמנויות עסקיות יכולות להיות לפעמים הרסניות (2007) Lee, Hung-Wen .
לכן תחום זה הינו נושא למחקרים רבים, אשר באים לבחון את תהליך ההצבה והגורמים המשפיעים על הצלחתו.
מחקרים רבים נעשו לגבי כל אחד מהשלבים בתהליך ההצבה, השלבים כולם חשובים ומשמעותיים.
לדעתי, שלב המיון ובחירת המועמדים המתאימים הינו קריטי ביותר להצלחת התהליך כולו ולכן בחרתי בעבודה בנושא השייך לשלב זה - מיון העובדים על פי תכונות האופי.

מבין תכונות האופי והיכולות הרבות אליהן נדרשים מוצבים במשימת השליחות, ישנו נושא אחד אשר כמעט ולא זוכה להתייחסות ומחקר, זאת למרות שלדעתי הוא בעל משמעות והשפעה עצומה על יכולת המוצב להצליח במשימה אליה נשלח. הנושא הינו: השפעת יכולת ההפרדה בין החיים הפרטיים לעבודה - על הצלחת המוצב.
נראה לי חשוב ביותר לבחון נושא זה שבמידה ויוכח כי הוא אכן משפיע על הצלחת המוצב יוכל להוות כלי חשוב למיון עובדים למשימות שליחות.

תוכן עניינים :
1. מבוא
2. תהליך ההצבה
3. גורמים משפיעים על תהליך השליחות
3.1 השפעת מאפייני אישיות על הצלחת המוצב
3.2 השפעת משפחת המוצב על ההצלחה בשליחות
4. היכולת להפריד בין החיים הפרטיים לעבודה
5. שאלת והשערת המחקר
6. הגדרת משתנה תלוי- הצלחת המוצב
7. שיטת המחקר
8. סיכום ודיון
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים נעשו לגבי כל אחד מהשלבים בתהליך ההצבה. השלבים כולם חשובים ומשמעותיים.
לדעתי, שלב המיון ובחירת המועמדים המתאימים הינו קריטי ביותר להצלחת התהליך כולו במחקר בינלאומי שנעשה לגבי כשלון מוצבים, כאשר נשאלו החברות מדוע לדעתן כשלו המוצבים במשימתם, בחירה לא נכונה של מועמדים הייתה התשובה ב 84% מהמקרים Shaffer, Ferzandi, Harrison, Gregersen, Black (2006).
לכן בחרתי בעבודה בנושא השייך לשלב זה - מיון העובדים על פי תכונות האופי.

תגים:

ניהול בינלאומי · מוצבים · משפחה · אישיות · מוצב בינלאומי · ניהול בינלאומי · רילוקיישן · הצבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת יכולת ההפרדה בין החיים הפרטיים לעבודה - על הצלחת מוצבים בשליחות", סמינריון אודות "השפעת יכולת ההפרדה בין החיים הפרטיים לעבודה - על הצלחת מוצבים בשליחות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.