היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת "דור-אלון"- בחינת הזהות התאגידית (מחקר איכותני)

עבודה מס' 068543

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ספרותית של המושג, ביצוע מחקר איכותני הכולל ניתוח החברה, ניתוח הענף, מתן השערות ובדיקתן, הסקת מסקנות וגיבוש המלצות יישומיות ולהמשך מחקר.

22,812 מילים ,43 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

התחום המרכזי בו עוסקת עבודה זו הינו זהותה התאגידית של חברת דור אלון. החברה, אשר החלה את פעילותה בתור קבוצת אלון, רכשה את שליטתה ב דור אנרגיה בתחילת שנת 2000 מתוך הצורך בחיפוש אחר פתרונות להוזלת עלויות הדלק לקיבוצים. במהלך שנות התפתחותה, חברו תאגידים נוספים לשותפות, ובוצעו בה רכישות ענק, כגון: שותפות עם אפריקה ישראל, רכישת קו-אופ הריבוע הכחול, הרחבת פעילויות החברה לארצות הברית ורכישות של רשתות קטנות.
מטרת עבודה זו היא להתחקות אחר האופן בו בנתה החברה את זהותה התאגידית הנוכחית בפני בעלי העניין הפנימיים והחיצוניים שלה.
לצורך בחינת נושא זה, כפי שבא לידיי ביטוי בתאגיד דור אלון, בוצעה סקירה ספרותית מעמיקה של המושג ועולם התוכן הקרוב אליו, באמצעות מאמרים מתוך כתבי עת אקדמאיים ובסיוע מקורות מידע מקומיים.
בהמשך בוצע מחקר איכותני על בסיס ראיונות עומק עם עובדי הנהלת החברה, שנבנו באמצעות שאלות פתוחות בעלות קו מנחה ומפורט, וזאת במטרה לתת מענה להשערות המחקר אותן העלנו. ההשערות התבססו על הניתוח הפנימי, ניתוח הענף ועל הסקירה הספרותית.
בין ההשערות, הנחנו כי זהותה התאגידית של דור אלון השתנתה והתגמשה לאורך שנות פעילותיה, וכי נוכל לזהות את ההשתקפות שלה מתוך גורמים שונים כגון: מבנה הארגון, האסטרטגיה שלו והתרבות הארגונית. בנוסף, הנחנו כי החברה תידרש להפעיל תקשורת שיווקית עקבית ומיטבית עם כלל בעלי העניין הפנימיים והחיצוניים על מנת לייסד זהות תאגידית נעלה ואיתנה.

בתום העבודה המחקרית איששנו את השערותינו בנושא תהליך בנייתה של הזהות התאגידית על ידי החברה ומרכיביו. הגענו לידיי מסקנות אחדות כאשר העיקרית שבהן, היא החשיבות העליונה שיש לשמירה על זהות והסתגלות לשינויים על ידי הפירמה.

לאחר למידה ומחקר אודות התאגיד, גובשו המלצות לטובת חיזוק האסטרטגיה של החברה ולמען המשך בניית זהותה התאגידית והגברת המודעות אליה. ההמלצות מתייחסות לטווח הארוך והקצר וחולשות על כלל מרכיבי תמהיל השיווק והשירותים. בסיום חשיפתן של המלצות אלו, הוצגה המלצתנו להמשך מחקר עתידי בתחום, אשר מטרתו לשפוך אור על הזדמנויות נוספות בשווקי העולם הניצבים בפני התאגיד.

תוכן עניינים:
תמצית מנהלים

פרק ראשון: תאור החברה (מתוך אתר החברה)
אודות חברת דור אלון
חזון החברה
מבנה ארגוני של החברה
קשרי משקיעים
מוצרים ושירותים
תחומי פעילות

פרק שני: תאור ענף חברות הדלק
רקע
מגמות ותנודות בסביבה העסקית-שיווקית
ענף הזיקוק כמונופול
ניתוח סביבה שיווקית קרובה- מודל PORTER
מספר גורמים מרכזיים לתחרות הגבוהה בענף
ספקים
לקוחות
מוצרים תחליפיים
סקירת חברות מרכזיות בענף (מתוך אתרי האינטרנט שלהן):
פז
דלק
סונול
טן
זיהוי ואפיון הסביבות השונות המשפיעות על הענף (PEST)
סביבה כלכלית ECONOMIC
סביבה חברתית SOCIAL
סביבה טכנולוגית TECHNOLOGY
מאפייני התחרות בענף
אסטרטגיות שיווק עיקריות
חסמי כניסה ויציאה לענף הדלק

פרק שלישי: סקירה ספרותית
חשיבות המושג זהות תאגידית
מהי זהות תאגידית?
זהות תאגידית חדשה- דרכי התקשורת פנימה והחוצה
הזהות התאגידית כמלכודת
תפקידו של הגורם האנושי בתהליך- בעלי עניין חיצוניים ופנימיים
מודל פערי הזהות- מוניטין של ניהול המותג
השפעות סביבתיות והזדהות הפרט
מיתוג אל מול עיצוב זהות תאגידית
מטאפורת הזהות התאגידית
זהות קהילתית, זהות ארגונית והזהות תאגידית- האינטגרציה
בניית זהות תאגידית תוך התאמה לקהל היעד
סיכום סקירה ספרותית

פרק רביעי: עיצוב המחקר
רציונאל המחקר
מטרות המחקר
שאלת המחקר
השערות המחקר
הליך המחקר
כלי המחקר
מגבלות המחקר
התמודדות עם המגבלות
המחקר האיכותני
תמליל הראיון
סיכום ממצאי הראיונות

פרק חמישי: מסקנות והמלצות
מסקנות המחקר
המלצות
המשך מחקר בנושא

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מושג 'הזהות התאגידית' הוא המפתח להבנת התאגידים המודרניים. למעשה, הכרה ביחסים פנימיים בין הזהות התאגידית והתדמית של התאגיד מאפשרת את הבנת האופן בו תאגידים מסתגלים לשינויים. השינוי חשוב למען הסתגלות אך לא פחות מכך, צריך הארגון להשתנות על מנת לשמר את זהותו.
בעקבות השפעת היחסים הפנימיים של הזהות העסקית כיום, מעוניינת ההנהלה לא רק לשמר את הזהות התאגידית, אלא גם לאזן אותה ולהפכה לגמישה בהתאם לתדמית החיצונית ולתנאים הסובבים את הפירמה.
בשנים האחרונות, הפכו תדמית התאגיד וזהותו לגורמים אינטנסיביים במכלול פעילותו. במחקר התאגידי סביר להניח שהדבר נובע מכך ששני נושאים אלה עוסקים באינדיווידואליות ובנושאים עסקיים ושניהם עשויים לספק מושג על אופי והתנהלות הארגון וחבריו (Gagliardi, 1986).

תגים:

חקר · שוק · מיתוג · אסטרטגיה · תקשורת ארגונית · חזון תאגידי · בידול · מיצוב · תחרות · עיצוב זהות · חזון תאגידי · ניהול זהות · חזון עסקי · פיתוח · זהות · מוניטין · בעלי עניין · ערכי · אנרגיה · ראיונות · איכותני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת "דור-אלון"- בחינת הזהות התאגידית (מחקר איכותני) ", סמינריון אודות "חברת "דור-אלון"- בחינת הזהות התאגידית (מחקר איכותני) " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.