היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנשים היהודיות בזמן מסע הצלב ה-1

עבודה מס' 068538

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפקידים השונים אותן מילאו הנשים בעת "מוות על קידוש השם".

3,855 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לבדוק את הנושא: נשים בזמן מסע הצלב הראשון, כאשר אתמקד בתפקידים אותם מילאו הנשים במעשה הנקרא: "מוות על קידוש השם".

על מנת להראות כי מדובר על תופעה רווחת שבבסיסה עומדת עמדה בעלת פן תיאולוגי, אציג את הסביבה הפיזית בה חיו הקהילות היהודיות בין המאות ה- 11 - 13.
אעמוד על השוני המאפיין את הדת הנוצרית מהדת היהודית כשבבסיס שוני זה קיימת ההבנה העמוקה כי אותם יהודים שבחרו למות על קידוש השם, עשו זו מתוך התרסה כלפי הנצרות ולמען האדרת שמו של אלוהים ברבים.

כדי לראות את תפקידם של נשים בזמן מסע הצלב ה-1 אתייחס לכתיבה המיוחסת למאה ה-11, היינו הזמן בו התקיים מסע הצלב ה- 1, 1096.
לאחר מכן, אתייחס לכתיבה יותר מאוחרת המתייחסת למאה ה- 12 בו התקיים מסע הצלב ה-2.
אראה כי גם כתיבה המיוחסת לאותו הזמן בו ארע מסע הצלב מראה את הנשים בפן שונה לגמרי.
אם במקור אחד נשים נתפסות כדומיננטיות, פעילות ועצמאיות, הרי שבמקור אחר נשים נתפסות כפסיביות, בעיתיות והן זוכות לפחות חשיפה ומעשיהן אינם מוערכים.
כמו כן אראה כי מעמדן של הנשים מוסיף להישחק בייצוגים המרטירולוגים השונים המיוחסים גם למאה ה- 12, ואמנה את הסיבות שבעטיין נשים אינן זוכות לאותה ההכרה ולאותו הייצוג.

המקורות השונים אליהם אתייחס על מנת לתת תמונה כמה שיותר אמינה למאורעות הזמן הם כרוניקות ופיוטים. אולם גם למקורות אלו יש להתייחס בספקנות, את מקורות אלו יש לחקור דרך ההנצחה היהודית כניסיון לבנות מורשת מרטירית אשר בבסיסה נמצאת התפיסה כי יש להבנות ולהראות לדורות הבאים את הדרך הנכונה להנצחת שמו של אלוהים על מנת שגם הם ילכו באותן דרכים וינהגו באופן דומה(1).

תוכן עניינים:
מבוא
יהדות אשכנז בזמן ימי הביניים
תפקידי הנשים בזמן מסע הצלב ה- 1
האם חל שיפור במעמד הנשים לאחר מסע הצלב ה-1
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היסודות המטפחים את קידוש השם לא היו נחלת יהדות אשכנז בלבד, אולם יהדות זו בולטת בגבורתה. הכל מעיד על כך כי מספר האנשים אשר מתו על קידוש השם עלה על מקרים של כניעה לידי האויב. היוצא להרג על קידוש השם מסוגל לראות ראייה חושית כמעט את השכר המזומן לו על קיום הגדולה שבמצוות.
המקור למסירות הנפש היהודית היא בשלילה המוחלטת ששללה היהדות העתיקה את האלילות.
שלב חדש בהתפתחות המרטירולוגיה הגיעה בשעה שיהודים נתבעו למסירות נפש נוכח הלחץ שהפעילו אנשי החברה הנוצרית שבקרבה ישבו.

תגים:

נשים · מסע צלב 1 · קידוש השם · התאבדות · מסעי הצלב · יהודיות · יהודים · אשכנז

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנשים היהודיות בזמן מסע הצלב ה-1", סמינריון אודות "הנשים היהודיות בזמן מסע הצלב ה-1" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.