היישום אינו מחובר לאינטרנט

קרנות נאמנות בישראל- מדדי ביצוע, היבטים תיאורטיים ואמפיריים

עבודה מס' 068542

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ביכולתן של קרנות הנאמנות לייצר תשואה עודפת מעבר לתשואה של מדדי ההשוואה?

9,325 מילים ,29 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

קרנות נאמנות מהוות אפיק השקעה פופולארי למשקיעים רבים מקרב הציבור. משקיעים אלו מעריכים את פיזור הסיכון המושג באמצעות התיק המגוון שמחזיקות הקרנות, את היעילות והנזילות של השקעה בקרנות. אולם מעבר לכך, תקוות רוב המשקיעים היא כי ההשקעה בקרנות תניב גם תשואת יתר, כלומר תשואה מעבר לתיק הייחוס, ה-Benchmark (לאוטרבך וברק ,2002).
אחד הויכוחים העיקריים בשוק ההון הוא האם כדאי להשקיע את הכסף ע"י ניהול אקטיבי, בקרנות נאמנות, או שאולי כדאי להשקיע באלטרנטיבות אחרות כגון השקעה ישירה במדדים לדוגמא ע" תעודת סל.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלה האם קרנות הנאמנות מצליחות "להכות" את השוק, כלומר האם ביכולתן לייצר תשואה עודפת מעבר לתשואה של מדדי ההשוואה?
העבודה תכלול את חלק ב'-היבטים תיאורטיים אשר יסביר למשקיע "הקטן" מהן קרנות נאמנות ומהם היתרונות והחסרונות בהשקעה בהן, סקירה על תעשיית קרנות הנאמנות בישראל ועתידה וכן רפורמת בכר תקבל תשומת לב לדיון בהשלכותיה ותרומתה לשוק ההון בישראל.
בנוסף אפרט על המודלים למדידת ביצועי קרנות הנאמנות בהגדרת היחסים בין תשואה לסיכון: מדד שארפ, מדד טריינר ומדד ג'נסן.
חלק ג'-ידון במאמרים ומחקרים שנעשו בעולם אשר מראים שרוב קרנות הנאמנות אינן מצליחות "להכות" את המדדים ולכן אינן מצדיקות את דמי הניהול שהן גובות.
אתמקד בחלק זה ב-2 מאמרים אמפיריים(מחקרים 2 ו-9) שממחישים את חוסר הכדאיות בהשקעה בקרנות הנאמנות ומסבירים את הגורמים והממצאים לטענה נחרצת זו.
בנוסף תוצג בדיקה אמפירית שערכתי ע"י בדיקת ביצועי קרנות מניתיות העוקבות אחר מדד ת"א 100, אשר משמש כמדד המייצג. הבדיקה נעשתה לאורך תקופה של כ-5 שנים.
אציין כי המסקנות מהמחקר מפתיעות ונוגדות את הדעה הרווחת לגבי השאלה הנחקרת בעבודה זו.
לבסוף, בחלק ד', תובאנה המסקנות מעבודה זו בכדי לענות האם אכן קרנות הנאמנות מצליחות "להכות" את השוק לאחר התייחסות מעמיקה לתוצאות המחקרים השונים שהובאו לדיון בעבודה זו וכן המחקר האמפירי שאני ערכתי.
חלק ה'-יכיל את הרשימה הביבליוגרפית בה נעזרתי.

תוכן עניינים:
חלק א-מבוא:
חלק ב-היבטים תיאורטיים:
ב.1 מהן קרנות נאמנות
ב.2 יתרונות וחסרונות בהשקעה בקרן נאמנות
ב.3 תעשיית קרנות הנאמנות בישראל ורפורמת בכר
ב.4 הערכת הביצוע על קרנות נאמנות:
ב.5 מאמר: שוק קרנות הנאמנות-לאן?
ב.6 הצגת השערת המחקר
חלק ג-היבטים אמפיריים:
ג.1 מחקרים 1 עד 13
ג.2 בדיקה אמפירית
חלק ד-סיכום ומסקנות
חלק ה-ביבליוגרפיה

הערת מערכת: החומר התיאורטי לקוח ברובו מאתרים כמו אתר "גלובס" ו-
http://www.inbest.co.il/GeneralProducts.aspx.

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים שנעשו בעולם מראים שרוב קרנות הנאמנות אינן מצליחות לייצר תשואה עודפת, מעבר לתשואה של מדדי ההשוואה, ולכן אינן מצדיקות את דמי הניהול שהן גובות, למרות זאת ישנן מספר קרנות נאמנות מובילות שמצליחות לתת תשואה עודפת.
במחקרים הבאים שיבואו לדיון, אבחן כיצד נמדדת תשואת עודפת והאם אכן הקרנות שמצליחות בביצועיהן מעבר לתשואת השוק (ואף לאורך זמן ממושך) נובעות ממקריות או יכולת מקצועית של מנהלי הקרנות.

תגים:

השקעות · קרן נאמנות · בורסה · מניות · שוק ההון · פיננסים · ניהול פיננסי · ניהול תיקים · רפורמת בכר · ועדת בכר · יועצי השקעות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קרנות נאמנות בישראל- מדדי ביצוע, היבטים תיאורטיים ואמפיריים", סמינריון אודות "קרנות נאמנות בישראל- מדדי ביצוע, היבטים תיאורטיים ואמפיריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.