היישום אינו מחובר לאינטרנט

אברהם לינקולן ובעיית העבדות

עבודה מס' 068559

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכו והתייחסותו של לינקולן למוסד העבדות, תוך בדיקת עקביותו בדעותיו במהלך השנים בהן כיהן כאיש ציבור.

1,628 מילים ,5 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

לא ניתן לנתח ולתאר את ההיסטוריה של ארצות הברית מבלי להזכיר ולדון בדמות שהפכה למיתוס, אברהם לינקולן(Lincoln). החברה בארצות הברית בתקופתו של לינקולן מפוצלת חצויה ועל סף משבר מדיני עמוק. על מנהיג זה שעמד בראש ארצות הברית באחת משעותיה הקשות, הוטלה המשימה להתמודד עם סוגיה מורכבת, וייחודית והיא הפיצול העמוק והחריף בעם בין מדינות הצפון למדינות הדרום. המשבר בין שתי קבוצות אלו נבע מגורמים גאוגרפיים, כלכליים, חברתיים ועוד. מוסד העבדות היווה את אחד מעמודי התווך שהביא לחציצה ולפירוד בין הצפון לדרום.

את תוצאותיהם והשלכותיהם של אותם ימים מורכבים ניכרים ביבשת עוד היום. בתרומתו האדירה לשיווין בין המינים, לעצירת העבדות והתפשטותה הביא לינקולן לכך שהיום יחסה של ארצות הברית אל השחורים השתנה לבלי הכר, וערך זה של שוויון בין כל בני האדם ללא הבדלי גזע, מין, דת וצבע הוא אבן יסוד, והוא מופץ על ידיה לכל העולם.
בעבודתי זו אבקש לבחון את דרכו והתייחסותו של לינקולן למוסד העבדות, אבדוק האם היה עקבי בדעותיו במהלך השנים בהן כיהן כאיש ציבור.

תוכן עניינים:
מבוא
ראש הברית
יחסו למוסד העבדות
נשיא יקר לדמוקרטיה
שמירת הברית
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בימות נעוריו, שעשה באינדיאנה ואילנויי, היחס אל הכושים היה עוין ביותר. חוקים חמורים ננקטו נגד כושים בני חורין. בשעה שלינקולן נכנס אל בית המחוקקים של ספרינגפילד, לימים בירת אילנויי, לא נעשו שום פעולות נגד העבדות מצידו בימים אלו. כשהגיע לגיל 28 נקרתה הזדמנות לסקור את בעיית העבדות בוועדה שטענה שהשפעות הגזע הלבן הן מבורכות לילידי אפריקה וכראייה הציגו את אומללותם של עבדים משוחררים. לינקולן הצביע נגד הועדה וטען מחד גיסא, שמוסד העבדות מושתת על חוסר צדק ומדיניות קלוקלת ומאידך גיסא, טען שביטול העבדות אינה צודקת ורק תחמיר את הבעיה(4).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אברהם לינקולן ובעיית העבדות", סמינריון אודות "אברהם לינקולן ובעיית העבדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.